Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:55:53 GMT

۱۲۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در مهاباد پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۸۴۵۸

۱۲۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در مهاباد پلمب شد

یوسف شریف‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۵۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در این شهرستان شناسایی شده و در طول همین مدت ۱۲۰ واحد صنفی طی گشت مشترک با اداره نظارت بر اماکن عمومی به علت نبود پروانه کسب پلمب شده‌اند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی بدون پروانه توسط بازرسان این اداره شناسایی و پس اتمام مهلت ۱۵ روزه برای کسب پروانه، نسبت به پلمب واحد صنقی اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اصناف این شهرستان دارای پروانه کسب و واحدهای بدون پروانه اعلب داخل مراکز تجاری و یا به صورت کاذب در حاشیه شهر فعالیت دارند.

شریف زاده با اشاره به اینکه بالای ۸۰ درصد اصناف مهاباد دارای پروانه کسب هستند، اضافه کرد: پیش بینی می شود بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در سطح شهرستان بدون پروانه کسب باشند که نسبت به پلمب آنها هم اقدام خواهد شد.

وی ضمن دعوت بازاریان به لزوم دریافت پروانه کسب، گفت: وجود واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، جایگاه، اعتبار و اعتماد جامعه اصناف را خدشه‌دار می‌کند و پیگیری تخلفات آن‌ها از سوی مردم را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری مهاباد دارای هفت هزار واحد صنفی با پروانه کسب معتبر است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

برچسب‌ها مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی اصناف اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی اصناف اتاق اصناف ایران بدون پروانه پروانه کسب واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد