Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:29:11 GMT

نقش شرکت‌های خدماتی در توسعه شهرک‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۴۸۲۴

نقش شرکت‌های خدماتی در توسعه شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، محمد اهلی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل شرکت‌های خدماتی، کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی و برون سپاری اداره امور شهرک‌ها به صاحبان واحدهای تولیدی است که این واگذاری‌ها، فرصت را برای واحدهای تولیدی فراهم می‌سازد تا در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناسب و ارتقای نگهداری شهرک‌های صنعتی بیش از پیش فعال‌تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته مشکلاتی نیز پیش روی این شرکت‌های خدماتی وجود دارد که یکی از شاخصه‌های ضعف این قانون، عدم تمایز مناطق غیربرخوردار با مناطق برخوردار و عدم توجه به ویژگی‌های مناطق واگذار شده بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر مشکلات موجود برای شرکت‌های خدماتی را عدم اختصاص بودجه مشخص و پایدار برای این نوع شرکت‌ها برشمرد و بیان کرد: یکی از راه‌های خودکفایی شرکت‌های خدماتی برای اداره امور شهرک‌های صنعتی، پرداخت حق شارژ به منظور ارائه خدمات مطلوب به واحدهای صنعتی است که متاسفانه با توجه به این‌که امکان اخذ تمامی این هزینه‌ها از سوی واحدهای تولیدی امکان‌پذیر نیست این موضوع شرکت‌های خدماتی را در تنگنای شدید مالی قرار داده است.

اهمیت تصویب تعلق بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی

اهلی یکی از راهکارهای مناسب به منظور حل این مشکل را تصویب تعلق بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی برشمرد و ادامه داد: پیگیری‌های مختلفی برای اختصاص بخشی از مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدی برای هزینه‌کرد در شهرک‌های صنعتی انجام شد که متاسفانه این پیگیری‌ها تاکنون نتیجه‌ای را در برنداشته است.

وی تصریح کرد: البته در صورت تصویب و اجرای این امر مهم، وضعیت و توان مالی شرکت‌های خدماتی افزایش و در نتیجه ارائه خدمات آنان به واحدهای صنعتی بهبود خواهد یافت که در این راستا نیازمند همراهی نمایندگان استان هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل شرکت‌های خدماتی را به‌عنوان یک بازوی اجرایی مهم برای شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد و بیان کرد: شرکت های خدماتی به عنوان یک بازوی اجرایی، نقش مهمی در اداره امور شهرک ها و ارائه خدمات مطلوب به واحدهای صنعتی ایفا می‌کنند که بایستی تلاش گردد تا با تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب‌تر، سطح رضایتمندی واحدهای صنعتی را افزایش دهیم.

گفتنی است؛ از مجموع ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان اردبیل، بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاکنون اداره امور ۶ شهرک و ناحیه صنعتی به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اهلی شرکت های خدماتی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل واحدهای توليدی مالیات ارزش افزوده شهرک های صنعتی شرکت شهرک های صنعتی صنعتی استان اردبیل شرکت های خدماتی واحدهای تولیدی واحدهای صنعتی ارائه خدمات اداره امور شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند