Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سام نوری پیرامون برتری سینما نسبت به پلتفرم‌ها گفت: اگرچه کرونا زمینه جذب و فعالیت بیشتر شبکه‌های نمایش خانگی و مدیوم‌های مختلف برای ارائه آثار نمایشی به مخاطبان را فراهم کرد، اما سینما همچنان شکوه دارد و این جایگاه هیچ زمانی به مدیوم دیگری واگذار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری در پاسخ به این سوال که پلتفرم‌ها و شبکه‌های نمایش خانگی را می‌توان رقیبی برای سینما برشمرد بیان کرد: در شرایط عادی هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند برای سینما رقیب واقع شود، ولی در شرایط کنونی که جامعه به دلیل بیماری کرونا وضعیت خوبی ندارد و همه چیز تحت شعاع این پاندمی قرار گرفته طبیعتا صنعت سینما نیز از این امر مستثنی نبوده و دچار لطمه شده در غیر این صورت مگر می‌شود فیلمی همچون تنگه ابوقریب را در جایی بهجز سالن سینما تماشا کرد، بنایراین سینما جایگاهی طلایی دارد و با وجود مدیوم‌های جدیدی که وجود دارد و خواهد داشت هیچگاه جایش را به دیگری واگذار نخواهد کرد به گونه‌ای که ابهت و شُکوه آن را هیچ رسانه دیگری بدست نخواهد آورد.

بازیگر سریال «گاندو» پیرامون اهمیت پرداخت به سینمای کودک ابراز کرد: پرداخت به آثار کودک و نوجوان در عرصه آثار نمایشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و من فکر می‌کنم هر بازیگری نسبت به این سبک دِینی دارد که باید آن را به نوبه خود ادا کند.

این بازیگر سینما که در سریال کودک و نوجوان «نارگیل» به ایفای نقش پرداخته ادامه داد: فعالیت در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند سهم بسزایی در تربیت و آموزش نسل آینده کشور به عنوان آینده سازان این آب و خاک داشته باشد و گاهی ازساخت آثار کودک و پرداختن به چنین موضوعاتی به عنوان سوژه‌های بدون جذابیت یاد می‌شود در صورتیکه نه تنها اینچنین نبوده بلکه حتی تاکنون هنرمندان بزرگ و موفقی، چون «اکبر عبدی»، «محمدرضا شریفی نیا»، «آزیتا حاجیان» و «پرویز پرستویی» در این عرصه کوشا بوده و آثار فاخر و ماندگار بسیاری را درحوزه تولیدات نمایشی کودک رقم زده اند.

سام نوری پیرامون چالش ایفای نقش در ژانر‌های مختلف ابراز کرد: با وجود علاقمندی به ژانر‌های کمدی و درام که به عنوان ژانر‌های مادر مطرح هستند ترجیح می‌دهم بازی در سایر سبک‌های نمایشی را تجربه کنم و خلاقیت خود درایفای شخصیت‌های متفاوت را به منصه ظهور بگذارم و توانایی هایم در پردازش کاراکتر‌های مختلف را به چالش بکشم.

بازیگر سریال‌های «دیوار به دیوار» بابیان اینکه هنوز در زمینه نقش آفرینی به ورطه تکرار نیفتاده افزود: علی رغم جذابیت بازی در کار‌های طنز سعی می‌کنم نقش‌های متفاوت باساختار متمایز را در سبک‌های مختلف ایفا کنم و در این راستا تمام تلاش خود را بکار میبندم تا از تکرار در شخصیت پردازی و تیپیکال شدن فاصله بگیرم.

وی با تاکید بر ساخت آثار کمدی در روز‌های سخت کرونایی بیان کرد: معتقدم ساخت آثار نمایشی در ژانر کمدی و طنز بویژه در این شرایط جامعه که لطمه‌های روحی و اقتصادی بسیاری از طرف کرونا متوجه مردم شده می‌تواند بهترین گزینه به لحاظ استقبال مخاطبان از تماشای فیلم و سریال‌ها باشد بنابراین در این اوضاع حتی اگر بتوانیم کوچکترین لبخندی را برلب کسی جاری سازیم شاهکار کرده‌ایم.

بازیگر سریال «شهرزاد» پیرامون پرداخت به موضوع قهرمان پروری در سینمای کشور ابراز کرد: این امر در سینمای امروز جایگاهی ندارد و جای خالیش به شدت احساس می‌شود در صورتیکه عرصه آثار نمایشی به قهرمان و قهرمان پروری نیاز دارد تا در بستر آن بتواند بر روند زندگی جامعه تاثیرگذار باشد البته نه به منظور الگو یا سرمشق قرار دادن بلکه قهرمان بودن و پرورش آن در مدیوم آثار نمایشی برای روحیه مردم خوب و موثر است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سام نوری اخبار هنرمندان آثار نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سعید کمانی تهیه کننده مجموعه «خط روی خط»، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنان خود درباره شکل گیری این برنامه گفت: شکل گیری این برنامه به این شکل نبود ولی برنامه به سمت یک برنامه ترکیبی و نمایشی پیش رفت از اول قرار نبود که برنامه طنز باشد و قرار بود که کار نمایشی برنامه کمتر باشد ولی باتوجه به اینکه بحث نمایش در شبکه کم بود، کار نمایشی این برنامه بیشتر شد.

کمانی درباره انتخاب موضوعات و داستان‌ها گفت: بر اساس نیازی که خومان در جامعه احساس می‌کنیم و مسئولیتی که روی دوش خود شهروندان است مثل اخلاق، مثل احترام به بزرگتر و حقوق شهروندی، که رعایت این مسایل حاکمیتی نیست و خودمون باید رعایت کنیم، به سمت این موضوعات رفتیم و تمام قسمتهای این مجموعه از این قبیل موضوعات است.

وی گفت: مجموعه «خط روی خط» در شصت قسمت تولید شده است که ۲۰ قسمت را خانم آل اقا و ۴۰ قسمت بعدی را محمدرضا خسروی کارگردانی کردند. یکی از جنبه‌های مثبت این برنامه این است که بازیگر جدید، نویسنده و کارگردان جدید داشتند که خود اینها دست اورد این برنامه است.

کمانی درباره نقش شفیعی جم هم گفت: قرار بود شفیعی جم تا آخر برنامه همراه باشد ولی به دلایلی بیماری که داشت در آن مقطع فقط در ۲۰ قسمت همکاری کردند و بسیار انرژی خوبی داشت در کار.

کمانی درباره تولید فصل های دیگر این مجموعه گفت: تولید فصل های بعدی به استقبال و حمایت مردم بستگی دارد، امیدوارم که مردم این برنامه را دوست داشته باشند و درخواست مردم باعث تولید فصل های بعدی خواهد بود.

هومن رمضانی بازیگر مجموعه «خط روی خط» هم در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره شخصیتی که در این مجموعه دارد گفت: شخصیت یک آدم شرور و فضول را بازی می کند. 

وی افزود: وقتی متنی به بازیگر داده می‌شود دیگر آن بازیگر خودش نیست و بسته به متن و داستان بازیگر خودش را با آن شخصیت وفق می دهد.

رمضانی درباره نحوه کار کردن گفت: یک کار گروهی انجام می دهیم و کارها با مشورت با کارگردان و بقیه بازیگر ها پیش می رود .

وی گفت: هر کاری که انجام می دهیم هم نقاط مثبت دارد هم نقاط منفی، بعد از انجام کار نگاه می کنیم و نقاط منفی کار را می بینیم و تلاش می کنیم برای قسمت های دیگر ایراد هایی که وجود دارد را برطرف کنیم و همه اینها با تمرینات بیشتر میسر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • آخر هفته چی ببینیم؟