Web Analytics Made Easy - Statcounter

به شخصه معتقد هستم که دولت یازدهم و دوازدهم مخصوصاً دولت یازدهم، با یک نوع خودشیفتگی حکمرانی را بدست گرفت، آغاز کرد و به پایان برد!


به گزارش شریان نیوز،سید شمس‌الدین حسینی» وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی و رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری فارس گفتگوی مفصلی داشته است.


 بخش هایی از گفت‌وگوی حسینی را در ادامه خواهید خواند:

*«ضریب جینی» که در سال 92 به 36 درصد رسیده بود، الان بالای 40 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 پس از 8 سال دولت یازدهم و دوازدهم، سفره مردم ایران کوچک‌تر شده و درآمد سرانه از بالغ بر 7 میلیون تومان به کمتر از 5 میلیون تومان رسیده است.
  *دو دوره دولت روحانی در رشد نقدینگی رکورد زده است! رشد نقدینگی مرداد سال 1400 نسبت به رشد نقدینگی مرداد 1399 حدود 42 درصد است؛ یعنی در یک سال 42 درصد رشد داشته و در حجم نقدینگی در 8 سال، حدود 8 برابر شده است!
*افزایش نرخ ارز سبب شده که ما یک تورم بسیار سنگینی را پشت سر بگذاریم. آخرین تورم یعنی تورم 12 ماهه منتهی به مرداد ماه امسال 58.5 درصد بوده است!
  *به شخصه معتقد هستم که دولت یازدهم و دوازدهم مخصوصاً دولت یازدهم، با یک نوع خودشیفتگی حکمرانی را بدست گرفت، آغاز کرد و به پایان برد! 
  *ظاهراً بیشتر از اینکه مدیران بانک مرکزی در مذاکرات نقش داشته باشند یا مدیران وزارت اقتصاد یا حتی بانک های ما نقش داشته باشند، بیشتر مشاوران بیرونی نقش داشتند!
  *ناکارآمدی مدیران اجرایی یکی از علل بروز مشکلات در این سال‌ها بوده که بخشی از آن ناکارآمدی به تعارض منافع برمی‌گشت. بویژه در دولت یازدهم بخش قابل توجهی از دولتمردان، خودشان از تُجار بزرگ بودند!
  *آقای رئیسی باید توجه داشته باشد که مهم این است که مسیر را درست کنند، تا اینکه در مسیر غلط با سرعت بیشتری بدوند.
  *یکی از انتقاداتی که به دولت قبل داشتیم این بود که به رغم همه ادعاهاشان مبنی بر مردم‌سالاری دینی و قانونگرایی، مجلس را نادیده می‌گرفتند و از شیوه‌های دیگر سیاستگذاری می‌کردند و قانون را دور می‌زدند و به وقتش هم مسئولیت نمی‌پذیرفتند. عین فاجعه ای که در ماجرای بنزین سال 1398 افتاد
  *دولت اگر می خواهد کسری بودجه خود را درست کند باید تامین مالی‌اش را درست کند، وقتی تامین مالی را درست کرد، باید رابطه جدیدی بین خودش و بخش غیردولتی تعریف کند. دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

کلیدواژه: دولت یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است

"اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا ضمن تاکید بر وضعیت غیرقابل تحمل رفح، حمله رژیم صهیونیستی به این شهر جنوبی در غزه را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون در لاین گفت که در سفر به رفح، وضعیت این شهر را «غیرقابل تحمل» دیده و حمله اسرائیل به آن را «غیرقابل قبول» دانست.

این مقام آلمانی که برای دومین بار نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا شده است، در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه «خط قرمز» است یا خیر و منجر به وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می‌شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی ترسیم نمی‌کنم، اما فکر می‌کنم اگر [نخست وزیر بنیامین]نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول خواهد بود».

فون در لاین همچنین اضافه کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح، کمیسیون با کشور‌های عضو نشستی تشکیل خواهد داد و در مورد این حمله اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پیشنهاد پایان جنگ در غزه، گفت که همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده و در عین حال از رهبران تل آویو خواسته است تا در چارچوب قوانین بشردوستانه و بین المللی عمل کنند.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر برقراری آتش بس تاکید کرد و تنها راه حل موجود را ایجاد دو دولت برای رسیدن به صلح در منطقه دانست.

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن پناه گرفته اند.

همزمان آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، روز دوشنبه از حماس خواست تا پیشنهاد آتش بس اسرائیل را به عنوان آخرین شانس مذاکرات برای توافق پیش از حمله به رفح بپذیرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از نتانیاهو خواسته بود تا عملیاتی را در این منطقه آغاز نکند.

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود