Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: اینکه حقوق تمام اساتید به یک میزان افزایش می‌یابد، در شأن جامعه علمی نیست؛ به همین منظور نظام سنجش و انگیزش اساتید را تدوین می‌کنیم تا هر استادی با توجه به میزان فعالیت و اثربخشی حقوق دریافت کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه نهایت تشکر را از محمود نیلی احمدآبادی داریم، گفت: خدا را شاکر هستم که دانشگاه‌های ما سرمایه‌هایی را دارند که در هر کجا قرار گیرند به آن مکان ارزش و وجاهت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر امروز به توفیقاتی در نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و علمی دست یافته ایم مدیون زحمات دانشگاه‌ها هستیم. همه افرادی که کشور را اداره می‌کنند از دانشگاه‌ها برخاسته شده اند. یقینا مردم نیز قدردان دانشگاه‌ها هستند که اگر این طور نبود آرزوی تحصیل فرزندان شان در دانشگاه‌های مطرح را نداشتند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که کشور ما داشته و متاسفانه به فرهنگ تبدیل شده این است که زحمات گذشتگان نادیده گرفته می‌شود. بنده از زحمات تمامی وزرای قبلی قدردانی می‌کنم اینکه ما رتبه اول را در منطقه داریم نشان دهنده تلاش‌های همین اساتید است. امیدواریم در این دوره از تجربه زحمات روسای قبلی استفاده شود.

زلفی گل با بیان اینکه بنده به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرده ام که باید جلسات متعددی را با روسای قبلی دانشگاه‌ها داشته باشند و با یکدیگر به بررسی نقاط ضعف و قوت دانشگاه بپردازند، تصریح کرد: روسای قبلی سرمایه ما هستند. در حقیقت موفقیت نتیجه وحدت و محبت است ما این روحیه را باید به دانشجویان منتقل کنیم. دانشجویان ما بسیار باهوش هستند و اگر ما به عنوان مدیران این گونه عمل کنیم آن‌ها نیز از ما الگوبرداری می‌کنند.

وزیر علوم اظهار کرد: برای اینکه یک تیرانداز به هدف بزند باید هدف را ببیند به همین منظور است که بنده معتقد هستم که برنامه برای مدیران خیلی مهم است. بنده در نسب تمام روسا از آن‌ها خواسته ام که برنامه بنویسند تا بتوانند به درستی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند بازنگری هستیم، اظهار کرد: ما در بسیاری از موارد از جمله نقشه جامع علمی کشور نیازمند بازنگری هستیم. همچنین باید نقشه فناوری سخت و نرم داشته باشیم و برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم. علاوه بر آن نیازمند نقشه تولید ثروت، مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی نیز هستیم که باید برای هر یک از آن‌ها نیز به طور جداگانه برنامه ریزی شود.   دانشگاه تهران می‌تواند در  همه زمینه‌ها از جمله مرجعیت علمی، کارآفرینی، اشتغال پذیری، دیپلماسی علمی الگو باشد.

زلفی گل اظهار کرد: اکنون برنامه توسعه هفتم قرار است تدوین شود بنده از اساتید می‌خواهم تا به بررسی برنامه توسعه اول تا ششم بپردازند و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنند مدیران باید مجری اندیشه دانشمندان یک کشور باشند ما نباید اجازه دهیم تا برنامه هفتم در جلسات نوشته شود بلکه باید برنامه نتیجه چندین تحقیق، پایان نامه و مقاله باشد به همین منظور نیازمند کمک اساتید هستیم.

زلفی گل اظهار کرد: پذیرش دانشجویان براساس نیاز جامعه نیست ما موظف هستیم براساس نیاز‌های امروز دانشجو بپذیریم، زیرا دانشگاه‌های دولتی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند. بخش خصوصی با رعایت استاندارد‌ها محدودیتی برای پذیرش دانشجو ندارد، اما ما در دانشگاه‌های دولتی اجازه این کار را نداریم، زیرا براساس قانون آموزش عالی تا حد خودکفایی و نیاز‌ها باید به پذیرش دانشجو بپردازیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما باید دانش آموختگان خود را رصد کنیم و آگاه باشیم که پس از فارغ التحصیلی در کدام بخش فعالیت می‌کنند. نکته مهم این است که چرا هنوز هم برخی از پایان نامه‌ها کاربردی نیستند و چرا شفافیت در راس کار‌ها وجود ندارد این موارد باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرد.

زلفی گل بیان کرد: اینکه حقوق تمام اساتید به یک میزان افزایش می‌یابد اصلا درست نیست، زیرا در این صورت شخصی که تاثیر بیشتری دارد و فعالیت بیشتری را انجام می‌دهد با شخصی که تاثیر کمتری دارد به یک میزان حقوق دریافت می‌کندو این در شأن جامعه علمی نیست، به همین منظور نظام سنجش و انگیزش اساتید را تدوین می‌کنیم تا هر استادی با توجه به میزان فعالیت و اثربخشی حقوق دریافت کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: سیستم مدیریتی باید بپذیرد که پتانسیل دانشگاه‌ها کشور را اداره می‌کند. اکنون صندوق علوم تحقیقات و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. براین اساس یک درصدی از بودجه دولت در این صندوق قرار خواهد گرفت تا به مواردی آموزش عالی از جمله پایان نامه‌ها اختصاص یابد امیدواریم همان طور که در علم رتبه اول منطقه را داریم در فناوری نیز این رتبه را کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدعلی زلفی گل شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش دانشجو حقوق همین منظور دانشگاه ها پایان نامه وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند