Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» غلامعلی کوهساری با اشاره به وقوع سیلاب‌ها و حوادث اخیر رخ داده در استان گلستان، عنوان کرد: متأسفانه با وجود وقوع حوادث مختلفی که در استان گلستان و در سطح کشور شاهد هستیم، مناطق مختلف استان گلستان با کوچکترین بارندگی با آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب و سیل مواجه شد که این مسئله نشان از ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با بحران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه پیشگیری هیچ اقدامی برای جلوگیری از وقوع بحران در کشور صورت نمی‌گیرد، افزود: مسیر سیلاب در حوزه انتخابیه بنده مشخص بوده و این سیل همواره پس از هر بارندگی سنگین از بالادست رودخانه و شمال رامیان به جریان می‌افتد.

مسئولان از نحوه وقوع حوادث آگاهی دارند

وی ادامه داد: با وجود اینکه مسئولان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و مسئولان استانی نسبت به چگونگی وقوع سیل در استان آگاهی دارند، اما هیچ اقدامی برای پیشگیری از وقوع سیل در استان صورت نگرفته است.

کوهساری تصریح کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با وجود اینکه در عنوان خود نام پیشگیری را یدک می‌‎کشد اما در حوزه پیشگیری عملاً هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و پس از وقوع هر حادثه‌ای وارد عمل می‌شود.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ردیف اعتباری مستقل ندارد

وی اضافه کرد: یکی از علل ضعف این سازمان نداشتن ردیف بودجه مستقل بوده به طوریکه پس از وقوع هر حادثه‌ای رؤسای این سازمان باید با نامه نگاری با وزارت کشور از این وزارتخانه برای انجام عملیات‌های خود بودجه اخذ کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از سوی دیگر بیشتر خسارات وارده به دارایی مردم است نه دارایی‌های عمومی؛ لذا دولت باید نسبت به پرداخت رقم بیمه کشاورزان اقدام کند.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی گزارش‌ها حاکی از این است که ارقام پرداختی بیمه به کشاورزان و شهروندان بابت خسارات وارده ناشی از سیل و آتش سوزی به قدری پایین بوده که حتی کفاف هزینه‌های پیگیری و بروکراسی اداری برای اخذ این ارقام را نمی‌دهد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان بر وجود یک برنامه شفاف برای پرداخت خسارات مردمی تأکید و تصریح کرد: لازم است در این زمینه بیمه کشاورزی و سایر بیمه‌ها نسبت به پرداخت حق مردم اقدام کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بحران پیشگیری مدیریت بحران استان گلستان هیچ اقدامی وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از ‎امداد رسانی به حدود ۸۰۰ نفر نفر در حادثه سیل و آب‌گرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد ونجات در سیل و آب‌گرفتگی در 48 ساعت گذشته، گفت: 13 استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١5٣ نفر از نیروهای امدادی هلال‌ احمر در قالب 49 تیم در 51 عملیات امدادی، به 800 نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه 34 نفر در 48ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌ احمر، 16 نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب 30 واحد مسکونی تخلیه شد.

ادامه امدادرسانی هلال احمر در 11 استان متأثر از سیل

محمودی اضافه کرد: 9 دستگاه چادر، 144 تخته‌پتو، 105 تخته‌موکت، 52 بسته‌غذایی، 100 قوطی انواع کنسرو و 899 کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد