Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:47:04 GMT

کابوس قحطی و گرسنگی در لبنان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۷۸۸

کابوس قحطی و گرسنگی در لبنان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نجات رشدی، ساکن و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در لبنان، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این وضعیت همچنان برای مردم عادی یک کابوس خوفناک است و باعث رنج و ناراحتی وصف‌ناپذیری برای آسیب‌پذیرترین افراد شده است.»

سازمان ملل برآورد می‌کند که ۷۸درصد از لبنانی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند -حدود ۳میلیون نفر- و ۳۶درصد از مردم این کشور هم با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سازمان ملل، تقریبا یک‌چهارم مردم نتوانسته‌اند نیازهای غذایی خود را تا پایان سال گذشته تامین کنند. رشدی در ادامه گفت: «گرسنگی برای هزاران نفر به یک واقعیت فزاینده تبدیل شده است.» وی افزود: «امروز برآورد می‌کنیم بیش از یک میلیون لبنانی برای تامین نیازهای اساسی خود از جمله غذا به کمک نیاز دارند.»

جامعه بین‌المللی بارها از لبنان خواسته است تا اقتصاد خود را به‌ویژه با پایان دادن به هزینه‌های بیهوده و فساد و تجدید ساختار در بخش غیرموثر انرژی، اصلاح کند. آنها همچنین خواستار بازرسی‌های قانونی از بانک مرکزی شده‌اند. رشا ابوضرغام، سخنگوی برنامه جهانی غذا به الجزیره گفت: ما قبلا چنین نیازهای رو به رشدی را در بین مردم لبنان مشاهده نکرده بودیم. این سازمان در حال حاضر از هر چهار نفر به یک نفر در کشور کمک غذایی می‌کند و تقاضا برای کمک‌های غذایی به بالاترین حد خود رسیده است.» وی افزود: «ما متاسفانه اکنون بزرگ‌ترین آژانس [سازمان ملل] در لبنان هستیم.»

 

 

در پی بحران اقتصادی لبنان طی دو سال گذشته، پوند لبنان ۹۰درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است. قدرت خرید میلیون‌ها نفر همزمان با مسدود شدن حساب‌های پس‌انداز آنها در بانک‌های ورشکسته لبنان، به‌دلیل بی‌ارزش شدن پولشان در این کشور، کاهش یافته است. بحران سوخت بسیاری را در لبنان در چند ماه گذشته فلج کرده و باعث قطعی وسیع برق شده و حتی اختلالاتی در کارکرد بیمارستان‌ها به‌وجود آورده است.

داروهای نجات‌بخش در قفسه داروخانه‌ها از جمله درمان سرطان نیست شده است. در صورت استطاعت، خانواده‌ها مجبورند بیشتر دست در جیب خود کنند تا آنها را با نرخ‌های بی‌سابقه از طریق بازار سیاه خریداری کنند. رشدی می‌گوید: «بحران دارو در لبنان مانند صدور حکم اعدام است.»

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان که دولت او به تازگی تشکیل شده، اولین دولت این کشور در ۱۳ ماه گذشته بوده که توانسته است به سرانجام برسد. او وعده داده است که اصلاحات را سریع انجام دهد و مذاکرات را با صندوق بین‌المللی پول برای برنامه نجات از سر گیرد و راه را برای بهبود اقتصادی هموار کند. اما رشدی بر این باور است که سرنوشت لبنان با اراده سیاسی برای احیای اقتصاد این کشور گره خورده است و مداخلات بشردوستانه راه‌حل آن نیست. او می‌گوید: «مراد از اقدامات بشردوستانه، برنامه‌های کوتاه‌مدت، موقت و ناپایدار است. این به معنای حل علل اصلی و محرک‌های بحران این کشور نیست.»

بر اساس برنامه واکنش اضطراری سازمان ملل متحد به لبنان در سال آینده، قرار است که ۳۸۳میلیون دلار برای پوشش نیازهای حدود ۱/ ۱میلیون نفر اخصاص یابد. برنامه‌های واکنش اضطراری سازمان ملل شامل مجموعه‌ای از جمله امنیت غذایی، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و مراقبت از کودکان است. رشدی در ادامه با ارائه جزئیات بیشتر درباره کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل تصریح کرد: «طرح شامل امدادرسانی سوخت است تا نهادهای انسانی، نهادهای بهداشتی و آب و فاضلاب بتوانند به کار خود ادامه دهند.

این طرح شامل کمک‌های غذایی و نقدی به حدود ۵۰۰هزار نفر، بهبود دسترسی به حدود ۲۵۰هزار تن به نظارت بهداشتی، تامین لوازم حفاظت در برابر کرونا و تامین مکملات غذایی برای حدود ۴۰۰ هزار کودک و مادر است.» رشدی اما می‌گوید: «مردم مقاوم لبنان اکنون از تاب‌آوری، از مشکلات سختی که زندگی به آنها تحمیل می‌کند، خسته شده‌اند. آنها فقط می‌خواهند که یک زندگی عزتمندانه داشته باشند.

پربیننده ترین پیام بی‌سروصدای واشنگتن به تهران؟ انتظار ما از ایران بازگشت سریع به میز مذاکرات است / توپ در زمین ایران است، اما نه برای مدت طولانی بیماری اردوغان او را از عرصه سیاست ترکیه خارج می کند؟ بیانیه وزارت خزانه‌ داری آمریکا درباره اهدای نذورات به حرم امام رضا(ع) تغییر در مرزها را قبول نمی‎ کنیم / به زودی به مذاکره برخواهیم گشت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قحطی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار» / آمار خوب شاگردان حسینی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال آلومینیوم روز جمعه ۷ اردیبهشت و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از تیم پرسپولیس میزبانی کرد که این دیدار در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه پُر گل ۴ بر ۴ به پایان رسید تا علاوه بر ثبت پُرگل ترین تساوی تاریخ پرسپولیس، پیروز بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. در پنالتی‌ها هم احمد گوهری دروازه آلومینیوم درخشش خوبی داشت و توانست دو ضربه دانیال اسماعیلی فر و وحید امیری را مهار کند در مقابل آلومینیومی‌ها تنها یک ضربه خود را از دست دادند تا در مجموع این تیم با نتیجه ۶ بر ۵ راهی مرحله یک چهار نهایی شود.

در ۳ فصل اخیر پرسپولیس و آلومینیوم دو بار به مصاف هم رفتند که هر دو پیروزی از آن تیم آلومینیوم بود و سرخ‌ها به ترتیب در مراحل نیمه نهایی و یک هشتم نهایی توسط نماینده استان مرکزی از جام حذفی کنار رفتند.

نکته جالب دیگر این است که «اوسمار ویه‌را» سرمربی برزیلی پرسپولیس در لیگ برتر و در هفته شانزدهم نیز در اراک مغلوب آلومینیوم شد و حالا دومین شکست خود را برابر این تیم تجربه کرد. پرسپولیس که با هدایت اوسمار نتایج خیلی خوبی را به دست آورده است در مجموع دیدارهای نیم فصل دوم و جام حذفی ۷ بار دروازه خود را باز شده دیده که آمار تیم آلومینیوم از این ۷ گل، ۵ گل بوده است.

طبق اعلام سایت‌های آماری پرسپولیس در این بازی به جز امید گل در ضربات ایستگاهی که از آلومینیوم بهتر بود در سایر موارد آمار ضعیف‌تری نسبت به میزبان خود داشته است.

امید به گل

آلومینیوم ۵۵/‌‬ ۱ - پرسپولیس ۲۳/‌‬ ۱

امید گل در جریان بازی

آلومینیوم ۱۹/‌‬ ۱ - پرسپولیس ۷۰/‌‬ ۰

امید گل در ضربات ایستگاهی

آلومینیوم ۳۶/‌‬ ۰ - پرسپولیس ۵۳/‌‬ ۰

مجموع شوت (اعداد داخل پرانتز شوت‌های در چهارچوب است)

آلومینیوم ۲۲ (۱۰) - پرسپولیس ۱۳ (۷)

مالکیت توپ

آلومینیوم %۵۳ - پرسپولیس %۴۷

کد خبر 6089456

دیگر خبرها

  • کابوس اونانا دست از سر یونایتد برنمی‌دارد! (عکس)
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • کابوس و رستگاری در یک شب؛ اشک‌ها، پنالتی‌ها و نجات تراکتور توسط پورحمیدی!
  • کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار» / آمار خوب شاگردان حسینی
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس