Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هشتمین جلسه مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی به صورت مجازی که صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد:  علوم انسانی را نباید جدا از علوم دیگر دید. هر یک از علوم تکه‌های پازل هستند که در کنار هم باعث هم‌افزایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که نمی‌توان سلامت جسم را از سلامت روح جدا کرد، تفکیک و جدا کردن علومی که متولی امور جسم انسان هستند از علومی که به روح انسان ارتباط دارند، غیرمعقول و بلکه ناممکن است.

او افزود: علوم پایه با توجه به تکنولوژی به دنبال آسایش بشر است کما اینکه رشته کشاورزی و دامداری به تغذیه انسان توجه می‌کنند، علوم انسانی نیز موجب آرامش انسان است. آسایش بدون آرامش معنا ندارد. علوم انسانی از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، کشور‌های پیشرفته دنیا، نخبه‌ترین افراد را برای رشته‌های علوم انسانی انتخاب می‌کنند و برای علوم دیگر از طریق جذب دانشجویان و نخبگان مهاجر، نیاز خود را تامین می‌کنند.

 زلفی‌گل ادامه داد: آنان به خوبی اهمیت رشته‌های علوم انسانی را که متولی هدایت کلان جامعه است، درک کرده‌اند. این بستر‌سازی باید از آموزش و پرورش فراهم شود. جای گله دارد که مدارس تیزهوشان در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی دانش آموز می‌پذیرند، ولی برای رشته‌های علوم انسانی دانش آموز نمی‌پذیرند. ما باید به این باور برسیم که رشته‌های علوم انسانی تعیین کننده و سرنوشت‌ساز هستند. یک بیت شعر و یک فیلم و یک نظریه علمی گاه سرنوشت یک ملت را تغییر می‌دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دوره از مدیریت کشور دست نیاز به سوی پژوهشگاه‌های علوم انسانی_اسلامی دراز می‌کند و تلاش خواهیم کرد مجری تفکرات اندیشمندان علوم انسانی_اسلامی باشیم.

زلفی گل گفت: از مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی_اسلامی به عنوان بازوی مشورتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در علوم انسانی_اسلامی بهره خواهیم گرفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی، دبیر مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی_اسلامی، نیز در این جلسه ضمن تشکر از وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری و تقدیر از اهتمام ایشان به موضوع علوم انسانی_اسلامی، به جهت حضور سرزده در این جلسه مجازی، سخنان دلگرم کننده‌ی وزیر علوم را که تعیین کننده‌ی چارچوب فعالیت‌های آینده در بحث علوم انسانی_اسلامی، در راستای منویات مقام معظم رهبری بود، بسیار امیدبخش دانست و با اشاره به تلاش‌های مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی_اسلامی در برگزاری همایش مجازی علوم انسانی_اسلامی در هفته پژوهش سال گذشته، اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری جلسه حضوری و ارائه پیشنهادات عملی از سوی مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی_اسلامی برای ارتقای علوم انسانی کشور زمینه هم افزایی و همفکری بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم علوم انسانی مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی رشته های علوم انسانی تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم