Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:24:59 GMT

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد چهار برابر شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۲۳۱

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد چهار برابر شده است

هادی ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴۲۳ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۶۸ نفر طی ۶ ماهه نخست امسال در  این شهرستان صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۶ درصد، از نظر حجم سرمایه ۳۷۵ درصد و از لحاظ اشتغال ۶۸ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروانه های صنعتی در زمینه های تولید سنگ نمای ساختمانی، پوشاک، محصولات دارویی، فرآورده‌های لبنی، مواد شوینده و ظروف مقوایی صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: همچنین ۲۳ مجوز جدید سرمایه‌گذاری با حجم سرمایه ۲ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۶۶ نفر ظرف ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان صادر شد که نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر میزان اشتغال ۱۲ درصد و از لحاظ حجم سرمایه ۱۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

ایزدی افزود: این مجوزهای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ماشین‌سازی و تجهیزات، تولید الیاف نساجی، تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی و محصولات بتونی صادر شده‌ است.

وی به ایجاد ۳۷۵ شغل مستقیم ظرف همین مدت در گناباد اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۱۶۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۲۰۷ شغل در بخش تجارت بوده است.
وی ادامه داد: ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی و تبصره‌ای برای پرداخت به  ۴۲ طرح و واحد تولیدی از محل تسهیلات بانک صنعت ومعدن و بنیاد برکت معرفی و در حال تکمیل پرونده و کار کارشناسی است تا پس از تکمیل فرآیند لازم پرداخت شود. 
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: سه هزار و ۶۰ تن کالای صنعتی به ارزش تقریبی ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار شامل ظروف چینی، سنگ نما ،فرآورده‌های لبنی، نشاسته، زعفران و پسته بسته‌بندی، نوشیدنی آلوئه ورا، پودر موسیر ،نمک، ظروف مقوایی و پودرهای معدنی ظرف همین مدت از این شهرستان به ۱۵ کشور هدف صادر شده است.

ایزدی افزود: صدور این میزان کالا از گناباد با وجود محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریمهای ظالمانه نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۴ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸۷ درصد بیشتر شده است. 

وی مهمترین اقدامات در بخش معادن گناباد را نیز تهیه و اجرای ۷۲ مورد گزارش نظارتی بخش معدن، تایید سوخت و تعیین تکلیف وضعیت ۱۰ معدن که به دلایل مختلف تعطیل بوده‌اند، تشکیل کارگروه ایمنی معادن، پیگیری آسفالت پنج کیلومتر راه دسترسی به معادن، پیگیری ادامه انجام طرح اکتشافات معدنی با اولویت کانی غیرفلزی و حضور شرکت ملی مس ایران، ایمیدرو و شرکت گل‌گهر در شهرستان گناباد بدین منظور و فعال شدن بخش خصوصی در امر انجام اکتشافات فلزی برشمرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: دیگر اقدامات اداره صمت گناباد در بخش صنعت شامل رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدن، حفظ و صیانت از تولید و اشتغال موجود در قالب کارگروه تسهیل و حمایت قضایی، نوسازی و بازسازی خطوط تولید، اتمام طرحهای توسعه و نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، جذب سرمایه‌های جدید بر اساس مزیتهای منطقه (صنایع معدنی) در قالب طرح مثلث اقتصادی، تامین سرمایه در گردش، ادامه اکتشافات معدنی با اولویت کانیهای فلزی، ارتباط  بیشتر با دانشگاهها، توسعه صادرات، کمک به بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری و بهبود شبکه توزیع، کنترل و تنظیم بازار است. 
ایزدی افزود: ۲۶ مورد از مجموع ۲۰۷  پروانه کسب و کار جدید صادره ظرف این مدت در سطح شهرستان به صورت رایگان برای ایثارگران صادر شد. 
وی ادامه داد: پیگیری برای اتمام ۱۲ طرح نیمه‌تمام صنعتی در قالب طرح مثلث اقتصادی به مبلغ ۹ هزار و هفت میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۴۲ نفر در حوزه صنعت و معدن از دیگر اقدامات صورت گرفته در گناباد است.

وی ادامه داد: هشت طرح از این تعداد تاکنون به بهره‌برداری رسیده که مراسم رسمی یک واحدآن با سرمایه ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۵ نفر در هفته دولت امسال برگزار شد و  ۲ طرح دیگر هم شامل توسعه شرکت آرا سیلیس و  توسعه شرکت الیاف سیمرغ با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و ایجاد ۷۰ مورد اشتغال ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. 

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بع طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند. 
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است. 

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها واحد تولیدی ایمیدرو صنعت و معدن و تجارت گناباد بانک صنعت و معدن سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی ایمیدرو صنعت و معدن و تجارت واحد تولیدی ایمیدرو صنعت و معدن و تجارت گناباد بانک صنعت و معدن سرمایه گذاری میلیارد ریال و اشتغال معدن و تجارت گناباد سرمایه گذاری صنعت و معدن حجم سرمایه صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ