Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:21:36 GMT

۳۰ درصد فرهنگیان شادگان واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۸۰۳

۳۰ درصد فرهنگیان شادگان واکسینه شدند

نورالله طاهری شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ درصد از جمعیت فرهنگیان شهرستان شادگان مانند برخی سایر شهروندان این شهرستان به دلایل شخصی تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

وی جمعیت فرهنگی شهرستان شادگان را سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه از این تعداد تنها ۳۰ درصد برای واکسینه اقدام کردند و انتظار می‌رود این قشر فرهنگی بعنوان الگو برای واکسینه شدن پیش قدم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با بیان اینکه براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی افراد با ارائه کارت واکسیناسیون دٌز اول در هر مرکز واکسیناسیون دیگر می‌توانند دٌز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند، گفت: با این حال مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش شادگان برای تزریق دٌز دوم واکسن فرهنگیان آماده است.

طاهری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده بیش از ۷۰ درصد فرهنگیان شادگان واکسینه شوند تا سال تحصیلی جدید در صورت حضوری شدن با اطمینان بیشتری آغاز گردد.

وی با انتقاد از شهروندان شادگانی در خصوص استقبال نکردن از واکسن کرونا گفت: با وجود اینکه در ماه‌های گذشته از نظر تامین واکسن نگرانی وجود داشت، اما امروز خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در این خصوص ندارد.

طاهری گفت: تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹، تزریق واکسن است و باید درصد زیادی از جمعیت واکسینه شود تا ایمنی جمعی به وجود آید .این درصد اکنون با توجه به جهش ویروس ۸۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا شادگان واکسن کووید 19 خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شادگان واکسن کووید 19 ویروس کرونا شادگان واکسن کووید 19 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است