Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی در استان عدن یمن میان نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات و کشته شدن چهار تن و زخمی شدن تعدادی دیگر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز عربی به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد که در درگیری‌هایی که صبح امروز (شنبه) در منطقه کریتر در استان عدن واقع در جنوب یمن شکل گرفت، چهار تن کشته و تعدادی زخمی شدند و تعدادی از آنها غیرنظامی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، درگیری‌ها میان نیروهای کمربند امنیتی و نیروهای پلیس وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات زمانی آغاز شد که نیروهای پلیس خواستار آزادی تعدادی جوان شدند که نیروهای کمربند امنیتی آنها را در اعتراضات چند روز قبل برای بهبود شرایط معیشتی، ممانعت از کاهش ارزش پول کشور و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بازداشت کرده بودند.

نیروهای کمربند امنیتی به چند محله مسکونی یورش برده و به تعدادی از مراکز تجاری و خانه‌ها خسارت زدند.

فؤاد مسعد، روزنامه‌نگار یمنی به الجزیره گفت: در منطقه کریتر نگرانی از بابت گسترش دامنه درگیری‌ها وجود دارد و نیروهای امنیتی برای یافتن چند فرد مسلح به محله‌های مسکونی یورش می‌برند و همزمان ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه مسدود هستند.

کمیته امنیتی استان عدن از ساکنان منطقه کریتر خواست طی چند ساعت آینده در خانه‌های خود بمانند تا کار پاکسازی شهر از برخی کانون‌های تروریستی انجام شود.

این کمیته تاکید کرد که با هر طرفی که بخواهد به امنیت عدن و شهروندان آن آسیبی وارد کرده و در مقابل حاکمیت سلاح در دست بگیرد، هرگز مسامحه نخواهد کرد.

همچنین کمیته یاد شده تعهد داد از اموال شخصی و عمومی که طی چند روز گذشته در معرض خطر مصادره و غارت قرار داشتند، حفاظت کند.

شهر عدن شاهد تنشی میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب بر سر حاکمیت بر جنوب این کشور بود. در حالی که رئیس جمهور مستعفی در ریاض اقامت دارد، نخست وزیر دولت مستعفی یمن هفته گذشته از ریاض به یمن بازگشت و همراه با سایر وزرا در کاخ ریاست جمهوری در کریتر ساکن شد.

در شهر تعز نیز دوباره علیه وخامت شرایط معیشتی و اقتصادی و کاهش ارزش پول یمن و پرداخت نشدن حقوق کارمندان از چند ماه قبل، اعتراضاتی بر پا شدند.

معترضان برکناری دولت یمن و تشکیل دولتی تکنوکرات برای مدیریت مرحله فعلی را خواستار شده و به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت امور استان، شعارهایی برای برکناری استاندار تعز و مقامات محلی سر دادند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست