Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@23:25:33 GMT

درگیری طایفه‌ای چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۰۳۴۰

درگیری طایفه‌ای چیست؟

درگیری طایفه ای چیست ؟ درگیری طایفه ای یکی از جرائمی است که بیشتر در شهرهای مرزی رقم می خورد. درگیری طایفه ای معمولا با وساطت بزرگان طایفه به صلح و سازش می کشد. در درگیری طایفه ای پرونده های جنایی زیادی رقم خورد است که می توان به برخی از درگیری طایفه ای منجر به قتل به آنها پرداخت.

شهادت مامور جوان نیروی انتظامی در درگیری طایفه‌ای

 روز 7 مهر ماه امسال فرمانده انتظامی هرمزگان از شهادت یکی از ماموران نیروی انتطامی بندرعباس در درگیری بین دو طایفه‌ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی هرمزگان سردار غلامرضا جعفری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر درگیری در منطقه سه‌راه جهانبار بندرعباس، بلافاصله واحد گشتی یگان امداد به محل اعزام شد.

وی علت درگیری را کینه‌توزی و اختلافات قدیمی بین دو طایفه اعلام کرد و افزود: با حضور تیم گشتی در محل، افرادی به سمت مأموران انتظامی شلیک کردند.

سردار جعفری گفت: در این تیراندازی مأمور جان بر کف ناجا استوار یکم مجتبی سالارنسب جمعی یگان امداد شهرستان بندرعباس بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه افراد حاضر در درگیری بلافاصله توسط مأموران شناسایی و دستگیر شدند، گفت: تحقیق از متهمان برای شناسایی ضارب اصلی به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار دارد.

شهید سالارنسب متولد ۱۳۷۲، اهل رودان و متأهل، از ۸ سال پیش در نیروی انتظامی مشغول به خدمت بود.

قتل دو نفر در درگیری طایفه‌ای در خرمشهر / 22 نفر دستگیر شدند

روز 21 شهریور امسال فرمانده انتظامی خرمشهر با اشاره به کشته شدن دو نفر در درگیری‌های طایفه‌ای، گفت: ماموران پلیس تعداد ۲۰ نفر دیگر از افراد شرکت کننده در این نزاع دسته جمعی را دستگیر کردند.

سرهنگ فرشاد کاظمی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی و تیراندازی بین دو طایفه در این شهرستان ماموران انتظامی به محل نزاع اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه دو نفر در این درگیری به قتل رسیدند، عنوان کرد: با حضور ماموران پلیس در محل درگیری و با هماهنگی مقام قضائی ابتدا دو نفر از عاملان اصلی قتل دستگیر و اسلحه شکاری بکار رفته در نزاع کشف شد.

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: ماموران پلیس تعداد ۲۰ نفر دیگر از افراد شرکت کننده در این نزاع دسته جمعی را دستگیر کردند.

کاظمی بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

این 2 پرونده از درگیری طایفه ای بود و معمولا در درگیری طایفه ای پلیس با وساطت ریش سفیدان و شیخ های طایفه های به درگیری ها پایان می دهد و عاملان اصلی نیز دستگیر می شوند.

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا درگیری طایفه ای اخبار حوادث طایفه درگیری طایفه ای سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سحر قریشی قیمت محمدرضا گلزار سحر قریشی بازیگر سحر قریشی در اینستاگرام بازار آزاد سارا و نیکا سارا و نیکا فرقانی سارا و نیکا در استخر درگیری طایفه ای فرمانده انتظامی دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: امنیت جامعه خط قرمز پلیس است و مأموران در این زمینه با تمام قدرت با برهم زنندگان آرامش مردم مقابله خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری و ایجاد رعب و وحشت توسط تعدادی از اراذل و اوباش و اخلال در نظم عمومی در بیمارستان‌های خاتم و امام شهرستان بهشهر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: پلیس پس از مشاهده درگیری با اقدامات صورت گرفته، ۳ نفر اراذل و اوباش این نزاع را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: علت درگیری متهمان اختلافات شخصی بوده، و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ قلی پور در پایان با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش مردم، پلیس در چهار چوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6098185

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان