Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:39:57 GMT

انتخابات شوراهای شهری در گرجستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۴۰۱

انتخابات شوراهای شهری در گرجستان برگزار می‌شود

  به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری گرجستان ، این انتخابات که در شرایط رقابت شدید میان حزب حاکم " رویای گرجستان " و حزب مخالف "جنبش متحد ملی " که رقیب سر سخت دولت فعلی این کشور است ، از ساعت ۸ تا ساعت ۲۰ به وقت محلی در سه هزار و ۷۴۳ حوامنتخاباتی در سراسر این کشور برگزار می شود .

  رای دهندگان گرجستان قرار است در این انتخابات شهرداری ها و اعضای جدید  ۶۴ شورای شهری را در سراسر این کشور به مدت ۴  سال  انتخاب کنند و نامزدهای انتخابات شهرداری در صورت کسب بیش از ۵۰ درصد ‌آراء رای دهندگان، پیروز این دوره انتخابات اعلام خواهند شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در آستانه برگزاری این انتخابات " میخایل ساکاشویلی " رییس جمهوری پیشین و رهبر حزب مخالف "جنبش متحد ملی " که از سال ۲۰۱۳ میلادی در خارج از کشور بسر می برد و مدتی پیش به هواداران خود وعده داده بود ، قبل از آغاز این انتخابات وارد کشور می شود ، روز گذشته ( جمعه ) بالافاصله پس از ورود به تفلیس از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شد .

وی به عنوان اصلاح طلب و غربگرای ۵۳ ساله که از سال  ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ مقام ریاست جمهوری را در اختیار داشت و سپس کشورش را ترک کرد، با ادعای حضور در شهر باتومی در ساحل دریای سیاه، از شهروندان خواست در انتخابات مشارکت کنند و به جنبش متحد ملی، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت، رای بدهند.

وی که به اتهام سوء استفاده از قدرت، در گرجستان تحت تعقیب بود و در سال ۲۰۱۳ و در پایان دومین و آخرین دور ریاست جمهوری‌اش، این کشور را ترک کرد، این اتهام را دارای انگیزه سیاسی دانسته است.

بنا به گزارش رسانه‌های گرجستان، ساکاشویلی در حال حاضر در زندان شهر "روستاوی" در ۳۰ کیلومتری تفلیس پایتخت گرجستان بسر می‌برد.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی باکو تفلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی باکو تفلیس مشارکت انتخاباتی باکو تفلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

وزیر کشور گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در هشت حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رأی و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در چهار حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رأی دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 750264

دیگر خبرها

  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس