Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:09:08 GMT

جا به جایی دوربین آیفون ۱۳، چرا و به چه دلیل!

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۰۷۱

جا به جایی دوربین آیفون ۱۳، چرا و به چه دلیل!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دوربین هم‌اکنون آرایش مورب به خود گرفته است و دو سنسور اصلی تمام گوشی‌ها، مشابه برخی از محصولات اندرویدی، به‌صورت مورب در ماژول خودشان جای گرفته‌اند. سنسور سوم هم وضعیت مشابهی دارد و در کل، تغییرات جالبی را برای لنزهای جدید گوشی‌های سال ۲۰۲۱ شاهد هستیم. اپل در این‌باره اطلاع داده است که دوربین واید جدید، مجهز به یک سنسور ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میکرون پیکسلی است و بزرگ‌ترین حسگری است که تاکنون در آیفون استفاده شده است.

این حسگر هنگام ثبت تصاویر، می‌تواند بیشتری جزئیات را برای مخاطبین خود ارائه دهد. پیشرفت‌های قابل توجهی هم در عملکرد دوربین‌ها شاهد خواهیم بود. اپل همواره تغییرات جالبی را به نقطه قوت اساسی خود یعنی دوربین‌ها ارائه می‌کند و امسال نیز دقیقاً شاهد چنین عملکردی هستیم. دریچه دیافراگم گسترده f/۱.۵ که در این گوشی‌ها استفاده شده است، بدین معنا است که تصاویر با نور پایین‌تر، می‌توانند نویز کمتر و سرعت شاتر بهبود یافته‌ای را تجربه کنند. هم‌اکنون چالش دارندگان آیفون هنگام عکس‌برداری در فضای تاریک یا شب هنگام بسیار کمتر خواهد شد و می‌توانید جزئیات بسیار بیشتر با نویز پایین‌تر را دریافت کنید.

عکاسی ماکرو؛ حرفه‌ای‌تر از گذشته

عکاسی ماکرو در دوربین این گوشی‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است و می‌توانید از دوربین جدید اولترا واید مدل‌های مختلف ایفون ۱۳ برای این منظور استفاده کنید. شما دیگر می‌توانید از نزدیک به سوژه‌ها فوکوس کرده و آن‌ها را ثبت کنید. عکس برداری ماکرو برای همه عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای بسیار لذت بخش بوده است و همین امر می‌تواند دلیلی برای خرید آیفون ۱۳ برای بسیاری از کاربران باشد. این امر تا آنجا پیش رفته است که حتی افرادی که سال گذشته دست به خرید ایفون ۱۲ پرو مکس زدند، امسال هم دلایل بیشتری برای نوسازی گوشی خود خواهند داشت.

شما هم‌اکنون می‌توانید از فاصله دو سانتی به سوژه‌های خود نزدیک شده و تصاویری زیبا و ماکرو را ثبت کنید. این قابلیت در ضبط ویدیو هم برای حالت‌های تایم لپس و اسلوموشن فراهم شده است و می‌توانید کاوش در دنیاهای کوچک را با آیفون ۱۳ خود ادامه دهید.

قابلیت فیلم‌برداری ProRes؛ جذاب و بی‌نظیر

اگر در زمینه فیلم‌سازی با آیفون تبحر دارید، می‌توانید از فیلم‌های ProRes هم استفاده کرده و خبری عالی را داشته باشید. این در واقع یک کدکس پخش با کیفیت متفاوت است که قبلاً در صنعت فیلم‌سازی مورد استفاده قرار گرفته بود و حال شما می‌توانید آن را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورید.

اکنون می‌توانید با خرید آیفون ۱۳ به‌راحتی خروجی با این کیفیت را دریافت کرده و با استفاده از ProRes ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اقدام به فیلم‌برداری کنید. آن دسته از کاربرانی که دانش بیشتری در این زمینه دارند، کاملاً متوجه خواهند شد که چه قابلیت مهمی به گوشی‌های سال ۲۰۲۱ اضافه شده است و یقیناً قدر آن را بیشتر خواهند دانست. البته کاربران مبتدی هم تاثیرات آن را در فیلم‌برداری خود خواهند دید و مانند فیلم‌برداری سینماتیک می‌توانند از قابلیت‌های آن تنها با چند ضربه ساده استفاده کنند. اپل این قابلیت را برای اواخر سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته است.

تغییرات دوربین در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

با توجه به اینکه احتمالاً قیمت ایفون ۱۲ و ایفون ۱۳ نزدیکی بیشتری به همدیگر خواهند داشت، چه بهتر خواهد بود که به‌دلیل ویژگی‌های بیشتر و امکانات تازه‌ای که به گوشی‌های سال جدید اضافه شده است، به فکر خرید آیفون ۱۳ باشید. یکی از دلایل شما، یقیناً دوربین خواهد بود. علاوه بر تغییر در آرایش قرارگیری سنسور دوربین‌ها که کاملاً مشهود است، مشخصات فنی آن‌ها نیز دچار تغییر و تحول شده و می‌توانید با کمی جستجوی بیشتر، به آن‌ها دست پیدا کنید. لنزها هم‌اکنون به‌صورت مورب و نه در یک خط عمودی در کنار همدیگر قرار دارند.

دوربین جلویی نیز تغییرات زیبایی داشته سات. دوربین و آرایه سنسور فیس آی دی هم‌اکنون در فضای کوچک‌تری قرار دارند و بنابراین، عرض شکاف این دوربین هم کاهش پیدا کرده است. با نگاهی به دوربین‌های اصلی متوجه می‌شویم که همان تعاریف قبلی در آن‌ها وجود دارد، اما اپل ارتقاهای خاصی را به مدل‌های جدیدتر خود اضافه کرده است. هم‌اکنون Smart HDR ۳ به Smart HDR ۴ تغییر پیدا کرده است و روند جالبی را برای دوربین‌های عقب و جلو فراهم می‌کند. پیشرت‌هایی در زمینه استفاده از سنسورهای دوربین هم وجود داشته است که در ادامه می‌خواهیم بیشتر به آن‌ها اشاره کنیم.

سنسورهای بزرگ‌تر، کیفیت بالاتر

سنسور آیفون ۱۳ در دوربین واید، هم‌اکنون ۱.۷ میکرون پیکسل بزرگ‌تر شده است که اپل به واسطه آن می‌تواند حدود ۴۷ درصد نور بیشتری از آیفون ۱۲ دریافت کنید. این موضوع مطمئناً می‌تواند تصاویر گرفته شده با لنزهای شما را روشن‌تر نشان دهد و رنگ‌ها نیز بسیار غنی‌تر خواهند بود. علیرغم اینکه این قابلیت سر و صدای کمتری هنگام معرفی آیفون ۱۳ داشت، اما یقیناً در هنگام عرضه گوشی‌ها، کاربران به‌طور واضح می‌توانند تغییر در کیفیت تصاویر خودشان را داشته باشند. اپل اعلام کرده است که این بزرگ‌ترین سنسور است که در یک سیستم دوربین دوگانه در گوشی‌های آیفون به کار رفته است.

سنسور اولترا واید هم به‌گونه‌ای اصلاح و بهبود یافته است که مناطق تاریک در تصاویر را بهتر ضبط می‌کند و هم‌اکنون شاهد جزئیات بیشتر همراه با نویز بسیار کمتر هستیم. تثبیت کننده تصویر فوق‌العاده عالی هم به آن‌ها اضافه شده است و می‌توانند بهره خوبی هم از سنسور تیلت شیفت ببرند. این مورد در ایفون ۱۲ پرو مکس هم به‌کار رفته بود و هم‌اکنون با کارایی بیشتری در اختیار دارندگان آیفون ۱۳ قرار می‌گیرد. همین موضوع فوکس را بهینه‌سازی کرده و به ویژه در هنگام عکس‌برداری در نور کم می‌تواند کارساز باشد. زمانی که تصاویر خود را در این گوشی‌ها تهیه می‌کنید، می‌توانید ترکیبی از نتایج همراه با نور بیشتر و کیفیت بالاتر را تجربه کنید.

حالت سینمایی؛ دریچه‌ای برای فیلم‌سازی حرفه‌ای با آیفون ۱۳

یکی از قابلیت‌های مهم دوربین آیفون ۱۳ که اتفاقاً زمان زیادی را در رویداد هم به خود اختصاص داده بود، حالت سینمایی آن است. اپل این قابلیت را برای تمام گوشی‌های خود ارائه کرده است و به‌عنوان یک نرم‌افزار اضافی می‌توانید از آن در گوشی‌ها استفده کنید. عمق بیشتری هم‌اکنون به می‌داد دید سنسورها داده شده است و دوربن می‌تواند فوکوس را به‌آرامی در پیش زمینه به منطقه دیگری منتقل کند و این کاربرد برای فیلم‌برداری بسیار عالی خواهد بود. بنابراین بدون اینکه نگرانی از بابت آشنا نبودن به چنین قابلیتی داشته باشید، تنها با ضربه زدن روی موقعیتی که قصد فوکوس هنگام فیلم‌برداری را دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپل در طی رویداد، اعلام کرده بود که این قابلیت شما را به یک فیلم‌ساز حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد و هم‌اکنون، در کنار قابلیت‌های ناب در عکس برداری آیفون، فیلم‌برداری با این گوشی نیز وارد سطح کیفی جدیدی خواهد شد. می‌دانیم که با خرید آیفون ۱۳ حتی فیلم‌سازان بزرگ هالیوود هم از آن برای فیلم‌های خود استفاده می‌کنند و کاملاً کیفیت آن برای همگان اثبات شده است.

از طریق بازرگانی سیب، می‌توانید از قیمت ایفون ۱۲ و قیمت ایفون ۱۳ اطلاع پیدا کرده و با شرایط استثنایی، اقدام به خرید اقساطی آن‌ها کنید. تنها کافی است که ۴۰ درصد مبلغ را پرداخت کرده و مابقی در اقساط سه الی دوازده ماهه پرداخت کنید و از خرید آیفون ۱۳ خود کاملاً راضی باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5318701

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشی آیفون کسب و کار دوربین کسب و کار گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی کسب و کارهای اینترنتی سرمایه گذاری دانشگاه تهران بورس اطفای حریق بهداشت دهان و دندان ساختمان سازی بسته بندی ماشین لباسشویی اتحادیه طلا و جواهر خرید آنلاین خرید آیفون ۱۳ فیلم برداری عکس برداری دوربین ها هم اکنون ایفون ۱۲ حرفه ای بزرگ تر گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری

دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری

دیگر خبرها

  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung