Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@12:56:48 GMT

اعتراف مقام اطلاعاتی اسرائیل درباره ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۳۸۴۰

اعتراف مقام اطلاعاتی اسرائیل درباره ایران

به نقل از شبکه «الحره» نوشت: «تامر هایمن» رئیس اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل  افزود: بر اساس اطلاعات ما، آنها ( جمهوری اسلامی ایران ) در حال حاضر به دنبال یک بمب [هسته‌ای] نیستند، ممکن است در آینده ای دور باشند. 

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ایران نمی تواند در کوتاه مدت به سلاح هسته ای دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به رغم غنی سازی اورانیوم در سطحی که از قبل مشاهده نکرده بودیم، ایران هنوز راه زیادی برای دستیابی به بمب هسته ای در پیش دارد.

این مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت: به رغم اینکه سطح اورانیوم غنی شده [ ایران ] نگران کننده است اما جمهوری اسلامی هنوز راه زیادی برای دستیابی به بمب هسته ای کاربردی دارد.

وی البته به توانایی نظامی ایران در مقابل رژیم اسرائیل اذعان کرد و افزود: ایران می تواند [ رژیم ] اسرائیل را تهدید کند.

هایمن با بیان اینکه ایرانیان با سه گزینه روبرو هستند، افزود: یا به توافق هسته ای ۲۰۱۵ بازگردند، یا نسبت به جامعه بین المللی بی تفاوت باشند و به غنی سازی ادامه دهند و یا به توافق بهتری که در آن، بسیار بیشتر از آنچه در گذشته به دست آورده‌اند، دست یابند.

هایمن توضیح داد که وظیفه [ رژیم ] اسرائیل در حال حاضر اقدام دیپلماتیک در قبال ایران و برنامه هسته ای آن است اما باید علاوه بر ابزارهای اقتصادی (تحریم ها) و دیپلماتیک، یک گزینه نظامی عملی و معتبر نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: بیایید فقط با این واقعیت موافق باشیم که کار صحیح این است که ایران را در جهت دیپلماسی سوق دهیم : سعی کنید به توافق بهتری برسید. 

اعتراف این مقام امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی در حالی بیان می شود که تا پیش از این مقامات این رژیم در اظهاراتی خلاف واقع و برای تحریف افکار عمومی مردم و دولت ها علیه جمهوری اسلامی ایران ، تهران را به تلاش برای ساخت بمب هسته ای متهم می کردند. 

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی هفته گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز در سفر اوایل شهریور خود به آمریکا برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور مدعی شده بود که «ایران تمامی خطوط قرمز در پیشرفت برنامه هسته‌ای را زیر پا گذاشته است».

«بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هم اخیرا مدعی شده بود که که فاصله ایران تا داشتن مواد کافی برای تولید بمب هسته‌ای، به تنها چند هفته رسیده است. 

این در حالی است که مقام های ایران بارها اعلام کرده اند که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستند. آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در فتوایی اعلام کردند که ساخت و در اختیار داشتن سلاح اتمی از نظر شرعی حرام است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی که برنامه هسته ای ایران را زیرنظر دارد تاکنون در هیچ یک از گزارش های خود، ادعای نظامی بودن برنامه اتمی ایران را تایید نکرد. /ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران مقام اطلاعاتی اسرائیل رژیم صهیونیستی بمب هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

به گزارش منابع لبنانی، شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم