Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@17:51:45 GMT

بیشتر آمریکایی‌ها موافق استعفای بایدن

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۳۱۸۵

بیشتر آمریکایی‌ها موافق استعفای بایدن

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند جو بایدن رئیس جمهوری کشورشان باید به دنبال عملکردش در اجرای مغشوش و بی‌نظم عملیات خارج‌سازی عوامل و نیروها و شهروندان از پایتخت افغانستان استعفا دهد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت نظرسنجی محافظه‌کار «راسموسن» در نظرسنجی جدید خود مشخص کرد ۵۵ درصد از رای‌دهندگان موافقند که این رئیس جمهوری دموکرات ۷۸ ساله آمریکا باید استعفا دهد، در حالی که ۴۱ درصد "شدیدا" با آن موافقند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق این نظرسنجی، ۳۹ درصد معتقدند که بایدن در ریاست جمهوری باقی بماند که از میان آنها ۲۹ درصد "شدیدا" با آن موافقت کرده‌اند.

همچنین موسسه راسموسن دریافت که ۶۰ درصد از کسانی که در دسته رای‌دهندگان احتمالی بوده‌اند، معتقدند بایدن باید سربازان آمریکایی را با نقض توافق صلحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبل از او با طالبان امضا کرده بود، در افغانستان حفظ می‌کرد.

اخیرا ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت به بایدن توصیه کرده بود ۲۵۰۰ پرسنل را در این کشور حفظ کند.

۶۰ درصد از رای‌دهندگان احتمالی در واقع معتقدند که طبق این پیشنهاد میلی، حفظ ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان بهتر از خارج‌سازی کامل سربازان از این کشور جنگ‌زده بوده است.

دولت بایدن متهم به نادیده گرفتن هشدارها در خصوص امکان فروپاشی ارتش ملی افغانستان بعد از خروج ارتش آمریکا و رهاسازی طالبان برای تصرف افغانستان و ورود به شهر کابل در  ماه اوت شده است. پاسخ کاخ سفید، دستور به اجرای شتاب‌زده عملیات خارج‌سازی پرسنل سفارت آمریکا و پرسنل دیگر مستقر در شهر کابل بود، در حالی که این مساله منجر به سرازیر شدن هزاران تن از اتباع غربی خواستار فرار از افغانستان و ده‌ها هزار افغان متقاضی پناهجویی در آمریکا و کشورهای دیگر به فرودگاه شهر کابل شد.

همچنین پایگاه خبری هیل براساس یک نظرسنجی جدید موسسه گالوپ گزارش کرد که کامالا هریس، معاون جو بایدن نیز محبوبیت ۴۹ درصدی –و به همین میزان مخالفت با عملکردش- دارد که شش درصد بیشتر از محبوبیت جو بایدن با ۴۳ درصد است.

جک پوسوبیک، مفسر محافظه‌کار گفت که این نظرسنجی بخشی از تلاش‌ها برای منعکس کردن کامالا هریس (کاندیدای رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که قبل از شروع آن رقابت به خاطر عدم محبوبیت کنار کشید) به عنوان یک جانشین معتبر برای بایدن در میان‌دوره است.

طبق یک نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس - مرکز پژوهش امور عمومی NORC محبوبیت جو بایدن با مواجهه با انتقادات از بابت عملکردش در قبال خروج ارتش کشورش از افغانستان و حضور هزاران مهاجر هائیتیایی در مرز جنوبی آمریکا به ۵۰ درصد تنزل یافته است.

این نظرسنجی اجرا شده در بازه زمانی ۲۳-۲۷ سپتامبر دریافت که حدود ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد کلی بایدن در ریاست جمهوری را با گذشت کمی بیش از هشت از ماه از ریاست جمهوری او، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

نظرسنجی قبلی همین موسسات که در ماه اوت اجرا شد، محبوبیت ۵۴ درصدی و نظرسنجی آنها در ماه ژوئیه محبوبیت ۵۹ درصدی را برای جو بایدن ثبت کرده بودند.

نظرسنجی‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که میزان محبوبیت جو بایدن از میزان مخالفت با عملکردش کمتر است. یک نظرسنجی گالوپ در چند روز قبل نشان داد که بایدن تنها ۴۳ درصد تایید عملکرد داشته که نسبت به نظرسنجی ماه اوت همین موسسه کاهش ۱۶ درصدی نشان داده است.

نظرسنجی AP-NORC نشان داد که میزان تایید عملکرد بایدن در میان پاسخگویان دموکرات نسبت به ماه ژوئیه کمی کاهش یافته است و از ۹۲ درصد به ۸۵ درصد رسیده است، در حالی که میزان کاهش محبوبیت او نزد دسته‌بندی مستقل‌ها چشمگیرتر بوده و از ۶۲ درصد در ماه ژوئیه به ۳۸ درصد در ماه گذشته میلادی رسیده است.

تقریبا ۴۷ درصد از پرسش‌شوندگان هم به طور کلی نظر مثبتی نسبت به عملکرد بایدن در حوزه اقتصاد داشته‌اند؛ از هر ۱۰ جمهوریخواه تنها یک تن و از هر ۱۰ دموکرات هشت فرد به بایدن در این حوزه نمره مثبت داده‌اند.

این نظرسنجی میزان تایید کمی در قبال عملکرد بایدن نسبت به خارج ساختن کامل ارتش آمریکا از افغانستان که با تصرف سریع افغانستان توسط طالبان همراه شد، ثبت کرد. تنها ۳۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت‌کننده در نظرسنجی AP-NORC گفتند که سیاست بایدن در قبال افغانستان را تایید می‌کنند و ۶۵ درصد به رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه نمره منفی دادند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن آمریکا ریاست جمهوری نظرسنجی جدید رئیس جمهوری یک نظرسنجی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح

دولت بایدن در بحبوحه تشدید اختلافات با اسرائیل بر سر حمله به رفح، ارسال محموله بمب هایی به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی در این باره به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله حاوی 3500 بمب را به اسرائیل به دلیل نگرانی در مورد استفاده از آنها در یک حمله بزرگ علیه شهر رفح در جنوبی ترین نقطه نوارغزه، متوقف کرد.

بر اساس این گزارش: مقامات دولت آمریکا سه‌شنبه شب گفتند، بایدن، هفته گذشته ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرد تا از استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا در یک حمله همه جانبه و طولانی‌مدت به شهر رفح جلوگیری کند که نشانه‌ای از شکاف فزاینده بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد هدایت جنگ در غزه است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن ارسال 1800 بمب 2 هزار پوندی و 1700 بمب 500 پوندی را از بیم استفاده از آنها در حمله به رفح متوقف کرده است. دولت بایدن همچنین در حال بررسی این است که از انتقال‌ کیت‌های هدایتی که بمب‌ها را تبدیل به مهمات هدایت شونده دقیق می کند، جلوگیری کند.

به نوشته نیویورک تایمز: این اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که  بایدن از قدرت خود برای محدود کردن انتقال تسلیحات به عنوان ابزاری برای تاثیرگذاری بر رویکرد اسرائیل به جنگ غزه استفاده می کند. تعدادی از متحدان دموکرات بایدن در کنگره هفته‌ها از او خواسته‌اند که ارسال تسلیحات به اسرائیل را محدود یا متوقف کند، کاری که او تاکنون به دلیل حمایت قوی از تلاش برای نابودی حماس از انجام آن امتناع کرده است.

مقامات اسرائیلی اوایل این هفته در گفتگو با وبگاه آمریکایی" آکسیوس " توقف ارسال تسلیحات از سوی آمریکا را فاش کردند، اما مقامات آمریکایی تا سه شنبه شب از تایید آن چه در جلسات توجیهی و چه به طور خصوصی خودداری کرده بودند. 

این واقعیت که آنها در نهایت این کار را انجام دادند، نشانگر این است که چقدر ناامیدی درباره توجه مقمامات اسرائیل به هشدار آمریکا در میان مقامات دولت بایدن در حال افزایش است. مقامات آمریکایی بارها در مورد عملیات بزرگ در رفح که می تواند منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود به مقامات دولت نتانیاهو هشدار داده اند. تایید توقف ارسال تسلیحات تنها چند ساعت پس از گسیل تانک های اسرائیلی به این شهر در جنوب غزه صورت گرفت.

یکی از مقامات آمریکایی گفت که دولت بایدن ماه گذشته زمانی که مشخص شد اسرائیل در حال تصمیم گیری در مورد حمله به رفح است، بررسی عدم ارسال  محموله های تسلیحاتی را آغاز کرد. بایدن در ابتدا این موضع را گرفت که اسرائیل نباید بدون برنامه ای برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان به رفح حمله کند، اما در هفته های اخیر کاخ سفید به طور فزاینده ای نشان داده است که حتی معتقد نیست چنین طرحی ممکن باشد.

اسرائیل روشن نکرده است که آیا در آستانه آغاز حمله به رفح است یا خیر، اما در چند روز گذشته اقداماتی را انجام داده است که به نظر می رسد به این سمت حرکت می کند. نیروهای اسرائیلی دستور تخلیه 110 هزار غیرنظامی از رفح را صادر کردند و در پاسخ به حمله موشکی حماس که منجر به کشته شدن 4 سرباز اسرائیلی در آخر هفته شد، حملات هوایی را علیه اهدافی در مناطق مرزی این شهر انجام دادند.

اسرائیل ورود تانک ها به رفح و تصرف گذرگاه مرزی این شهر با مصر را در روز سه شنبه، "عملیات محدودی" برای از بین بردن جنگجویان حماس و زیرساخت های مرتبط با حمله موشکی خواند.

 به نظر نمی‌رسد که این اقدامات پیشتاز حمله بزرگ‌تری باشد که اسرائیل وعده داده است. اما به نظر می رسد که دستور تخلیه و تحرکات نظامی محدود به منظور حفظ فشار بر حماس در حالی که مذاکره کنندگان در قاهره برای گفتگو در مورد توافق آتش بس احتمالی ملاقات می کنند، بوده است.

بایدن در سخنرانی اوایل روز سه شنبه در مراسم یادبود هولوکاست در کنگره هیچ اشاره ای به تصمیم خود برای جلوگیری از ارسال بمب به اسرائیل نکرد، اما حمایت خود از اسرائیل را تکرار کرد. او گفت: "تعهد من به امنیت مردم یهود، امنیت اسرائیل و حق وجودی آن به عنوان یک کشور مستقل یهودی، حتی زمانی که ما با آن مخالفت کنیم، آهنین است."

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است هشدار تخلیه بخش هایی از رفح برای حمله اسرائیل 

دیگر خبرها

  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • زیباکلام : آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق با شما
  • زیباکلام: آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق را به شما بدهیم/بگذارید مردم زندگی کنند
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا