Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمد اسدی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با بیماری مشترک میان دام و انسان از جمله وظایف دامپزشکی است، گفت: ۴۹ درصد از بیماری‌هایی که در جهان شناخته شدند جنبه اشتراک دارند که برخی از این بیماری‌ها از جمله سل و هاری بسیار خطرناک هستند که مجموعه دامپزشکی با این بیماری‌ها مقابله می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه «مشمشه» و «تب کنگو» از جمله بیماری‌های مشترک میان اسب و انسان است، افزود: شیوع برخی از بیماری‌ها میان دام یا طیور سبب به خطر افتادن اقتصاد کشورو افت قیمت شیر می‌شود و تأثیر مستقیم بر تولید گوشت دارند.

بالغ بر ۲ میلیون دام سبک و سنگین خدمات دامپزشکی دریافت می‌کنند

وی با بیان اینکه تمام اقدامات دامپزشکی استان بر روی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین انجام می‌شود، ادامه داد: در 6 ماهه اول سال ۱۰۱ درصد پیشگیری از نشخوار کنندگان کوچک، ۹۳.۹۱ درصد پیشگیری از چهاربن گوسفند و بز، ۱۵۷ درصد پیشگیری از آبله گوسفند، ۸۵.۹۲ درصد پشگیری از تب مالت و ۴۷.۳ درصد نیز تست سل انجام شده است.

اسدی نظارت بهداشت بر تولید و عرضه مواد خام دامی را یکی دیگر از وظایف دامپزشکی دانست و افزود: چندین مرکز عرضه مواد خام در سطح استان وجود دارد که مرتب مورد سرکشی قرار می‌گیرند که ۲۰۴ واحد عرضه گوشت قرمز، ۶۰۵ واحد عرضه گوشت مرغ، ۵۳ واحد عرضه آبزیان، ۱۰ واحد عرضه تخم‌مرغ و ... از جمله این واحدها می‌باشند.

وی به حوزه اشتغالزایی در دامپزشکی اشاره کرد و گفت: نبود نیروی کار یکی از معضلات اصلی دامپزشکی می‌باشد و در حال حاضر تنها ۵۲ نفر در این حوزه دامپزشکی در سطح استان مشغول فعالیت می‌باشند که عمده این نیروها در شهرکرد متمرکز هستند.

اسدی ادامه داد: در شهرستان بروجن ۱۱ نفر، شهرستان سامان ۲ نفر، شهرکرد ۲۶ نفر، فارسان ۵ نفر، کوهرنگ یک نفر و کیار ۷ نفر نیروی کار دارند که باتوجه به فارغ‌التحصیلان در این حوزه اگر شرایط پذیش نیرو از سمت دولت بهبود یابد سعی بر رفع این مشکل داریم.

3 هزار و 513 ماشین حمل خوراک و نهاده‌های دامی در استان پروانه فعالیت دارند

وی صدور پروانه و نظارت بر خودرو‌های حمل نهاده دامی را از دیگر وظایف دامپزشکی دانست و گفت: گوشت قرمز ۵ خودرو، ۲۰۹ خودرو حمل آبزیان، ۱۲۷ خودرو حمل شیر، ۱۳ خودرو حمل تخم‌مرغ نطفه‌دار، خودرو حمل خوراک دام و نهاده‌های دامی غالب پروانه‌ها را دریافت کرده که مجموع این ماشین‌ها به ۳ هزار و ۵۱۳ رسیده است.

اسدی به تعداد کارخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: ۸ کارخانه تولید کننده خوراک آبزیان ، یک کارخانه تولید کننده خوراک دام و طیور، ۳۱ کارخانه تولید کننده خوراک دام و آبزیان و ۹ کارخانه تولید کننده خوراک طیور و آبزیان در استان فعالیت می‌کنند.

بررسی اوضاع صادرات و واردات محصولات دامی استان

مدیرکل دامپزشکی استان بابیان اینکه تا دامپزشکی اجازه و درواقع تاییده نهایی از سلامت محصول را ندهد هیچ ارگانی اجازه صاردارات ندارد، اظهار داشت: تاکنون ۵۹۰ محموله خوراک ماهی، ۵۹۱ محموله داروهای دامپزشکی، ۳۵۰ محموله شیرخام فله، ۱۰۷ محموله ماهی خوراکی و ... صادر شده است.

عمده محموله‌هایی که از استان خارج شدند خوراک ماهی با یک هزار و ۷۷۲ محموله بود همچنین یک هزار و ۹۰۵ محموله خوراک میگو، ۳۵۸ محموله ماهی تازه، ۱۳۳ محموله ماهی منجمد و ... نیز به استان‌های جنوبی کشور صادر شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اسدی بیماری دامی کمبود نیرو بیماری ها خودرو حمل واحد عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری