Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:45:13 GMT

کمک مؤمنانه جامعه قرآنی به مرحله ششم رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۸۶۶

کمک مؤمنانه جامعه قرآنی به مرحله ششم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر طرح ملی کمک مؤمنانه و مواسات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت زندگی مردم، ششمین طرح ملی کمک مؤمنانه و مواسات نیز برگزار شد، اظهار داشت: در مرحله اول طرح رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات که از ابتدای سال ۱۳۹۹ با مشارکت بنیاد علوی و همکاری ۱۲۰۰ مؤسسه قرآنی برگزار شد بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال توانستیم بسته‌های معیشتی را در سراسر کشور توزیع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله دوم مجدداً با مشارکت بنیاد علوی در ۳۱ استان و توزیع پنج هزار بسته جمعاً به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: مرحله سوم با مشارکت خیرین و تهیه ۴۵۰ بسته معیشتی جمعاً به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و مرحله چهارم با توزیع هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مناطق محروم استان‌های تهران، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، خوزستان و مرکزی (خمین) اجرا شد.

دبیر طرح ملی کمک مؤمنانه و مواسات سازمان دارالقرآن ادامه داد: در مرحله پنجم نیز که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بود، شاهد اجرای عملیات فصل بندگی با موضوع گفتمان امید و باور به توان مردم و نیز تشکیل زنجیره تواصی بالمرحمه، بودیم که به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) از سوی خیرین و یاوران قرآنی بیش از دو هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال تهیه و باهدف حمایت از طبقات ضعیف و متوسط جامعه ازلحاظ معیشتی، تعداد ۴۰۰ بسته خیرین به مناطق محروم استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد (سی سخت)، خراسان رضوی و هزار بسته یاوران قرآنی در تهران توزیع و مابقی بسته‌ها در سایر استان‌ها توزیع شد.

شفیعی تصریح کرد: ششمین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات به مناسبت ایام اربعین و دهه آخر صفر پیگیری شد که به لطف خداوند متعال، سازمان دارالقرآن با مشارکت خیرین قرآنی حدود ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را جمع‌آوری و مقدمات آن مهیا شد که این بسته‌ها به مناطق محروم استان‌های تهران، زنجان و لرستان ارسال شود.

وی بیان کرد: پس از مرحله سوم، چهارم و پنجم حالا که در مرحله ششم هستیم در هر مرحله حدود پنج استان در برنامه ما قرار گرفت و این بسته‌های معیشتی ارسال شد و تا به امروز علاوه بر مرحله ۱ و ۲ که در کل کشور انجام شد به حدود بیست استان مجدداً بسته‌های معیشتی ارسال شد تا از طرف جامعه قرآنی به دست نیازمندان، فقرا و افراد ضعیف اهدا و تقدیم شود.

دبیر طرح مواسات سازمان دارالقرآن افزود: علاوه بر موارد فوق، با تلاش‌های خالصانه و خودجوش جامعه قرآنی به‌ویژه از سوی اساتید و فعالان قرآنی، گروه‌های جهادی قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها، بسته‌های معیشتی دیگری نیز تهیه و خدمت‌رسانی به نیازمندان در این قالب صورت می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه تا به امروز طرح مواسات و همدلی به مرحله ششم خود رسیده است و تلاش می‌کنیم این طرح را تا پایان سال ادامه دهیم گفت: امیدوارم این شرایط بهتر شود و با لطف و عنایت خدا و کمک‌های خیرین و جامعه قرآنی این فعالیت‌های ادامه‌دار باشد.

کد خبر 5318740

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران لرستان کرمان سی سخت بجنورد سازمان دارالقرآن الکریم خوزستان ماه مبارك رمضان بنیاد علوی خراسان رضوی خبرگزاری مهر خراسان جنوبی ایلام چهارمحال ارومیه خراسان جنوبی خمین شفیعی قرآن خبرگزاری مهر اربعین 1400 قران قرآن کریم حسین عاشورا هفته دفاع مقدس کربلا دفاع مقدس ایران اربعین حسینی حسینیه مهر عراق کمک مؤمنانه و مواسات سازمان دارالقرآن بسته های معیشتی بسته معیشتی جامعه قرآنی هزار بسته استان ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان