Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@14:13:24 GMT

لزوم غربالگری کرونا در مهد‌های کودک

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۸۱۲۱

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: غربالگری بیماری کرونا برای مربیان و کارکنان مهد‌های کودک ضروری است و باید آن‌ها واکسن ترزیق کند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: محسن فرهادی درباره غربالگری کرونا در مهدهای کودک‌ بیان کرد: با توجه بازگشایی مهدهای کودک در برخی شهرها به دلیل کاهش شهرهای قرمز کرونایی، مدیر و کارکنان این مجموعه باید واکسن کرونا را حتما تزریق کنند و بدون دریافت این واکسن نمی توانند در مهد فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سویه دلتا کرونا نسبت به دیگر سویه ها سرعت انتقال پذیری بالایی دارد و مدیر مهد به عنوان فرد اول پاسخگو در برابر کارکنان و کودکان بوده و باید به طور مرتب موارد و علایم مشکوک به این بیماری از جمله سرماخوردگی معمولی را بررسی کرده و از حضور افراد در صورت وجود این علایم به مهد جلوگیری کند.

فرهادی با بیان اینکه به زودی بخشنامه فعالیت مهدهای کودک ابلاغ می شود، ادامه داد: اگر فردی علایم مشکوک به کرونا را داشت باید ۱۴ روز قرنطینه شود و انتظار ما آن است که هیچ فردی از کارکنان مهد بدون دریافت دو دز واکسن فعالیت نکند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: تهویه مناسب در بخش های مختلف مهد کودک بسیار ضروری است و باید به آن توجه اساسی شود و فاصله چهار متری کودکان از یکدیگر نیز رعایت شود.

به گفته فرهادی، عوارض ابتلا به کرونا در کودکان بیشتر است و مهدهای کودک باید کودکانی را که پذیرش می کنند به نصف برسانند زیرا بازگشایی این مراکز به تنها کافی نیست و مدیر مهد باید شیوه نامه های سختگیرانه بهداشتی را لحاظ کرده تا منجر به تعططیلی مجموعه نشود.

بیشتر بخوانید: مدارس در خیز چهارم کرونا چگونه فعالیت می‌کنند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مهدکودک ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدکودک ویروس کرونا مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!