Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@10:38:37 GMT

۵ صیاد در طوفان پسابندر مفقود شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۶۱۰۲

۵ صیاد در طوفان پسابندر مفقود شدند

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: پنج صیاد دو لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

به گزارش ایمنا، عطاالله رئیسی اظهار کرد: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با ۱۶ سرنشین که برای نجات و هدایت لنج به حوضچه بندر صیادی وارد دریا می‌شوند در مسیر دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل کرده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه طوفان دو لنج صیادی را به صخره می‌کوبد و در پی آن دو لنج شکسته و غرق می‌شوند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: متأسفانه ۱۶ سرنشین دو لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می‌زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد گذشت بیش از ۱۰ ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

وی ادامه داد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد.

رئیسی گفت: متأسفانه طوفان حاره‌ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت‌های بنادر صیادی و سوله‌های ماهی وارد کرده و سقف برخی از آنان را کنده است.

وی افزود: برآورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دو لنج شکسته و غرق شده ارزش هر لنج بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ هزار صیاد و یک هزار لنج و هزار و ۵۰۰ قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند.

وی گفت: هشدارهای لازم هواشناسی در خصوص منع تردد شناورها به صیادان داده شده و لنج و قایق‌ها به مکانی امن انتقال داده شده‌اند.

طوفان شاهین ۱۳ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ مجتبی خالدی با بیان اینکه بر اثر طوفان در سیستان و بلوچستان ۱۳ نفر تا ساعت ۲۰ شب گذشته (شنبه) مصدوم شدند، افزود: مصدومان بر اثر سقوط از ارتفاع دچار تروما شدند.

وی با اشاره به تداوم طوفان «شاهین» گفت: محور فرعی نگور به سمت جاده ساحلی بریس به علت طغیان رودخانه مسدود شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: به دنبال این طوفان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس از زاهدان به چابهار انتقال یافتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 526265

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طوفان طوفان در بندر پسابندر شهرستان چابهار اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور مفقود شدن 5صیاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستان و بلوچستان دو لنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت