Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:22:51 GMT

اقدامات جدید چین برای قدرتمند کردن قانون امنیت داده

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۲۰۰

اقدامات جدید چین برای قدرتمند کردن قانون امنیت داده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،. چین در یکم سپتامبر سال جاری میلادی قانون امنیت داده را اجرا کرد که بر اساس آن تمام شرکت‌های این کشور باید علاوه بر دسته بندی داده‌های تحت کنترلشان در چند گروه، بر فرایند ذخیره سازی و انتقال آن نیز نظارت کنند.

اما کارشناسان حقوقی به دلیل ابهامات و نبود تعریفی از داده از آن انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیش نویس اقدام جدید ۳ دسته داده (داده‌های معمولی، داده‌های مهم و داده‌های مرکزی) به طور کامل توضیح داده شده‌اند. طبق گفته مقامات داده‌های معمولی به اطلاعاتی گفته می‌شود که قدرت تأثیرگذاری آن بر جامعه اندک است یا فقط روی تعداد اندکی از افراد یا شرکت‌ها تأثیرگذار است.

داده‌های مهم به عنوان اطلاعاتی تلقی می‌شود که تهدیدی برای منافع ملی و اقتصادی چین تلقی می‌شود یا روی حقوق افراد و سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد.

داده‌های مرکزی نیز در این قانون به عنوان اطلاعاتی تعریف شده‌اند که تهدیدی جدی برای منافع ملی و اقتصادی این کشور به حساب می آیند. اختلال در این بخش به خسارت‌های کلانی منجر می‌شود که خاموشی گسترده یا اختلال عظیم در شبکه و سرویس رسانی را در پی خواهد داشت.

به گفته مقامات، سازمان‌ها می‌توانند خودشان داده‌های معمولی را ارزیابی کنند اما باید حداقل سالانه یک بار این اقدام را انجام دهند.

همچنین سازمان‌ها باید برای انتقال داده‌های مرکزی و مهم به وسیله یک مکانیسم خاص، تاییدیه دریافت کنند. در این اواخر قانونگذاران چینی روی قانونمند کردن چند بخش از جمله سیاستگذاری داده‌ها تمرکز کرده‌اند.

قانون امنیت داده این کشور بر اساس قانون امنیت سایبری ۲۰۱۷ نوشته شده و نخستین مجموعه قوانین مخصوص نظارت برای ذخیره و انتقال داده‌های این کشور است.

کد خبر 5318650

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری قانون چین امنیت اطلاعات حاکمیت سایبری گوگل فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ایالات متحده امریکا نوآوری همراه اول تحقیقات علمی فناوری فضایی ایرانسل هوش مصنوعی آمازون اتحادیه اروپا قانون امنیت داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار

 سردار مهدی کرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه با جرائم اقتصادی و کلاهبرداری در شهرستان، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و ۲۸ نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه برخی اقلام شامل کامپیوتر، لپ‌تاپ و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتاً از اتباع بیگانه بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به‌ویژه جوانان در این شبکه‌ها و شرکت‌های خیالی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل می‌کند که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس