Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بعد از آنکه گروه سنی‌ای که می‌توانند واکسن کووید را دریافت نمایند پایین آمد و به 12سال رسید انتظار داشتیم که استقبال بیشتری صورت بگیرد ولی این انتظار محقق نشد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ساسان قربانی امروز شنبه دهم مهر ماه در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کووید19 در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: آن طور که انتظار داریم مردم از واکسیناسیون استقبال نمی‌کنند و در رده سنی بالای 50 سال در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان حدود 50 درصد افراد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بعد از آنکه گروه سنی‌ای که می‌توانند واکسن کووید را دریافت نمایند پایین آمد و به 12سال رسید انتظار داشتیم که استقبال بیشتری صورت بگیرد ولی این انتظار محقق نشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها راه کنترل بیماری کووید19 تزریق واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، افزود: باید ایمنی جامعه به حدی برسد که دیگر به بیماری مبتلا نشویم.

قربانی بیان کرد: واکسن‌ها 80 تا بیش از 90 درصد از بروز بیماری جلوگیری می‌کنند، همچنان با اطمینان می توان گفت که از بیماری شدید و مرگ با درصد بالاتری جلوگیری خواهند کرد، این انتظار را نداریم کسی که واکسن زد 100 درصد به بیماری مبتلا نشود و فعلا باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

او ادامه داد: ما می‌گوییم که نوبت اول واکسن مصونیتی ایجاد نخواهد کرد و مصونیت، 2 هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایجاد می‌شود، وزارت بهداشت عنوان کرده که تزریق واکسن در جامعه باید به نزدیک 80 درصد برسد و تا آن زمان، زدن ماسک، فاصله‌گذاری، رعایت تهویه مناسب و شست و شوی صحیح دست‌ها الزامی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص مدت زمان تاثیرگذاری واکسن کرونا اضافه کرد: با توجه به نو بودن این بیماری فعلا نمی‌توان زمان مشخصی را برای تاثیرگذاری آن تعیین کرد و این امکان وجود دارد که واکسن کووید19 چند مرتبه تکرار شود.

قربانی گفت: زنان باردار در روزهای پاندمی کرونا در معرض خطر هستند و مرگ مادران باردار طی دو سال گذشته بیشتر بر اثر ابتلا به کرونا بوده و به همین خاطر آنها در اولویت تزریق واکسن قرار دارند و واکسن تعیین‌شده برای زنان باردار، سینوفارم است.

او با اشاره به اینکه کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به اندازه یک دوز واکسن در بدن‌شان ایمنی ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: این افراد هم باید واکسن را دریافت نمایند و دستورالعمل در این خصوص می‎‌گوید که افراد یک ماه بعد از بهبودی در صورت نداشتن علایم می‌توانند واکسن را تزریق کنند.

قربانی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا اجبار نبوده و نیست، گفت: طی دو سال گذشته با توجه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ابتلا به آنفولانزا به حداقل رسیده ولی اگر کسی تمایل به تزریق این واکسن دارد باید فاصله 10روزه بین تزریق واکسن کووید19 و آنفولانزا را رعایت کند.

او افزود: کسانی که حساسیت فصلی دارند، هیچ منعی برای دریافت واکسن کووید19 ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان بیان کرد: واکسنی که برای گروه سنی بالای 12 سال تعیین شده، سینوفارم است و امیدوارم که خانواده‌ها هر چه زودتر فرزندان خود را به تزریق واکسن ترغیب کنند و در این خصوص هیچ نگرانی‌ای نداشته باشند به این خاطر که این واکسن هیچ گونه عارضه خاصی برای فرزندان‌شان ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت شادگان زنان باردار آبادان و خرمشهر ستاد ملی مقابله با کرونا سینوفارم دانشگاه علوم پزشکی آبادان 12 ساله ها معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان واکسن کووید19 تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌