Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:07:32 GMT

آزادسازی حریم رودخانه‌های همدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۶۸۱۱

آزادسازی حریم رودخانه‌های همدان آغاز شد

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از مردم بستر و حریم رودخانه‌ها را اشغال کردند و ساخت‌و سازهایی را انجام داده‌اند، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای با توجه به دستورالعمل وزارت نیرو کمیته‌هایی تشکیل داده و بحث آزادسازی حریم رودخانه‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده با بیان اینکه تعیین بستر و حریم رودخانه عباس آباد در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: تمامی شهروندان  اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که عیناً و یا انتفاعاً در اراضی مذکور مدعی حقی هستند، از تاریخ انتشار آگهی مربوطه مورخ ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه یعنی نهایتاً تا ۲ روز آینده می‌توانند اعتراض‌های خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه پس از آزادسازی حریم رودخانه آبشینه به عنوان اولین رودخانه استان، گام بعدی در جهت آزادسازی رودخانه‌های عباس‌آباد و چشمه قصابان برداشته شده است، عنوان کرد: این روند در ماه های پیش رو آغاز خواهد شد.

ستوده با بیان اینکه افزون بر ۳۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال عقد قرارداد با مهندسین مشاور است، مطرح کرد: رودخانه مانند جاده حریم ثابتی ندارند، معمولاً رودخانه‌ها بر اساس عمق، سرعت، عرض بستر و دبی سیلاب حریم‌های مشخصی دارند، بدین ترتیب بایستی برای مشخص شدن حریم آن ها اقداماتی در پیش گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در این خصوص خاطرنشان کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها متعلق به دولت است و وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای به نمایندگی از دولت متولی حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها است و هیچ ‌کسی نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: برای تعیین حریم رودخانه گنج‌نامه مشاور مجزا گرفته‌شد تا ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌ مذکور مطالعه و نقشه برداری قرار گیرد.

ستوده با بیان اینکه در این راستا هر فردی اعتراضی دارد، باید آن را به شرکت آب منطقه‌ای همدان ارائه دهند، خاطرنشان کرد: این اعتراض‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در نهایت با مشخص شدن حد بستر و حریم رودخانه، حدود به اداره ثبت اعلام می‌شود تا اسناد در سامانه ثبت شود.

وی ادامه داد: تعیین حد بستر رودخانه گنج‌نامه به‌صورت موردی طی سال‌های اخیر به انجام رسیده است اما اکنون در نظر داریم تا به صورت کامل مطالعات را پیش برده و در مسیر آزادسازی قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه این اقدام طی جلسه‌ای با حضور مشاور شهرداری و مشاور آب منطقه‌ای و مسکن و شهرسازی آغاز و در پیش گرفته شده است، تصریح کرد: در حریم رودخانه عباس آباد را شاهد هستیم اما برای مشخص شدن میزان تصرف‌های صورت گرفته در حریم و بستر رودخانه گنج‌نامه باید مطالعاتی توسط مشاور مربوطه به انجام برسد.

ستوده با بیان اینکه تصرفات رودخانه عباس آباد موضوع امروز نیست، بر لزوم هم افزایی سایر دستگاه‌های مربوطه در این عرصه برای آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد تاکید کرد و گفت: این تصرفات طی سالیان گذشته توسط باغداران انجام شده و حال باید همه دستگاه‌های مربوطه پای کار باشند تا از این روند جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه شهرداری اعلام کرده به دنبال آزادسازی حریم و ساماندهی رودخانه عباس آباد است تا در کنار آن معبرهایی برای گردشگری ایجاد نماید، گفت: بر اساس قوانین و مقررات موضوعه شرکت آب منطقه ای اقدام به انجام مطالعات سراسری تعیین بستر و حریم رودخانه عباس آباد از محدوده میدان گنجنامه تا اراضی علی آباد فرهنگیان نموده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: کلیه شهروندان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که عیناً و یا انتفاعاً در اراضی مذکور مدعی حقی هستند، از تاریخ انتشار آگهی مربوطه مورخ ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه یعنی نهایتاً تا دو روز آینده می‌توانند اعتراض‌های خود را ارائه کنند.

ستوده در تشریح این موضوع گفت: این افراد تا تاریخ مذکور باید به اداره منابع آب شهرستان همدان واقع در بلوار رنجبران نرسیده به میدان عمار مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را به همراه مستندات تکمیل کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان اضافه کرد: به اعتراض‌های رسیده پس از تاریخ ذکر شده در اطلاعیه شرکت به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان رودخانه عباس آباد استانی اقتصادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آزادسازی حریم رودخانه شرکت آب منطقه ای همدان بستر و حریم رودخانه حریم رودخانه ها اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077171 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟