Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مبلغ یک میلیون تومان تحت عنوان هزینه پرستاری به سالمندان در منازل خبر داد. - اخبار اجتماعی -

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با نگهداری سالمندان در مراکز اظهار کرد: با توجه به نوع فرهنگ، دین و مذهب ما خانواده‌ها خیلی تمایل به نگهداری پدران و مادران سالخورده خود در مراکز نگهداری نداشته و ندارند اما شاید در برخی از مواقع با توجه به شرایط خانواده این عزیزان باید در مراکز نگهداری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: البته سیاست سازمان بهزیستی این است که این افراد در کنار فرزندان خود در منازل نگهداری شوند اما به هر جهت شاید برخی از این افراد خانواده موثر نداشته باشند که بالطبع باید در مراکز نگهداری شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت نگهداری سالمندان در مراکز زیاد است و سازمان نیز تلاش می‌کند سالمندان مجهول‌الهویه و افرادی که خانواده موثر ندارند را مورد پذیرش قرار دهد.

نفریه خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان به مقوله نگهداری معلولان در مراکز به عنوان کسب و کار نگاه نمی‌کنیم چرا که باید عزت، کرامت و احترام این عزیزان حفظ بشود.

وی گفت: البته از سال گذشته دستورالعملی تحت عنوان راه‌اندازی خانه‌های کوچک به استانهای مختلف ابلاغ شده است به طوری که این خانه‌ها فضایی را فراهم کرده‌اند که تعداد محدودی با ظرفیت 10 الی 15 نفر از سالمندان و یا معلولان نگهداری می‌شوند و  سرویس‌دهی و پذیرش این افراد نسبت به مراکزی با ظرفیت 200 نفر بهتر خواهد بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امسال نیز توسعه و افزایش خانه‌های کوچک در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و برهمین اساس مجوزهایی به افراد واجد شرایط داده می‌شود.

نفریه همچنین به پرداخت حق پرستاری برای نگهداری معلولان و سالمندان در منازل اشاره کرد و گفت: در گذشته میزان هزینه حق پرستاری نسبت به افرادی که در مراکز نگهداری می‌شدند بسیار کم بود به طوری که حدود 47 هزار تا 48 هزار نفر در مراکز نگهداری از یارانه سازمان برخوردار می‌شدند که به ازای آن کمتر از 30 هزار نفر در مراکز از حق پرستاری سازمان بهر‌مند می‌‌شدند که افراد شامل سالمندان، معلولان شدید و خیلی شدید و بسترگرا بود اما از سال گذشته با اقدام رئیس سازمان بهزیستی حدود 60 هزار نفر از معلولان و سالمندان از حق پرستاری در منزل استفاده می‌کنند.

وی گفت: البته در حال حاضر نیز ما پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری در منزل روبرو هستیم اما امیدواریم بتوانیم این افراد را با تأمین اعتبار وارد چرخه حق پرستاری بکنیم همچنین در حال حاضر ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان تحت عنوان حق پرستاری به سالمندان، معلولان شدید و خیلی شدید و بسترگرا پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر 26 هزار و 700 نفر از سالمندان درمراکز توانبخشی و خانه‌های حمایتی نگهداری می‌شوند گفت: سیاست سازمان بهزیستی این است که شرایطی فراهم شود که سالمندان در کنار خانواده و فرزندان خود زندگی کنند.

سازمان بهزیستی: به دانشگاه آزاد بدهکار نیستیم/ پرداخت شهریه دانشجویان افزایش حمایت بهزیستی از فرزندان بالای 18 سال

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور مراکز نگهداری حال حاضر حق پرستاری تحت عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار