Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@06:39:21 GMT

۴۰ سالگی مغرورترین و خاص‌ترین مهاجم تاریخ فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۹۲۹۵

۴۰ سالگی مغرورترین و خاص‌ترین مهاجم تاریخ فوتبال

بازیکن سوئدی تیم میلان در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد و با این حال هنوز هم یک ستاره است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، زلاتان ابراهیموویچ، مغرورترین و خاص ترین مهاجم تاریخ فوتبال که یکی از برترین بازیکنان نسل خود نیز بوده چهلمین تولد خود را دو روز زودتر از موعد با هم تیمی‌های خود در تیم میلان جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایبرا همچنان در حرفه پر زرق و برق فوتبال به کار خود ادامه می‌دهد و تسلیم ناپذیری‌اش را به رخ سایرین می‌کشد. ستاره سوئدی کارش را از مالمو شروع کرد و سپس در آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، پاری سن ژرمن، منچستریونایتد و ال ای گلکسی به میدان رفت.

به طور کلی چه در میان فوتبالیست‌های کنونی و چه فوتبالیست‌های قدیمی، کمتر بازیکنانی وجود داشته‌اند که در ورود به دهه پنجم زندگی خودشان به فوتبال بازی کردن ادامه دهند. این در حالی است که زلاتان نه تنها از بازی خسته نشده بلکه هنوز هم تأثیرگذار و دوست داشتنی در زمین فوتبال حاضر می‌شود.

ابراهیممویچ مجموعاً ۵۶۵ گل در ۹۵۴ بازی برای باشگاه‌ها و تیم ملی کشورش زده، در واقع او به طور میانگین در هر بازی ۱.۶۸ بار گلزنی کرده است. او همچنین در بین بهترین مهاجمان فعال جهان ایستاده است. از بین پنج بازیکن فعال در فوتبال، تنها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بیشتر از او گلزنی کرده‌اند و زلاتان در جایگاه سوم قرار دارد.

ابراهیموویچ ۱۱ عنوان قهرمانی در چهار کشور مختلف (هلند، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه) کسب کرده و مجموع جام‌های حرفه‌ای او ۳۳ است. جامی که او بیشتر از هر عنوان دیگری کسب کرده است قهرمانی لیگ ۱ فرانسه (۴ بار) با تیم پی اس جی. از سوی دیگر شاید او هرگز برنده لیگ قهرمانان اروپا نشده باشد، اما تنها بازیکنی است که در لیگ قهرمانان برای ۶ باشگاه مختلف گلزنی کرده.

زلاتان شاید خیلی مغرور باشد یا اظهارنظرهایش گاهی غیرقابل باور، اما او بی شک یکی از برترین مهاجمان زمانه خود محسوب می‌شود که هواداران فوتبال را بارها و بارها با گل‌های بی نظیرش به وجد آورده و کسی شکی ندارد که زلاتان در فوتبال به همه حقش نرسید.

کد خبر 526121

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلاتان ابراهیمویچ زلاتان ابراهیموویچ زلاتان من زلاتان هستم میلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در تیم رم توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و در بازی با بولونیا در هفته سی و سوم که با شکست ۳ بر یک رم همراه بود توانست تنها گل تیمش را وارد دروازه حریف کند.

سایت «romapress» خبر داد: مدیران باشگاه رم از عملکرد و تعهد مهاجم ایرانی خود فوق‌العاده راضی هستند و در ماه‌های اخیر تماس‌هایی را با مدیران باشگاه بایرلورکوزن بر قرار کرده‌اند تا مذاکره بابت دائمی کردن قرارداد آزمون را آغاز کنند. همچنین «دنیله دروسی» سرمربی رم از احتمال ماندن سردار آزمون بسیار خوشبین است.

با این حال آینده ماندن آزمون در رم گرو به حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده است. رم برای آزادسازی آزمون باید ۵/‌‬ ۱۲ میلیون یورو به بایرلورکوزن پرداخت کند که در صورت صعود به اروپا این باشگاه آزادی مالی بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 6089668

دیگر خبرها

  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم