Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:59:28 GMT

۳۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۴۸۶

۳۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا وارد کشور شد

به گزارش ایرنا، این محموله شامل ۳۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا صبح امروز(یکشنبه) وارد کشور شده است.

شصت ویکمین محموله واکسن کرونا شامل ۱۵۰ هزار دز آسترازنکا نیز روز جمعه ۹ مهر ماه به کشور وارد شد.  

واکسن آسترازنکا محصول یک شرکت داروسازی و زیست‌فناوری چندملیتی به همین نام است و از دسامبر ۲۰۲۰ مراحل کارآزمایی بالینی را جهت تولید واکسن کووید ۱۹ آغاز کرد و در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ این واکسن با ایمنی ۷۰ درصد برای استفاده در برنامه واکسیناسیون برخی کشورها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران پیشتر گفته بود، روز پنجشنبه هشتم مهر ماه با ورود شصتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۹ میلیون دز گذشت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دُز رسید.

طی هفته های اخیر واردات واکسن شتاب مضاعفی گرفته و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد نیز جمعیت هلال‌احمر نوزدهمین محموله واکسن کرونا حاوی پنج میلیون دُز واکسن را وارد کرد و تحویل وزارت بهداشت داد.

واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون اولویت دولت سیزدهم برای مهار کرونا قرار گرفته است،  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری ۱۸ شهریور ماه از واردات حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تا پایان آبان امسال خبر داد و گفت: واکسیناسیون گسترده و مهار اپیدمی کرونا اولویت مهم دولت سیزدهم است.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پیامی از کمبود داروی افسردگی ترازدون در داروخانه های های سطح کشور خبر داده و اعلام کرده که این موضوع سبب ایجاد نگرانی هایی در بین بیماران شده است.

در همین راستا، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر برای رفع کمبود داروی افسردگی ترازودون در داروخانه ها٬ سازمان غذا و دارو اقدام به واردات کرده است.

وی بیان کرد: واردات داروی افسردگی ترازودون انجام شده و سازمان غذا و دارو منتظر جواب آزمایشگاه جهت اطمینان از سلامتی محموله های وارداتی است و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش٬ داروی ترازدون در بازار کشور توزیع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی هم در حال تولید داروی ترازدون است و واردات این دارو تا زمان متعادل شدن عرضه با تقاضا در بازار انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود