Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@04:57:34 GMT

ارز ۴۲۰۰تومانی دارو حذف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۹۸۴۸

ارز ۴۲۰۰تومانی دارو حذف نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی دارو تا پایان سال حذف نمی‌شود. بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره حذف یا ادامه اختصاص ارز دولتی به دارو، بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو تا پایان سال جاری حذف نخواهد شد و کماکان ارز دولتی به دارو اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی برای دارو نسبت به کالا‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد، افزود: دارو با جان و سلامتی مردم در ارتباط است و حذف ناگهانی آن بدون اینکه زیرساخت‌ها فراهم باشد به مردم و بیماران آسیب می‌زند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تصریح به اینکه برای حذف ارز دولتی دارو باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، ادامه داد: در زمان حاضر دارو به‌میزان لازم در بازار موجود است، اما به‌محض اینکه ما اعلام کنیم ممکن است بلافاصله دارو‌ها به انبار‌ها منتقل شوند و در بازار دچار کمبود شویم و مردم در یک خلأ دارویی قرار گیرند.

محبی اضافه کرد: بنابراین باید آمار دقیقی از میزان دارو موجود در بازار و انبار‌ها به دست آورد تا کسی نتواند دست به احتکار و انبار کردن دارو بزند لذا معتقدم حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برای دارو نیاز به یک مدیریت دارد تا از این اقدام مردم آسیب نبینند و بیماران متضرر نشوند.

نماینده سبزوار در مجلس تأکید کرد: لذا باید هرگونه تصمیم‌گیری به‌منظور حذف ارز دولتی برای دارو به سال آینده موکول و در بودجه سال آینده تصمیمی در این باره اتخاذ شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی مجلس قیمت ارز و سکه ارز دولتی ارز ۴۲۰۰ تومانی ارز دولتی حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۱ با عنوان «بودجه مصوب شرکت‌های دولتی» و پیوست سه با عنوان «شرکت‌های دولتی» را به تصویب رساندند.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در این زمینه‌، توضیح داد: ۶۵ درصد بودجه شرکت‌های دولتی از محل نفت است و ما در این جدول بودجه شرکت‌های دولتی را شفاف کرده‌ایم که خارج از آن نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

کد خبر 6092906 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو
  • تاکید قالیباف به تامین ارز دارو
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور