Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@06:42:12 GMT

چرا برنج ایرانی این‌قدر گران شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۲۷۷

چرا برنج ایرانی این‌قدر گران شده است؟

علیرضا نظری با اشاره به افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی در کشور اظهار کرد: هر ساله غیر از تولید برنج داخلی، سقف مشخصی برای واردات برنج خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد. چند سال پیش مصوبه‌ای مورد تأیید گرفت مبنی بر اینکه در زمان توزیع برنج ایرانی، برنج خارجی وارد بازار نشود ولی در مورد زمان خرید برنج خارجی و البته زمان توزیع آن در کشور اختلاف نظرهایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمین تصریح کرد: به نظر می‌رسد که زمان خرید برنج مشخص است یعنی اگر در زمان مشخصی برنج خارجی نخریم، در آینده به مشکل می‌خوریم.

وی افزود: بهترین کار این است که خرید برنج خارجی در زمان مشخص انجام شود اما توزیع این برنج با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در زمان دیگری صورت بگیرد تا روی بازار برنج ایرانی تأثیر نگذارد اما با دستوری که اکنون وجود دارد، عملا برنج خریده نمی‌شود. متأسفانه دستگاه‌های مسئول در زمان توزیع برنج خارجی به یاد خرید می‌افتند و به علت کمبود برنج، بازار برنج ما آشفته می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از افزایش هزینه‌های تولید برنج خبر داد و گفت: این افزایش قیمت مثل روز روشن است چرا که از یک طرف، ماشین آلات کشاورزی گران شده و از طرف دیگر ارزش پول ملی کم شده است. طبیعی است که هیچ کالایی در کشور ثبات قیمت ندارد مگر اینکه ارزش پول ملی افزایش پیدا کند. کشاورزان یا شالی کاران مجبورند به نسبت افزایش نیروی کار، کود، سم، آب و زمین قیمت برنج را افزایش دهند.

نظری با بیان اینکه افزایش افسارگسیخته قیمت برنج ایرانی ارتباط خاصی با افزایش هزینه‌های تولید برنج ندارد، گفت: علت اصلی گرانی برنج همان مسئله واردات است.  کمیسیون کشاورزی مجلس طی یک تعامل مناسب با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان آن چاره‌ای خواهد اندیشید و ما در روزهای آتی، نتایج را به مردم اعلام خواهیم کرد.   

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1560421

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنج واردات برنج گرانی افزایش قیمت کاهش قیمت ها برنج ایرانی برنج خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور