Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر کشاورزی تقاضای جدی داریم در برنامه ریزی الگوی کشت و ساماندهی عرضه و تقاضا در ثبات قیمت های واقعی بکوشد.

به گزارش ایسنا، حسین محمدصالحی دارانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان امنیت و اقتدار، بیان کرد: مردان و زنان سرافراز در شهرستان های حوزه انتخابیه در کنار ملت آزاده ایران در انتخابات ۱۴۰۰ حماسه ای دیگر بنیان نهادند و با مشارکت ۸۳ درصدی خود بار دیگر ثابت کردند که در لحظه های پرخطر و خطیر، سربازان گمنام و حامیان حقیقی نظام اسلامی و انقلاب هستند، اما کاستی ها و نارسایی های در منطقه همچنان آزار دهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: برخی واحدهای پیام نور در پایان دولت دوازدهم در مناطق محروم از دفترچه انتخاب رشته حذف شدند که از وزیر علوم درخواست بازگرداندن فوری آنها را داریم.

نماینده مردم فریدن یادآور شد: دفتر خبری شهرستان فریدن پس از ۲۰ سال سابقه امروز خودرو، دوربین و تجهیزات قبلی را ندارد و سالهاست که بدون خبرنگار مانده است، باعث تاسف است که صداوسیمای کشور با درآمدهای فوق نجومی در تامین این خواسته بی تفاوت مانده است، مسئولین صداوسیما اگر توان تامین تجهیزات را ندارند اعلام کنند تا از طریق بنگاه های خیریه به کمک شان بشتایم.

صالحی بیان کرد: شهرستان های فریدن، فریدون شهر چادگان و بوئین میان دشت قطب تولیدات کشاورزی و آبریز مهم زاینده رود در استان اصفهان است، اما خشکسالی های اخیر امان مردم را بریده، لذا باید مبالغ دریافتی از حوزه صنعت برای تنش های آبی برای حق آبه به این منطقه نیز پرداخت گردد. خسارات وارده به کشاورزان پیاز و سیب زمینی کار در سال های اخیر آنها را به فلاکت و آوارگی کشانده، اکنون که قدری قیمت محصول رو به تعادل است، دولت محترم مانع صادرات نشود، چرا که قیمت تمام شده سیب زمینی ۳۵۰۰ تومان است و بیشتر محصولات کشاورزی گرفتار بی برنامگی الگوی کشت و عرضه و تقاضا هستند. به طور مثال هویج مدل ۹۹، ۵۰۰ تومان است و هویج گارانتی دار ۱۴۰۰ را با قیمت ۳۰ هزار تومان در بازار دیدیم.

وی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: تقاضای جدی داریم در برنامه ریزی الگوی کشت و ساماندهی عرضه و تقاضا در ثبات قیمت های واقعی بکوشد. دیگر اینکه پروانه های نظام صنفی کشاورزان در هیچ اداره و نزد هیچ مسئولی اعتبار و ارزش ندارد؛ راهی بیندیشید تا همگان قدر و قیمت کشاورزی را دریابند.

وی در ادامه گفت در تورم اخیر قیمت قند و شکر بیش از دو برابر شد، اما شرکت های قند همچنان اجحاف می کنند و چغندر قند را به همان قیمت سال قبل از کشاورزان می خرند، آیا ظلم دلالان و واسطه های کافی نیست؟ باید متناسب با افزایش قیمت قند و شکر، قیمت چغندر قند نیز افزایش پیدا کند و در اسرع وقت اصلاح و متناسب سازی شود.

نماینده فریدن بیان کرد: در حوزه انتخابیه از سوی استان اعلام می شود سقف صدور مجوز پرورش دام و طیور پر شده است و امکان ایجاد مجموعه جدید نیست. اگر کشور با مشکل شدید تامین مرغ و تغذیه مردم روبروست این موانع بزرگ بر سر راه تولید چیست که احداث مرغداری، دامداری و گلخانه در این کشور از رفتن به کرات و سیارات دیگر هم دشوارتر شده است؟

وی با اشاره به اینکه بیشتر روستاهای منطقه با فرونشست آب زیرزمینی به صورت سیار آبرسانی می شوند، گفت: لازم است وزیر نیرو برای این بحران بزرگ اعتبار کافی جهت پروژه تامین آب شرب ۴ شهرستان که در ردیف ملی بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت، در نظر گیرند.

وی افزود: اگر در مجلس انقلابی حرف از مدیران با حقوق نجومی زده می شود لازم است مدیران پرتلاش اندک بگیر غیر نجومی را هم ببینیم و نگاهی به حقوق و مزایای کارکنان دامپزشکی و سایر سازمان ها بیندازیم و با خود بیندیشیم که خدمتگزاران آموزش و پرورش و این سازمان ها چگونه زندگی می کنند. فرهنگیان و بازنشستگان لشکری و کشوری امروز چشم انتظار تکریم از سوی دولتمردان جهادی و مجلس انقلابی هستند تا رتبه بندی واقعی برای معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه برسد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: بیشتر روستاهای شهرستان فریدن، مشکل جدی در اینترنت دارند و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی آسیب دیده اند و همچنان از اینترنت بی بهره اند. همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان مدت هاست به تعویق افتاده است.

نماینده فریدن افزود: با کمبود نیرو در آموزش و پرورش لااقل نیروهای باتجربه حق التدریس، نهضتی، خرید خدمات، پیش دستانی و سرباز معلم را دریابید تا در کمک به آموزش و پرورش انگیزه بیشتری به خدمت داشته باشند. همچنین برای کمک به آموزش و پرورش مدارس غیر انتفاعی را دریابید و موانع دست و پا گیر نوسازی برای آنان نتراشید و با اختصاص سهمیه سرباز معلم این مدارس را یاری کند.

محمدصالحی در پایان گفت: مقوله فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه جدی است، اما متاسفانه ادارات ارشاد شهرستان های فریدن، فریدون شهر چادگان و بویین میان دشت با حداقل نیرو اداره می شوند و در سال های اخیر به صورت قانونی و غیر قانونی شاهد خروج نیرو از این ادارات بوده ایم، بنابراین لازم است وزیر محترم مطابق چارت سازمانی دستور بررسی و تامین نیرو را صادر کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم استانی سیاسی وزارت جهاد كشاورزي آموزش و پرورش الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد