Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن مرادی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمزگفت: بیش از ۸۰ درصد وجوه جمع‌آوری شده از صندوق‌های خانگی غیر مجاز رامهرمز به اعضای آن‌ها بازپرداخت شده است و مشکل اصلی مربوط به چند صندوقی است که دارای اعضای زیاد و بعضا صندوقدار متواری است.

او با بیان اینکه از اواخر سال ۱۳۹۸، به دنبال تبلیغات وسیع از سوی صندوق داران و سرگروه‌های آنان در فضای مجازی و وجود مشکلات اقتصادی برای اکثر خانوارها، انبوهی از مردم جذب صندوق‌های خانگی غیر مجاز شدند، افزود: صاحبان صندوق‌های غیر مجاز بدون ضابطه و با سوء استفاده از موقعیت به وجود آمده، اقدام به جمع آوری وجوه مردم به صورت کلان نموده و متاسفانه تخلفات، حیف و میل وجوه و بی نظمی‌های فراوانی از سوی برخی صاحبان صندوق‌ها واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با اشاره به اینکه با تصمیم به برخورد و استرداد وجوه مردم، تعداد ۶۰ صندوق با عضویت حدود ۱۱۰ هزار نفر عضو از شهرستان رامهرمز و سایر شهر‌های استان خوزستان و استان‌های همجوار شناسایی شد، اظهار داشت: تاکنون با هماهنگی این دادسرا، وجوه ۸۰ هزار نفر از اعضاء به آنان پرداخت شده و عمده مشکل موجود مربوط به چند صندوق با بیش از۲۰ هزار نفر عضو است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز تصریح کرد: یکی از این صندوق‌ها بیش از ۷۰ هزار عضو و گردش مالی بالایی داشته که حجم زیادی از وجوه آن به اعضاء، مسترد شده است، ولی صاحب ۳ صندوق دیگر با بیش از ۵ هزار عضو، متواری هستند که دستورات لازم جهت جلب آن‌ها و سایر معاونین و سرگروه‌های آنان صادر شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: هدف اصلی دستگاه قضایی، صیانت از اموال مردم و برخورد با صندوقداران غیرمجازی است که با تشکیل صندوق و عضوگیری بدون ضابطه و جمع آوری وجوه کلان از مردم بخشی از آن را به عنوان وام به افراد خاص پرداخت و بخشی از وجوه را تصرف و برای خود اموالی خریداری یا آن را حیف و میل کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق های خانگی دادستان عمومی متواری شدن صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس