Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:28:01 GMT

کرونا بهانه ای برای تنها گذاشتن سالمندان نباشد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۶۸۵

کرونا بهانه ای برای تنها گذاشتن سالمندان نباشد

ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۵۰ درصدی جمعیت هدف کشور، عنوان کرد: کرونا نباید بهانه ای برای تنها گذاشتن سالمندان شود و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از بوسیدن و بغل کردن سالمندان از آنان سرکشی کنیم.

حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، سالمندی را بیشتر یک پدیده اجتماعی دانست؛ نه پزشکی و اظهار کرد: آن دیدگاهی که قبلا درباره سالمندی و افزایش سن و درگیری انسان با بیماری های خاص و مشکلات روحی - روانی و ناتوانی وجود داشت، اکنون از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افراد می توانند سالمندی سالم را تجربه کنند، افزود: سالمندانی که تعاملات اجتماعی خوبی دارند و شکاف بین نسلی را با جسارت و آمادگی های روانی خود از بین می برند، از سلامت روان برخوردارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن جمعیت سالمند، عنوان کرد: اوایل که اطلاعات کافی درباره ویروس کرونا وجود نداشت، تصور می شد که فقط افراد با سن بالا به این بیماری مبتلا می شوند و در معرض خطر هستند، زیرا بیماری های مزمن همچون فشار خون و دیابت و انواع سرطان ها بیشتر در سنین بالا دیده می شود.

نحوی نژاد، قرنطینه سالمندان را راهکاری برای حفط سلامت آنان دانست و ادامه داد: اگرچه همچنان خانه ماندن و پرهیز از دورهمی و میهمانی برای سالمندان توصیه می شود، اما تنها گذاشتن مطلق افراد سالمند، زمینه بروز افسردگی و مشکلات روحی - روانی را برای آنان ایجاد می کند و ایمنی بدنشان را پایین می آورد که بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه فرد سالمند نباید تصور کند رها شده و به تنهایی باید با مشکلاتش دست و پنجه نرم کند، گفت: سالمندان نیاز دارند که فرزندان و نوه ها و عروس ها و دامادها را ببینند و با همسالان خود ارتباط داشته باشند لذا با رعایت موازین بهداشتی می تواند با سالمندان ارتباط حضوری و کلامی و دیداری برقرار کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۵۰ درصدی جمعیت هدف کشور، عنوان کرد: خوشبختانه درصد بالایی از سالمندان واکسینه شدند و جمعیت جوان نیز در حال واکسن زدن هستند لذا کرونا نباید بهانه ای برای تنها گذاشتن سالمندان شود و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از بوسیدن و بغل کردن سالمندان از آنان سرکشی کنیم و ارتباط را قطع نکنیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم سالمندان آسیب روحی و روانی ببینند و پویایی اجتماعی خودشان را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: شعار روز جهانی سالمند «استفاده عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» بوده که نشان می دهد باید از فناوری برای ارتباط با سالمندان استفاده کنیم. یکی از کارکردهای خوب شبکه های اجتماعی می تواند همین برقراری ارتباط کلامی و دیداری مداوم با سالمندان باشد.

نحوی نژاد، با اشاره به پویایی جمعیت سالمند به ویژه در بحران ها، اضافه کرد: بسیاری از خانواده های درگیر با بیماری کرونا از کمک والدین سالمند خود برای نگهداری فرزندان و رسیدگی به امور خانه بهره بردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سالمندي کرونا در ایران واکسن کرونا تنها گذاشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟