Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از فارس، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان درگفت‌‌وگو با یک رسانه اسپانیایی بر همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» الهام علی اف در مصاحبه با شبکه اسپانیایی «افه» در پاسخ به پرسشی در زمینه امکان همکاری منطقه‌ای فعال بین سه کشور قفقاز جنوبی و سه کشور همسایه روسیه، ترکیه و ایران گفت: «بله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه برای این بستر همکاری منطقه‌ای حمایت کردیم. گروه 3+3. ارمنستان البته هنوز پاسخی نداده است. دوباره موقعیت غیر سازنده ازارمنستان. اما ما کاملاً از آن حمایت می‌کینم و این نه تنها برای حل و فصل پس از جنگ، بلکه به طور کلی برای توسعه منطقه‌ای در منطقه ما بسیار مهم خواهد بود. زیرا اگر بتوانیم این قالب همکاری را بین شش کشور منطقه ایجاد کنیم، این ضامن اصلی برابر هر نوع خصومت جدید  وعامل مهمی برای همکاری‌های منطقه‌ای خواهد بود و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. به دلیل گشایش ارتباطاتی که  جمهوری آذربایجان به شدت از آن حمایت می کند  و ما می‌توانیم بلافاصله گردش تجارت بین کشورهای منطقه را افزایش دهیم ، تنها با باز کردن ارتباطات می‌توانیم 10 هزار شغل جدید ایجاد کنیم. اما اگر تجارت متقابل را تقویت کنیم ، اگر بر پویایی مثبت تمرکز کنیم ، منطقه ما از منطقه تنش به منطقه ثبات و صلح تبدیل می‌شود.»

وی در زمینه دیدار با نخست وزیر ارمنستان نیز گفت: «همانطور که گفتم ما آماده ایم و در واقع مذاکرات و تماس‌ها آغاز شده است. یک قالب همکاری در سطح معاونان نخست وزیر  جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و روسیه وجود دارد. این قالب به مسائل مربوط به باز شدن ارتباطات اختصاص داده شده است. همچنین اخیراً در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کردند. این برای اولین بار از زمان پایان جنگ بود. من فکر می‌کنم که آن جلسه تا آنجا که من از وزیرمان مطلع شدم بسیار سازنده و امیدوار کننده بود. موضع ما بدون تغییر است، از زمان پایان جنگ ، ما می‌خواهیم روابط عادی با ارمنستان بر اساس شناخت متقابل تمامیت ارضی هر دو کشور برقرار کنیم. ما آماده ایم که بلافاصله روند تعیین مرزهای خود را آغاز کنیم. و البته، پس از پایان این روندمرزبندی. ما همچنین آمادگی خود را برای شروع همکاری با ارمنستان در مورد توافقنامه صلح آینده اعلام می‌کنیم. همه این ابتکارات بارها توسط من و سایر مقامات بیان شده است ، اما متأسفانه هنوز از سوی ارمنستان پاسخ مثبت داده نشده است. بنابراین موضع ما بدون تغییر است و مراحل خاصی وجود دارد، اما من فکر می کنم در طول این سال ما می‌توانستیم پیشرفت‌های بزرگتری داشته باشیم.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آذربایجان ایران ارمنستان جمهوری آذربایجان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و حتی کارهای تعیین مرز نیز در حال انجام است، گفت: وقتی من اینجا صحبت می کنم این اتفاق در جریان است. این امر توسط دو کشور بدون هیچ واسطه ای محقق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه ششمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو با بیان اینکه ما نمی توانیم به برخی از کشورهای اروپایی اجازه دهیم که در قرن بیست و یکم با کشورهای دیگر به عنوان مستعمره رفتار کنند، گفت: وقتی ما صدایمان را بلند کردیم، وقتی این موضوع را در دوران ریاست خود بر جنبش غیرمتعهدها مطرح کردیم، به این دلیل نبود که ما مخالف کشوری بودیم. ما فقط به عدالت و قوانین بین المللی متعهد بودیم.

وی افزود: جهان نباید چشم خود را بر روی عملکرد بد استعمار نو ببندد. این نشان دهنده یکسان سازی اجباری فرهنگی است. این رویداد در بیش از 10 قلمرو دریایی فرانسه اعمال می شود. این روند باید متوقف شود.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و حتی کارهای تعیین مرز نیز در حال انجام است، گفت: وقتی من اینجا صحبت می کنم این اتفاق در جریان است. این امر توسط دو کشور بدون هیچ واسطه ای محقق شد. 

علی اف افزود: این موضوع یک بار دیگر نشان می دهد که ما نیازی به واسطه نداریم، به ویژه افرادی که به دنبال اهداف خود هستند. آنها نمی خواهند کمک کنند، می خواهند برای منافع سیاسی و اقتصادی خود در منطقه ما دخالت کنند. آنها می خواهند به این آتش بیفزایند.

رئیس جمهور آذربایجان ادامه داد: صلح در قفقاز تنها از طریق عادی سازی بین آذربایجان و ارمنستان حاصل می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده