Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جمیل صادقی فر،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تست پی سی آر پنج درصد زائران در ورود به مهران مثبت بود، اظهار داشت: از حدود ۶۰ هزار زائر وارد شده به کشور از طریق مرز بین المللی مهران ۲۰ هزار تست کرونا انجام گرفت که حدود یک هزار نفر از آنان تست مثبت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به منظور کنترل موج ورودی زائران با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و لرستان تلاش شد سلامت افراد بررسی و افراد دارای تست مثبت از بقیه جدا شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: به منظور انجام تست کرونا در این فاصله زمانی محدود برای جلوگیری از تجمع افراد در پایانه مرزی مهران از کلیه نیروهای شبکه های بهداشتی استان استفاده و خوشبختانه به صورت شبانه روزی وضعیت سلامت افراد کنترل و ارزیابی شد.

 صادقی فر تاکید کرد: افراد مشکوک و مثبت از بقیه جدا و به صورت جداگانه به استان های محل سکونت اعزام شدند و به مسئولان استانی تعداد افراد بیمار و اطلاعات آنها نیز اعلام شد.

او در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون ۶۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا در استان را تزریق کرده اند و ۲۵ درصد نیز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون روزانه هشت تا ۱۰ هزار دز واکسن کرونا در ۱۸ مرکز استان تزریق می شود و آمادگی داریم که این میزان را به ۱۵ هزار دز در روز افزایش دهیم.

صادقی فر تاکید کرد: اکنون ۱۰۰ هزار دز موجودی واکسن داشته و هیچ مشکلی از نظر تامین واکسن نداریم تنها واکسن برکت به دلیل محدودیت به استان وارد نشده و تعداد محدودی برای تزریق دز دوم فردا وارد استان خواهد شد.

او با تقدیر و تشکر از مجموعه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان که در کنار سایر گروه های درمانی به رصد وضعیت سلامت آب و غذا و بهداشت محیط در پایانه مرزی مهران پرداختند نیز گفت: در نمونه گیری انجام شده از آب و غذا موکب ها غذاهای با کیفیت عرضه شده بود.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مرز مهران زائرین اربعین تست کرونا بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی