Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سابق زرین‌شهر گفت: پس از گذشت سه سال، سرانه هر شهروند در زرین‌شهر حدود چهار برابر افزایش یافت و با رکوردی منحصر بفرد سرانه هر نفر در بودجه ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری زرین شهر به سرانه ۱.۵ میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی شامگاه شنبه_ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: چهار سال پیش زمانی که در دوره پنجم مدیریت شهری به عنوان شهردار زرین شهر فعالیت خود را در شهرداری آغاز کردم شرایط متفاوتی بر این مجموعه حاکم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری زرین شهر در ابتدای دوره پنجم با بحران‌های مختلف از جمله پنج ماه حقوق معوق پرسنل، ۲۰ ماه تأخیر در پرداخت بیمه کارکنان، بدهی ۴۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران و هزینه‌های جاری، تعطیلی پنج ماهه پروژه‌های عمرانی و… مواجه بود.

شهردار سابق زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر علاوه بر دیون سنگین جاری، مطالبات بسیاری از اداره امور مالیاتی، صنایع اطراف و … داشت و عبور از چالش‌های شهرداری نیازمند برنامه ریزی، اراده قوی و تلاشی جهادی بود تا بتوانیم مدیریت شهری را بار دیگر بر روی ریل توسعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: با حمایت شهروندان، اعضا شورای شهر، مسئولان استان و شهرستان و همچنین حرکت تیمی توسط مدیران، معاونین و پرسنل شهرداری موفق شدیم بحران‌ها و مشکلات پیش روی مدیریت شهری را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و در مسیر توسعه خطه طلایی ایران قرار گیریم.

محمدی اضافه کرد: با وجود فراز و نشیب‌های مختلف از جمله تغییر مدیریت‌های شهرستان، شیوع ویروس کرونا، بحران‌های اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها علاوه بر پرداخت دیون و بروز رسانی حقوق و بیمه پرسنل شهرداری، مطالبات از اداره امور مالیاتی و… اخذ و پروژه‌های عمرانی بر اساس اولویت بندی‌های صورت گرفته در شورای اسلامی شهر یکی پس از دیگری به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: شهرداری زرین شهر در پایان دوره پنجم بدون دغدغه دیون سنگین مالی مدیریت را به دوره ششم سپرد و امروز شهرداری می‌تواند تمرکز خود را بر اتمام پروژه‌های شهرداری معطوف کند.

شهردار سابق زرین شهر خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از بودجه شهرداری در سال ۹۸ و تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی آن سبب شد بودجه سال ۹۹ با ۴۰ درصد افزایش به تصویب شورای اسلامی شهر برسانیم که خوشبختانه در پایان سال موفق به تحقق ۱۶۳ درصدی بودجه شدیم.

وی یادآور شد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر براساس تکمیل پروژه‌های که از روند قابل قبولی برخوردار بودند بسته شد و باید توجه داشت پس از گذشت سه سال سرانه هر شهروند در زرین شهر حدود چهار برابر افزایش یافت و با رکوردی منحصر به فرد سرانه هر نفر در بودجه ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری زرین شهر به سرانه ۱.۵ میلیون تومان رسید و طی شش ماهه اول سال نیز محقق شده است.

محمدی افزود: تبدیل تهدیدها به فرصت از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در دوره پنجم مدیریت شهری به شمار می‌آمد و علیرغم خشکسالی حاکم بر زاینده رود به شکل کامل، شهرداری زرین شهر به سمت استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغییر کاشت گونه‌های مقاوم به خشکسالی و… حرکت کرد.

وی تصریح کرد: تصویب طرح گردشگری دره میرابی و چرخ آب پس از ۲۵ سال از دیگر افتخارات شهرداری زرین شهر در دوره پنجم به شمار می‌آید که ثمره آن توسعه پایدار شهری با تکیه بر صنعت توریسم بود.

کد خبر 526252

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زرین شهر شهردار زرین شهر پروژه هاي عمراني شهرهاي ايران بودجه شهرهای ایران شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری زرین شهر مدیریت شهری دوره پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است