Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@04:20:01 GMT

بازار سرمایه؛ پذیرای حمایت نه دخالت

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۱۰۱

بازار سرمایه؛ پذیرای حمایت نه دخالت

ایران اکونومیست- در دولت جدید نباید دخالتی در بورس و خلق نقدینگی به نیت حمایت از سهامداران صورت گیرد، چون در هیچ جای دنیا این موضوع در دستور کار نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با بیان اینکه در دولت جدید باید نقاط ضعف موجود در بازار به طور کامل رفع شود،  گفت: ایجاد بسته‌های حمایتی از سوی دولت و اجرای آن از بازار سرمایه، می‌تواند اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران را به بازار بیش از پیش افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن زنگنه در ادامه بیان کرد: اعتماد فوق می تواند از طریق تقویت صندوق تثبیت و یا ثبات در قوانین بورس باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات با اشاره به این مطلب که تغیر مکرر برخی قوانین در بورس و بازار سرمایه می تواند موجب بی اعتمادی نسبت به این بازار شود، خاطر نشان کرد: عرضه های اولیه بسیار خوب توسط دولت می تواند برای قانون بودجه موثر باشد.

زنگنه تصریح کرد: شفاف سازی و عملکرد مناسب در حوزه حقوقی از جمله مباحثی است که می تواند وضعیت بازارسهام و سرمایه را بهبود ببخشد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده ای نزدیک، با شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، شاهد اعتماد بیش از پیش به بازار ، نظارت و شفافیت در ارائه اطلاعات خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر آنکه باید بازار را کنترل کرد، اظهار کرد: چنانچه مسئولان نتوانند بازار را کنترل کنند با مشکلات بی‌شماری مواجه خواهیم بود که می تواند میزان نقدینگی ها و سرمایه های سرگردان را در کشور گسترش داده و آسیب های جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد کند.

سنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت