Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:46:00 GMT

نخست وزیر مکلف تونس: اولویت احیای اقتصاد است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۱۸۹

نخست وزیر مکلف تونس: اولویت احیای اقتصاد است

نخست وزیر مکلف تونس تاکید کرد که کابینه‌اش از چهره‌های شایسته زن و جوانانی تشکیل خواهد شد که بتوانند در شرایط سختی که کشور می‌گذراند، تغییری ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، نجلاء بدون، نخست وزیر مکلف تونس اظهار کرد: کابینه از چهره‌های شایسته زن و جوانانی تشکیل خواهد شد که بتوانند در شرایط سختی که کشور می‌گذراند، تغییری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر مکلف تونس تاکید کرد: اولویت دولت احیای اقتصاد، بهبود شرایط معیشتی و بهداشتی و توقف بیکاری است.

نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کار تونس نیز اظهار کرد: انتصاب نجلاء بودن حامل پیام مهمی برای خارج پیش از داخل است.

الطبوبی با تاکید بر اینکه این انتصاب نمی‌تواند به مناقصه تبدیل شود و مهمتر از آن تصویری است که درباره نخست وزیر ایجاد خواهد شد، گفت: تونس همواره در سطح حقوق زنان، باز بودن و وضعیت شخصی پیشگام بوده است.

راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس که فعالیت‌هایش به حالت تعلیق درآمده، گفت: پارلمانی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس فعالیت‌های آن را به حالت تعلیق درآورده، در وضعیت برگزاری دائم جلسات است.

الغنوشی از اعضای پارلمان خواست جلسات را ازسربگیرند.

الغنوشی افزود: تاریخ یکم اکتبر ۲۰۲۱ اولین روز سومین دوره پارلمانی ۲۰۱۹-۲۰۲۴ است، این دوره در سایه برخی اقدامات ویژه، وضعیت بی‌سابقه قانون اساسی و چالش‌های شدید اقتصادی و اجتماعی آغاز می‌شود، شرایطی که همه مردم تونس را به ثبات در برخورد و خردمندی در مواجهه با آن ملزم می‌کند.

رئیس پارلمان تونس در ادامه حکم شماره ۱۱۷ ریاست جمهوری این کشور را که در تاریخ ۲۲ سپتامبر صادر شد، نقض حقیقی قانون اساسی این کشور، سلب اختیارات پارلمان و تجمیع ترسناک تمامی اختیارات در دست یک فرد دانست.

جنبش النهضه تونس نیز پس از انتصاب نجلاء بودن، با انتشار بیانیه‌ای استمرار قیس سعید در حاکمیت انفرادی خود در این کشور و تلاش عامدانه او برای فعالیت خارح از قانون اساسی و زیر پا گذاشتن اولویت آن را محکوم کرده و هشدار داد: تعیین یک نخست‌وزیر زن یا مرد برای تشکیل کابینه بدون پایبندی به قانون اساسی، بر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کشور دامن خواهد زد و هرگز کمکی به حل آنها نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس نخست وزیر مکلف تونس قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه وی که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه های توسعه و گسترش روابط در عرصه های مختلف بین دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو پیش از این دیدار با آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و تولیت حرم امام راحل(ره) دیدار و گفت‌و گو داشت.

پیش از این امیرعبداللیهان در شهریور ماه سال گذشته با وزیر امورخارجه این کشور دیدار و رایزنی داشت.

سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۱۴۰۲ و پس از سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران بازگشایی شد.

بورکینافاسو، کشوری در غرب آفریقا و با کشورهای مالی و نیجر، بنین، توگو، غنا و ساحل عاج همسایه است. این کشور دارای جمعیتی در حدود ۲۴ میلیون نفری است که از این تعداد بالغ بر ۱۵ میلیون نفر مسلمان هستند، زبان رسمی این کشور، فرانسوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد