Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:13:38 GMT

آغاز دور جدید پارلمان تونس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۴۶۰

آغاز دور جدید پارلمان تونس

ریاست پارلمان تونس با "نامعتبر" خواندن اقدامات ریاست جمهوری این کشور آغاز دوره جدید خود را اعلام کرد. ناطقان:  به نقل از شبکه الجزیره، ریاست پارلمان تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوره جدید پارلمانی آغاز شده است.




ریاست پارلمان تونس از نمایندگان خواست که فعالیتشان را ازسر بگیرند.

در این بیانیه آمده است که سومین دوره پارلمان در سایه اقدامات فوق العاده و وضعیت بی سابقه قانون اساسی و همچنین چالش‌های اقتصادی و اجتماعی خفه کننده آغاز می‌شود و همه ملت تونس را ملزم به هوشیاری و احتیاط می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ریاست پارلمان تونس در ادامه تاکید کرد که قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور مسئول تعطیلی پارلمان و برهم زدن منافع حیاتی است و فعال کردن اصل ۸۰ قانون اساسی توسط رئیس جمهور و دستبرد به اختیارات پارلمان به شمار می‌رود.

 ریاست پارلمان تونس همچنین تمامی اقدامات فوق‌العاده اخیر ریاست جمهوری ازجمله تعلیق فعالیت پارلمان را "باطل" خواند.

در همین حال، رسانه‌های مختلف گزارش دادند که به دنبال درخواست نمایندگان پارلمان برای ازسرگیری فعالیت این نهاد، نیروهای امنیتی تمام مسیرهای منتهی به مقر پارلمان در میدان "باردو" را بستند و از حرکت عابران پیاده در مقابل درهای آن جلوگیری کردند.

رسانه‌های محلی کلیپ‌های ویدئویی را پخش کردند که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی خیابان منتهی به دروازه پارلمان که برای ورود اعضا در نظر گرفته شده است را با قرار دادن موانع آهنی بسته‌اند.

طبق این گزارش، حدود ۹۰ نماینده با امضای بیانیه‌ای اقدامات ریاست جمهوری را رد کرده و آن را "غیر قانونی و نامشروع" خواندند.

این درحالی است که  فعالان عصر جمعه اعلام کردند که وب سایت رسمی پارلمان تونس مسدود شده است اما صفحه رسمی آن در شبکه اجتماعی "فیس بوک" هنوز فعال است.

دولت تونس تا بدین لحظه بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده است و هیچ یک از نمایندگان نیز اظهار نظری درباره این اتفاق نکرده‌اند.
منبع: ایسنا برچسب ها: دور جدید ، ناطقان ، تونس ، پارلمان ، اقدامات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دور جدید ناطقان تونس پارلمان اقدامات ریاست پارلمان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند