Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیق فیس بوک نشان می دهد محتوایی که سلبریتی ها در اینستاگرام منتشر می کنند به ایجاد احساس منفی در فالوئرهایشان منجر می شود.

طبق تحقیقی که فیس بوک انجام داده، افراد مشهور سبب می‌شوند فالوئرهای اینستاگرامی شان درباره خودشان احساس منفی بیشتری داشته باشند. به طور دقیق‌تر محققان فیس بوک متوجه شدند هرچه کاربر محتوایی که سلبریتی ها در این شبکه به اشتراک می‌گذارند، بیشتر تماشا کند، با احساس منفی بیشتری در نتیجه مقایسه اجتماعی روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این پژوهش نشان داد نیمی از محتوایی که مردم در اینستاگرام تماشا می‌کنند مربوط به سلبریتی ها است.

وال استریت ژورنال این تحقیق فیس بوک را فاش کرده که سوالاتی درباره تأثیر سلبریتی ها بر فرهنگ آنلاین به وجود آورده است. تحقیق مذکور «مقایسه اجتماعی در اینستاگرام» نام دارد که در بازه مارس و آوریل ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است. طی این پژوهش از بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا و برزیل سوالاتی پرسیده شده است.

کوین مک آلیستر سخنگوی فیس بوک می‌گوید: هرچند از پاسخگویان به سوالات این پژوهش خواسته نشده بود تا به حساب‌های کاربری افراد خاصی اشاره کنند، اما محققان متوجه شدند افرادی که دچار سطح بالا یا پایینی از احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی در اینستاگرام شده‌اند، به طور مرتب از حساب‌های برخی سلبریتی ها بازدید می کرده‌اند.

او اعلام می‌کند این یافته‌ها معقولانه به نظر می‌رسد زیرا برخی از سلبریتی ها بیش از ۳۰ میلیون فالوئر دارند.

محققان فیس بوک در این پژوهش اشاره کردند بودند که شرکت می‌تواند با همکاری سلبریتی ها کمپین‌هایی برای کاهش احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی راه بیندازد.

یافته‌های این تحقیق از آن جهت اهمیت دارد که اینستاگرام به گسترش پدیده اینفلوئنسرهای اجتماعی کمک کرده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقایسه اجتماعی سلبریتی ها احساس منفی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن

عوامل مختلفی هستند که باعث خشکی زانو می شوند که معمولاً بعد از دوره کوتاهی از نشستن و بی فعالیتی ایجاد می گردند. آسیب دیدگی ها و وضعیت های مختلف می تواند روی مفصل زانو اثرگذار باشد، مانند آرتروز یا رماتیسم مفصلی که باعث می شود شما احساس خشکی در زانو داشته باشید.

به گزارش نمناک، خشکی زانو یک حس سفتی در اطراف مفصل زانو ایجاد می کند و ممکن است همراه با درد و مشکلات حرکتی در مفصل یا ورم باشد.

علت خشکی زانو بعد از نشستن چیست؟

افراد بعد از این که مدت زمان طولانی می نشینند، ممکن است که به خاطر تجمع مایعات داخل مفصل زانو و التهاباتش که ورم را ایجاد می کند، خشکی زانو را احساس کنند که باعث می شود به راحتی نتوانید زانو را تکان دهید و احساس خشکی داشته باشید که در این قسمت علت های آن را به شما توضیح خواهیم داد. 

بورسیت

بورسیت وضعیتی کوتاه مدت است و زمانی اتفاق می افتد که بورس که نام یک کیسه ظریف بافتی است، ملتهب شود. در نتیجه از مایع پر شده و حرکت مفصل را سخت می کند. استفاده بیش از حد از آن هم می تواند عاملی برای بورسیت باشد. اگر به این وضعیت دچار شدید، زانو های شما بعد از این که مدت زمان طولانی می نشینید، احساس خشکی خواهد داشت. 

آرتروز

آرتروز زانو می تواند عاملی برای خشکی زانو بعد از نشستن باشد و رایج ترین دلیل محسوب می شود و تقریباً 10 درصد مردان و 13 درصد زنان را در سن 60 سالگی به بالا درگیر می کند. البته اگر زانو بیش از حد استفاده شود یا آسیب دیدگی مکرر داشته باشد، آرتروز زانو هم ممکن است اتفاق بیفتد.

RA هم یک نوع بیماری خود ایمنی است که معمولاً باعث خشکی زانو می شود. خشکی صبحگاهی به این وضعیت مربوط می گردد و ممکن است همراه با آن مشکلاتی مثل تب و خستگی احساس شود. 

جراحت و آسیب دیدگی 

آسیب دیدگی مفصل زانو ممکن است برای افراد حین انجام فعالیت روزانه یا اقدامات ورزشی به وجود بیاید و احتمالاً فرد ورم و درد را بعد از آسیب دیدگی احساس می کند که عاملی برای خشکی زانو نیز هست. 

سندروم درد پاتلوفمورال 

این سندروم باعث ایجاد درد در قسمت جلوی زانو و اطراف کاسه زانو می شود. معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از کاسه زانو است که اغلب در دوندگان یا کسانی که هنگام ورزش خیلی پرش دارند؛ اتفاق می افتد و خانم ها بیشتر از آقایان درگیر این مشکل می شوند. 

این وضعیت باعث می شود که بعد از مدت زمان طولانی از نشستن، فرد احساس خشکی زانو در زیر کاسه زانو داشته باشد. 

جراحی

جراحی می تواند عاملی برای احساس خشکی زانو باشد که حتی ممکن است سندروم خشکی زانو را هم ایجاد کند که بعد از جراحی زانو هم اتفاق می افتد. 

قدرت یا انعطاف پذیری کم 

شما باید سعی کنید تا انعطاف پذیری بدن خود را حفظ کنید تا از مشکلاتی مثل خشکی زانو جلوگیری شود. همچنین حرکات کششی به شدت کمک کننده هستند اما اولویت با حرکات قدرتی است. 

درمان خشکی زانو

وضعیت هایی مثل آرتروز زانو یا بیماری خود ایمنی به نام RA نیاز به درمان طولانی مدت و پیروی از دستورات پزشک دارد اما به طور کل استفاده از کمپرس یخ، استراحت و حرکات کششی قبل از ورزش، مصرف بعضی از دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی مثل آسپرین یا ایبوپروفن که توسط پزشک تجویز شده باشد، استفاده از زانوبند، حرکات قدرتی، پیاده روی و یوگا می تواند کمک کننده باشد. البته تزریق بعضی از دارو ها توسط پزشک همراه با فیزیکال تراپی هم موثر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟