Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در نشست خبری اصحاب رسانه را ارتباط میان مردم و مسئولان دانست و افزود: رسانه‌ها می‌توانند بیش از پیش در حوزه دفاع مقدس فعال باشند چرا که باید بیشتر از گذشته به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به معنای باغ موزه اشاره و عنوان کرد: باغ موزه به این معنا است که بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم، باغ موزه دفاع مقدس استان فارس سال ۷۸ استارت خورده است، اما متاسفانه علی رغم همه پیگیری‌ها حدود ۸ سال عقب ماندگی دارد که تلاش داریم مشکلات را برطرف کنیم.

سرهنگ کوشکی با تصریح اینکه استان فارس دارای ۲۷۰ هزار رزمنده است، اظهار کرد: ۱۵ هزار شهید و ۴۲ هزار جانباز بالای ۱۰ درصد در استان وجود دارد، ۳۰ شهید شاخص و ۲ هزار و ۲۰۰ آزاده در استان وجود دارد، اکنون اداره حفظ آثار چند وظیفه دارد که یکی از آن برگزاری یادمان شهدای گمنام است که متولی ان این مجموعه است در حال حاضر ۳۶۰ شهید گمنام در ۱۳۵ نقطه دفن شده است.

کوشکی ضمن ابراز گلایه مندی از مسئولانی که سخنان خود را با یاد و نام شهدا آغا زمی کنند، اما به تعهد خود عمل نمی‌کنند گفت: ۴۰ نقطه شهید دفن شده که سایه بان  دارد برخی قبور شهدا حتی سایه بان هم ندارد، مسئولانی که قول دادند باید به قول خود عمل کنند.

او افزود: اگر بتوانیم با عملیات رسانه‌ای و مطالبه گری به یادمان شهدا آبرو ببخشیم، گام بلندی برای موضوع فرهنگ برداشته ایم؛ شهرداری شیراز در این زمینه همت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: بهترین باغ موزه که در اختیار تهران است را شهرداری ساخته و در اساسنامه این مجموعه وجود دارد که ۴۰ درصد ساخت باغ موزه جزو وظایف شهرداری است، اما متاسفانه صورت نگرفته است؛ باغ موزه استان فارس نیاز به معرفی دارد؛ باغ موزه یک مرکز فرهنگی است ۱۰ جلسه با مسئولان گذاشته شده، اما مسئولان کاری انجام نمی‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم که ستون مشخصی به صورت هفتگی را در رسانه‌ها داشته باشند و در این زمینه، همیاری لازم را با رسانه‌ها خواهیم داشت.  

او همچنین معرفی باغ موزه به جوانان از سوی رسانه‌ها را لازم و ضروری دانست و گفت: این شناخته شدن و رفت و آمد جوانان به این مجموعه سبب روتق و به روز شدن بهتر باغ موزه خواهد شد.

کوشکی تاکید کرد: با چند نماینده و فرماندار در این جلسه اتمام حجت کرده و در صورتی که شاهد اتفاق و حرکت قابل توجهی در مورد یادمان‌های شهدا نباشیم، در جلسه بعدی با خبرنگاران، اسامی مسئولینی که همکاری نکرده‌اند را بیان می‌کنم.

او گفت: اقلید،  داراب و زرین‌دشت از جمله شهرستان‌هایی است که تاکنون در ارتباط با این یادمان‌های شهدای گمنام هیچ اقدامی نداشته‌اند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای گمنام ارزش های دفاع مقدس استان فارس رسانه ها حفظ آثار باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین میزبان شهید گمنام

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام  فردا  یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حجتی تاکستان برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری مقدم افزود: ساعت ۱۶ روز دوشنبه هم  پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس  از مسجد  حضرت امام جعفر صادق(ع) شهر نرجه تشییع و در بوستان این شهر بخاک سپرده  می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس