Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@09:05:00 GMT

جزئیات غرق شدن ۲ لنج صیادی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۲۸۶۵

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر گفت: بر مبنای پیش‌بینی‌های انجام شده طوفان شاهین تا روز دوشنبه از منطقه ایران دور و به منطقه عمان وارد می‌شود. ناطقان: نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه طوفان حاره‌ای سواحل جنوبی کشور تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت گفت: از سه شنبه هفته گذشته (ششم مهرماه) که اولین پیش‌بینی‌ها از احتمال ورود طوفان حاره‌ای اعلام شد بلافاصله کمیته بحران با مقابله با خطرات احتمالی این طوفان را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: از همان روز سه شنبه اولین گزارشات پیش‌بینی ازاین طوفان حاره‌ای را دریافت کردیم و اعلام کردیم که احتمال ورود این طوفان به دریای عمان وجود دارد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه بر مبنای پیش بینی هواشناسی چهار سناریو احتمالی را مطرح کردیم که در دو سناریو این احتمال را دادیم که این طوفان وارد دریای عمان می‌شود، افزود: فرض را بر بدترین حالت در نظر گرفتیم و این احتمال را قوی دانستیم که طوفان وارد دریای عمان می‌شود که متاسفانه همین احتمال به وقوع پیوست و طوفان وارد دریای عمان شد.

پسنده تاکید کرد: کمیته بحران متشکل از نمایندگان سازمان بنادر، هواشناسی، شیلات، شرکت نفت و تمام دستگاه‌هایی که با این موضوع درگیر بودند تشکیل شد در سازمان بنادر هم به صورت تفکیک شده بین بخش‌های دریایی و بندری و فنی این کمیته شکل گرفت. از این رو از سه شنبه هفته گذشته تمام بخش‌ها آماده بودند و به شناوری اجازه خروج از بندر ندادیم. شیلات به تمام شناور‌های صیادی هشدار داد تا به اسکله بازگردند.

پسنده یادآور شد: سازمان بنادر هم نسبت به ایمن سازی تجهیزات بندری و اسکله‌ها وارد عمل شد؛ تردد‌های دریایی را هم ایمن سازی کردیم، شیلات هم همه ماهیگیران و صیادان را مکلف کرد که به ساحل برگردند و دیگر در دریا باقی نمانند.

پسنده با اشاره به هماهنگی‌ها با پس کرانه شامل آتش نشانی و اورژانس، تصریح کرد: آماده‌باش تیم امداد و نجات را هم در صورت نیاز اجرایی کردیم؛ سایت‌های جست‌وجو و نجات هم به گوش هستند؛ همه نهاد‌های دریایی در آمادگی کامل قرار دارند.

او بیان کرد: این موضوع که هیچ خسارتی نداشته‌ایم، ناشی از آمادگی است که ایجاد کرده‌ایم و اگر این آماده‌باش را به دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط نداده بودیم، قطعاً خسارات سنگینی داشتیم؛ اگر صیادان در دریا مانده بودند، امکان بازگشت آن‌ها یا یافتن مفقودان نبود. جرثقیل‌های بندری هم ایمن سازی شده است و اگر این پیش‌بینی‌ها نشده بود، طوفان جرثقیل‌های بندری را تخریب می‌کرد.

پسنده بیان کرد: با وجود هشدار‌های بسیار زیادی که شیلات به شناور‌های صیادی داده یکی از لنج هاهنگام برگشت به ساحل دچار نقص فنی شد و لنج دیگری هم که برای کمک به لنج صیادی به منطقه اعزام شده بود هم در هنگام بازگشت اسیر طوفان شده و هر دوی آن‌ها غرق شدند.

این مقام مسئول  افزود: تا کنون هیچ گزارشی از کشته یا مفقودی در اثر طوفان حاره‌ای چرخنده نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه با اقدامات انجام شده به جز این دو لنج خسارت جدی دیگری ناشی از وقوع طوفان شاهین گزارش نشده است، گفت: خوشبختانه توانستیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط بخش‌های دریایی و بندری را کنترل کنیم. با اورژانس و آتش‌نشانی مناطق هماهنگ عمل شد و بخش بندری در این مدت زمان کوتاه تمام تجهیزات خود را ایمن سازی و مهار کرد. در حال حاضر هم تمام واحد‌های امدادی در حال آماده‌باش هستند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر ادامه داد: اینکه طوفان شاهین چه تاریخی از کشور خارج می‌شود تابع مدل‌ها و پیش‌بینی‌ها است و بر مبنای پیش‌بینی‌های انجام شده تا روز دوشنبه از منطقه ایران دور می‌شود و به منطقه عمان وارد می‌شود، اما به هرحال سازمان مرجع سازمان هواشناسی است و می‌تواند دراین باره به صورت دقیق‌تر اظهار نظر کند.

پسنده یادآور شد: خوشبختانه همکاری تمامی دستگاه‌ها برای جلوگیری از وارد شدن خسارات به بخش‌های مختلف بسیار خوب بوده و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در این بخش مانع وارد شدن خسارت شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: غرق شدن ، لنج صیادی ، طوفان شاهین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: غرق شدن لنج صیادی طوفان شاهین طوفان حاره ای طوفان شاهین پیش بینی ها دریای عمان دستگاه ها ایمن سازی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای با احتمال گردوخاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 سامانه همرفتی تا روز یکشنبه طی ساعاتی در پاره ای نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

 در مناطق دریایی استان طی امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود. و وضعیت دریا طی ساعاتی متلاطم خواهد شد.

 افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه 11 اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت. همچنین طی امروز احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بنابراین توصیه می شود ترددهای دریایی با احتیاط صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی طی ساعات یاد شده از تردد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است