Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@02:36:14 GMT

تشخیص گلوکوم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۲۷۸۵

تشخیص گلوکوم

به گزارش اقتصادآنلاین، فشار داخل چشم طبیعی (IOP) بین ۱۲ تا ۲۲ میلی متر جیوه (میلی متر جیوه ، اندازه گیری فشار) متغیر است . در حالی که اگر فشار چشم شما زیاد باشد ، احتمال ابتلا به گلوکوم  وجود دارد ، بسیاری از افرادی که فشار چشم بالا دارند هرگز دچار آب سیاه نمی شوند . 

علاوه بر این ، برخی از افراد مبتلا به گلوکوم هرگز فشار چشم بالا ندارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلوکوم با فشار چشم در محدوده طبیعی به عنوان "گلوکوم تنش طبیعی" شناخته می شود.

ارزیابی های تشخیصی

در حین معاینه ، چشم پزشک علاوه بر بررسی فشار چشم ، ممکن است از قطره برای گشاد شدن مردمک چشم برای بررسی عصب بینایی شما استفاده کند . پزشک شما همچنین ممکن است از یک دستگاه تشخیصی مانند OCT ، GDx یا HRT برای تجسم و ارزیابی آسیب عصب بینایی استفاده کند . 

اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد ، تغییرات بینایی را می توان در یک آزمایش بینایی محیطی که به عنوان میدان دید شناخته می شود ، تشخیص داد . اغلب بیمار تا زمانی که تغییر قابل توجهی در بینایی مشاهده نشود متوجه تغییرات بینایی محیطی نمی شود . 

هنگامی که تشخیص گلوکوم با معاینه عصب بینایی یا آزمایش میدان بینایی انجام می شود ، درمان آغاز می شود .

عملکرد

امروزه تنها درمانهای موجود ، آنهایی هستند که فشار داخل چشم را کاهش می دهند . کاهش فشار چشم را می توان با استفاده از داروها ، لیزر یا جراحی انجام داد . درمان باید مادام العمر انجام شود . گلوکوم قابل کنترل است ، اما در حال حاضر درمانی وجود ندارد .

هنگام انتخاب دارو ، معمولاً قطره چشم تجویز می شود . برخی از قطره ها فقط یک بار در روز و برخی دیگر دو یا سه بار در روز نیاز به دوز دارند .

ثابت شده است که لیزر در اولین درمان به اندازه قطره چشم موثر است . این یک روش ساده ، عمدتا بدون درد و سریع است که می تواند فشار چشم را برای مدت ۵ سال در برخی از بیماران کنترل کند .

بسیاری از جراحی ها در دسترس هستند و جراحی های جدیدتر دائماً در حال توسعه و ارزیابی هستند . اکثر این موارد برای بیماران مبتلا به گلوکوم پیشرفته اختصاص داده می شود ، اما برخی از جراحی های جدید برای استفاده اولیه در این بیماری به اندازه کافی ایمن نیستند. 

انتخاب درمان بستگی به عوامل زیادی دارد که برای هر بیمار منحصر به فرد است و باید با پزشک مشورت شود . درمان صحیح معمولاً برای از دست ندادن بینایی بیشتر انجام می شود .

آیا من کور می شوم ؟

هنگامی که با تشخیص جدیدی  گلوکوم روبرو می شوید ، یک سوال مهم در ذهن هر بیمار وجود دارد : "آیا من کور می شوم؟"

خوشبختانه برای اکثر بیماران پاسخ منفی است . نابینایی در اثر گلوکوم رخ می دهد ، اما یک اتفاق نسبتاً نادر است . حدود ۱۲۰ هزار مورد نابینایی در ایالات متحده و ۲.۳ میلیون مورد گلوکوم وجود دارد . این حدود ۵ درصد از بیماران مبتلا به گلوکوم را نشان می دهد . با این حال ، اختلال بینایی شایع تر است و در حدود ۱۰درصد از بیماران رخ می دهد .

از دست دادن بینایی حتی با بهترین درمان ممکن است رخ دهد . علیرغم این واقعیت هشدار دهنده ، درمان و پیگیری صحیح  به اکثر بیماران مبتلا به گلوکوم را کمک می کند . شما یک عامل اصلی در درمان گلوکوم خود هستید . با استفاده صحیح از قطره های چشمی و استفاده مداوم از آنها ، نتیجه مطلوبی محتمل تر خواهد بود .

پربیننده ترین سایت ثبت نام واکسن کرونا ( لینک کارت واکسن ) ویتامین E چگونه می‌ تواند برای موهای شما مفید باشد آغاز صدور کارت واکسن کرونا دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی گمانه‌زنی‌ها از آینده کرونا در ایران آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۹)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آب سیاه مبتلا به گلوکوم فشار چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا