Web Analytics Made Easy - Statcounter

سندرم هاوانا، سندرم ادعایی واشنگتن که دیپلمات‌ها و جاسوس‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهد، همچنان مرموز است. خبرگزاری میزان – پایگاه «نشنال اینترست» در یادداشتی به موضوع صحت و سقم سندرم ادعایی هاوانا پرداخته است.   آمریکا از سال ۲۰۱۶ مدعی شده که شماری از دیپلمات‌ها و جاسوس هایش در کشور‌های مختلف جهان هدف حمله الکترونیکی موسوم به سندرم هاوانا قرار گرفته‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «نشنال اینترست»، «سندرم هاوانا»، بیماری فرضی است که گفته شده تاکنون کارکنان سفارت و افسران سیا را در کشور‌هایی مانند کوبا، چین،و ... هدف قرار داده است.   براساس گزارش ادعایی آکادمی ملی علوم آمریکا در سال گذشته، انرژی رادیویی فرکانس محتمل‌ترین دلیل این بیماری است.   اما در حال حاضر، گزارش‌های دیگری وجود دارند که تردید‌هایی جدی در مورد واقعی بودن سندرم هاوانا ایجاد می‌کنند.   از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۲۰۰ مورد از سندرم هاوانا، گزارش شده و اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا، قانون هاوانا را تصویب کرد.   قانون مذکور به کارکنان سیا و وزارت خارجه آمریکا که بر اثر سندرم هاوانا آسیب دیده‎اند، غرامت می‌دهد.   وب سایت «Buzzfeed News» به گزارش طبقه بندی شده منتشر نشده‌ای از وزارت خارجه آمریکا دست یافته که نتیجه گیری می‌کند «آسیب‌های وارد شده به دیپلمات‌های آمریکایی به احتمال زیاد از نوعی جیرجیرک است و نه سلاح صوتی.»   این گزارش که توسط گروه مشورتی «جیسون»، به عنوان «هیئت علمی نخبه» بررسی کننده نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا از زمان جنگ سرد، گردآوری شده، تاکنون برای عموم مردم منتشر نشده است.   «Buzzfeed News»، می‎گوید که گزارش مذکور به عنوان محرمانه طبقه بندی شده است.   این گزارش نتیجه گرفت که صدا‌های همراه دستکم ۸ مورد از ۲۱ مورد اصلی سندرم هاوانا، به احتمال زیاد ناشی از حشرات بوده است. بیشتر بخوانید: دیپلمات‌های آمریکایی در تیررس سندرم هاوانا قرار دارند؟ سندرم هاوانا چیست؟ در این گزارش علمی تاکید شده که «بسیار بعید» است که امواج مایکروویو یا پرتو‌های اولتراسوند، در حوادث مذکور دخیل باشند و هیچ منبع قابل قبول انرژی (نه رادیویی/ مایکروویو و نه صوتی) نمی‌تواند اثرات پزشکی گزارش شده را تولید کند.   این گزارش می‎گوید «ما بر این باوریم که اثرات پزشکی گزارش شده بیشتر منشا مکانیکی یا بیولوژیکی دارند تا الکترونیکی. محتمل‌ترین منبع هم جیرجیرک دم کوتاه ایندیز است.»   گزارش مذکور اگرچه به طور قطعی به این نتیجه نرسید که چه عواملی سبب این حادثه شده، اما مشخص کرد که تاثیرات روانشناختی منجر به محرکات ذهنی، می‌تواند در بروز این حادثه نقش داشته باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن سندرم هاوانا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سندرم هاوانا آمریکا جو بایدن سندرم هاوانا سندرم هاوانا دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح