Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:25:19 GMT

دورکاری کارکنان بلای جان دانشجویان دانشگاه بجنورد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۶۲۷۴

دورکاری کارکنان بلای جان دانشجویان دانشگاه بجنورد

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: با مجازی شدن آموزش در دانشگاه‌ها، قریب به اتفاق دانشجویان غیر بومی شهر تحصیل خود را ترک کرده و به دیار خود بازگشتند. از سوی دیگر دانشگاه‌ها برای سهولت کار پل‌های ارتباطی بین کارکنان اداری با دانشجویان تعریف کرده تا این افراد نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه نداشته باشند.

دانشگاه بجنورد به عنوان دانشگاه مادر خراسان شمالی نیز از این قضیه مستثنی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه در اطلاعیه‌هایی علاوه بر انتشار شماره‌های تماس کارکنان مرتبط با دانشجویان، آدرس فضای مجازی آن‌ها را نیز منتشر کرد تا دانشجویان بدون نیاز به حضور در دانشگاه، مشکلات خود را پیگیری کنند.

اما اکنون دانشجویان دانشگاه بجنورد نسبت به عملکرد کارکنان و پاسخگویی آن‌ها به شدت گلایه دارند. مشکلاتی همچون عدم پاسخگویی، ارائه شماره و آدرس غلط و بی توجهی به نگرانی دانشجویان از جمله مهم‌ترین انتقادات دانشجویان به شمار می‌آید.

از سوی دیگر عدم تشکیل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه بجنورد باعث شده هیچ گروه و اشخاصی مشکلات دانشجویان را پیگیری نکنند و عملاً دست دانشجویان دانشگاه بجنورد به هیچ جایی نمی‌رسد.

پاسخ دهی در فضای مجازی یک هفته طول می‌کشد!

یکی از اعضای سابق شورای صنفی دانشگاه بجنورد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: علی رغم پایان دوران مسئولیتم، به علت اینکه شورای جدید هنوز تشکیل نشده پیج‌های شورای صنفی در اختیارمان است و از این رو با سیل عظیم انتقادات دانشجویان نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان مواجه شدیم.

وی افزود: پس از بررسی‌ها متوجه شدیم عموم کارشناسان آموزشی و مسئولان مرتبط، تلفن محل کار خود را که دانشگاه در اختیار دانشجویان گذاشته بود را پاسخ نمی‌دادند؛ همچنین پاسخگویی به پیام‌ها در فضای مجازی حداقل یک هفته طول می‌کشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: یکی از مسئولان اصلی دانشگاه که تعداد زیادی از دانشجویان با او کار دارند به هیچ وجه پاسخگو نیست و در فضای مجازی خود یک ساعت خاص را برای دریافت تماس‌ها معرفی کرده؛ آن زمان هم به دلیل حجم بالای تماس‌ها همواره تلفن مشغول است.

وی افزود: از طریق روابط عمومی دانشگاه مشکل را پیگیری کردیم و قول حل مشکلات را داد؛ اما این فرد نیز پس از آن دیگر پاسخ اعضای شورای صنفی سابق را نداد.

عضو سابق شورای صنفی دانشگاه بجنورد با تاکید بر اینکه این مشکل در دانشگاه بزرگ‌تری مانند فردوسی مشهد به هیچ وجه وجود ندارد، گفت: اگر مشکل تعداد کارکنان دانشگاه است که باید افزایش یابد و اگر تعداد کارکنان کافی است، مسئولان از زیر کار شانه خالی می‌کنند.

دانشگاه شماره تماس غلط داده است

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند روز است برای فارغ‌التحصیلی منتظر تأیید یکی از مسئولان هستم اما نه تنها این کار را انجام نمی‌دهد بلکه هیچ پل ارتباطی را نیز برقرار نمی‌کند.

وی افزود: شماره تماسی که دانشگاه از وی ارائه داده پاسخگو نیست؛ به دلیل فاصله بسیار زیاد با دانشگاه امکان حضور در دانشگاه را ندارم اما مسئولان نیز به هیچ وجه پاسخ نمی‌دهند.

یکی دیگر از دانشجویان به خبرنگار مهر گفت: ترم گذشته مرخصی با سنوات گرفتم و اکنون وارد ترم ۹ شده‌ام و درخواست تمدید سنوات دارم اما مسئولان مرتبط پاسخگو نیستند.

وی افزود: مسئولان آموزش دانشگاه هیچ اهمیتی به دانشجو نمی‌دهند و پاسخگو نیستند.

این دانشجو تصریح کرد: انتخاب واحدهای ما به لطف مدیر گروه در دقیقه ۹۰ صورت می‌گیرد و آموزش دانشگاه هم هیچ پاسخی برای مشکلات ما ندارد.

وی در انتها گفت: برخی شماره‌های قرار داده شده اشتباه است و فردی در منزل پاسخ می‌دهد؛ واقعاً نباید فکری اساسی به حال مدیریت این دانشگاه کرد؟

کارکنان در دورکاری پاسخگوی دانشجویان نیستند

یکی از کارمندان دانشگاه بجنورد که تمایل به انتشار نامش نداشت به خبرنگار مهر گفت: زمانی به علت شیوع کرونا برخی کارمندان دورکار می‌شوند، عملاً پاسخ دانشجویان را نمی‌دهند و انگار به مرخصی رفته اند.

وی افزود: بسیاری از دانشجویان تماس می‌گیرند و گلایه می‌کنند اما هر شخص وظیفه‌ای دارد و نمی‌توانم از سوی دیگر کارکنان مشکلات را حل کنم.

این کارمند تصریح کرد: بسیاری از کارمندان از روزهای دورکاری خود برای انجام کارهای اداری و یا تفریح استفاده می‌کنند.

در شرایطی که به علت شیوع کرونا دانشگاه‌ها غیر حضوری برگزار می‌شود، تنها مسیر دسترسی دانشجویان به مسئولان شماره تماس و یا فضای مجازی است که اکنون بسیاری از کارکنان این دو مسیر را عملاً مسدود کرده‌اند؛ از سوی دیگر دورکاری کارمندان روند پاسخگویی به دانشجویان را کندتر نیز کرده و باعث شده دانشجو نتواند با سرعت مطلوب فعالیت‌های اداری خود را به اتمام برساند.

کد خبر 5318613

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه بجنورد آموزش عالی دورکاری کارمندان دانشجویان ویروس کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی آمار کرونا واکسن کرونا کهگیلویه و بویراحمد مرز مهران کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی دانشجویان دانشگاه بجنورد خبرنگار مهر سوی دیگر فضای مجازی شورای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

کد خبر 748064

دیگر خبرها

  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند