Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم تقدیر از افتخارآفرینان مشهدی مسابقات پارالمپیک توکیو که با حضور هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو، حسن عبدی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر و مهدی بابادی عضو تیم ملی والیبال نشسته برگزار شد، اظهار کرد: از شما از دو جهت ممنونیم، یک به دلیل اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در مسابقات پاراالمپیک توکیو و دوم اینکه شما نماینده کسانی هستید که با محدودیت توانستند فعل خواستن را صرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد بابیان اینکه هیچ جامعه‌ای حاضر نیست به‌آسانی از ۱۰ درصد جمعیت خودش بگذرد، ادامه داد: موتور محرکه این ۱۰ درصد معلول و جانباز که در عرصه‌های مختلف حضور دارند شما هستید و ازاین‌جهت قدر شما را می‌دانیم.

به ورزش‌های بانوان، همگانی و معلولین و جانبازان کمک می‌کنیم

وی ادامه داد: ما در بازبینی معاونت فرهنگی و قسمتی که به ورزش می‌پردازد بنا را بر این گذاشتیم در سه حوزه به ورزش کمک کنیم، اول حوزه ورزش بانوان که اگر به این موضوع پرداخته شود اثرات شگرفی خواهد داشت یکی از سیاست‌های ما بااینکه ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، دسترسی راحت و آسان بانوان به اماکن و لوازم ورزشی است.

شهردار مشهد بابیان اینکه حوزه دوم کمک به ورزش در عرصه همگانی است، ادامه داد: ورزش همگانی رابطه مستقیم بانشاط اجتماعی دارد، اگر می‌خواهیم جامعه شادی داشته باشیم بهترین راهکار ورزش است.

وی یادآور شد: سومین حوزه‌ای که ورود پیدا می‌کنیم، ورزش معلولین و جانبازان است، متأسفانه فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین به برخی اقشار معلول آن‌طور که بایدوشاید نمی‌پردازد، ورزش ناشنوایان دنیایی از کار است و در دنیا همیشه حرف برای گفتن داشته‌ایم، ورزش نابینایان ‌هم همین‌طور.

ارجائی با تأکید بر اینکه به ورزش معلولین و جانبازان، ورزش بانوان و ورزش همگانی باید ورود پیدا کنیم، افزود: در حوزه‌های دیگر ضرورتی برای ورود نمی‌بینیم و باید متولیان این امر برای آن حضور پیدا کنند، مخالف ورزش قهرمانی نیستیم اما معتقدیم که وظیفه شهرداری نیست.

وی اذعان کرد: امیدواریم ثمره این پیگیری‌ها را در سه حوزه‌ای که عنوان شد، ببینیم، چراکه خوبی ورزش شما زودبازده بودن آن است.

کمبود فضای ورزشی معولان و جانبازان در خراسان رضوی

در ادامه این نشست سرپرست کاروان ورزشکاران پاراالمپیک توکیو بابیان اینکه بیشتر ورزشکاران پاراالمپیک دوست دارند دیده شوند و بحث مالی و اقتصادی برای آن‌ها حاشیه است، گفت: خواسته‌ای برای خودم ندارم؛ اما باوجود ظرفیت‌های بسیار ولی ازلحاظ ساختار ورزشی در بین ۳۱ استان کشور در جایگاه سی‌ام قرار داریم، چراکه در استان‌های دیگر بهزیستی و بنیاد شهید مجموعه‌های ورزشی دارند، اما در خراسان رضوی این کمبودها وجود دارد.

هادی رضایی با اشاره به اینکه در مدت  ۳۵ سالی که در خدمت جامعه ورزش معلولان و جانبازان است تاکنون چندین بار کلنگ پروژه‌های مختلف را زده‌اند ولی جای آن پرشده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی ۱۵ درصد شهروندان را معلولان و جانبازان تشکیل می‌دهند ولی  تنها مجموعه ۱۵ خرداد برای معلولان و جانبازان در مشهد وجود دارد که آن‌هم اجاره داده می‌شود.

وی ابراز کرد: تقاضا داریم یک مجموعه ورزشی برای ورزشی‌های جانبازان و معلولان در پایین‌شهر مشهد ساخته و توان‌بخشی آن‌ها انجام شود.

ورزشکاران پاراالمپیک پس از افتخارآفرینی رها می‌شوند!

همچنین مصطفی صفایی رئیس هیأت ورزش جانبازان و معلولین خراسان رضوی هم بابیان اینکه پیشنهاد ساخت دهکده پاراالمپیک را در جلسه‌ای با استانداری مطرح کردیم و امیدواریم با کمک شهرداری این موضوع پیگیری شود، گفت: ورزشکاران پاراالمپیک متأسفانه پس از کسب مدال و افتخارآفرینی رها می‌شوند، بنابراین تقاضا داریم  این موضوع  نیز موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از سه افتخارآفرین مشهدی در مسابقات پارالمپیک توکیو تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار مشهد سید عبدالله ارجائی مسابقات پاراالمپیک توکیو ورزش جانبازان و معلولین ورزشکاران پاراالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند

شهردار و اعضا شورای شهر زرند صبح امروز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر، در اقدامی ارزشمند، با پوشیدن لباس نارنجی پاکبانی، و همکاری با پاکبانان و کارگران خدوم شهرداری در نقاط مختلف شهر، از کارگران زحمت کش شهرداری بواسطه تلاش و زحمات شان تقدیر و تشکر کردند.

ضیالدینی شهردار زرند در جمع کارگران و پاکبانان با گرامیداشت روز کارگر، گفت خدمت به مردم نشاط آور و شیرین است.
 
منتخب شورای شهر گفت: توجه به جایگاه ارزشمند کارگران در جامعه اسلامی از مهمترین مسائلی است که در نگاه ائمه معصومین (ع) به وضوح تشریح و تبیین شده است و در واقع گرامیداشت روز جهانی کارگر تعظیم به کار و تلاش بندگانی است که در راستای پیشرفت امور جامعه گام بر میدارند.

 وی اظهار داشت: روزانه در حوزه خدمات شهری هزاران متر مربع معابر شهری جاروب و همچنین لایروبی بخش قابل توجهی از جوب‌ها در سطح شهر انجام میشود.

شهردار زرند گفت: خداوند را شاکرم که بخشی از زندگیم را با افتخار در کنار شما زحمت کشان هستم  و از خداوند میخواهم یاریم کند تا روزی شرمنده شما عزیزان  نباشم .

سردار حاج عباس ایرانمنش رئیس شورای شهر و دیگر اعضا هم با اهدا شاخه گل به کارگران از تلاش بی وقفه آنها قدردانی کردند و هفته کار وکارگر را تبریک گفت .

ایرانمنش گفت: کارگران عزیز چه در دوران ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن همواره پای کار نظام بوده‌اند و امروز نیز در سنگر تولید و پیشرفت خدمت‌رسانی می‌کنند.

یکی از کارگران از حضور شهردار و اعضا شورای شهر با لباس پاکبانی و اهدا شاخه گل و تبریک روز کارگر تعجب کرد و گفت باورم نمی‌شود این اقدام جالب شهردار تا آخر عمرم در ذهنم ماندگار خواهد بود که شهردار و اعضا شورای شهر خود را اینگونه در سطح ما قرار داده اند این اقدام جالب در واقع قوت قلبی برای دلگرمی ما در خدمت بیشتر و بهتر به هروندان را در پی دارد.

یکی دیگر از پاکبانان هم گفت: تاکنون چنین تجلیلی در شهر زرند نبوده، اما این اقدام و حضور در سطح شهر نشان از توجه مسئولان به سختی کار ما کارگران هست و خدا را شاکریم که در حال حاضر حقوق و مزایای ما به موقع پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی