Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا، اظهار داشت: فرهنگ به معنای رسوماتی هست که بر زندگی ما حاکم است، جمهوری اسلامی فرهنگ غربی را رد کرده و فرهنگ مستقل اسلامی را دنبال می‌کند.

وی افزود: اساس و پایه هر جامعه بستگی به فرهنگ آن دارد و این مطلب در بیانات رهبر معظم انقلاب قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: امروزه در هر اداره اجرایی باید پیوست فرهنگی موجود باشد چرا که لازمه هر پروژه، پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است تا همگام با توسعه فرهنگ زمینه پیشرفت هم ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است، بیان کرد: اکنون وضعیت فرهنگ ما در همه ابعاد لطمات زیادی دیده است که هنوز به عمق فاجعه این ضربات پی نبرده ایم.

شورای فرهنگی به عنوان اتاق فکر هر شهرستان است

وی تصریح کرد: باید با عزم ملی و جهادی توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشته باشیم و یکی از جاهایی که می‌تواند فرهنگ را برنامه‌ریزی، رصد و سیاست‌گذاری کند شورای فرهنگی به عنوان اتاق فکر هر شهرستان است.

معتمدی با توجه به اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی مهمترین جلسه در هر شهرستان است، گفت: اولین وظیفه شورای فرهنگی رصد هرساله وضع موجود فرهنگی شهرستان است.

وی عنوان کرد: اتفاقات فرهنگی در فضای موجود و ابزارهای با این همه ظرفیت و هجمه می‌طلبد که در تمامی بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها در حوزه فرهنگی با برنامه ریزی خاص پیش برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: باید در راستای تثبیت آداب و رسوم و گویش‌های محلی تلاش کنیم چرا که جزو آداب و باورهای مردم است.

اگر برای فرهنگ تلاش نکنیم نیازمند واردات فرهنگی می‌شویم

وی با اشاره به اینکه اگر در راستای فرهنگ تلاش نکنیم نیازمند واردات فرهنگ خواهیم شد، افزود: اگر با تلاش و برنامه‌ریزی پیش نرویم مانند حوزه اقتصاد که نیازمند واردات شد، در حوزه فرهنگ نیازمند واردات فرهنگی می‌شویم اما با تلاش در راستای فرهنگ نه تنها واردات نداریم بلکه فرهنگمان را هم می‌توانیم صادر کنیم.

معتمدی گفت: یکی از دلایلی که پنج مصوبه شورای فرهنگی استان جزو مصوبات ملی شد این بود که روی مصوبات کار علمی انجام دادیم، اینکه یک نقشه برای کشور پیچیده شود و آن را برای شهر هم پیش ببریم کاملاً غلط است چرا که باید به صورت بومی برنامه ریزی شود.

وی با توجه به اینکه شهرضا ظرفیت بسیاری دارد، تصریح کرد: شهرستان شهرضا با توجه به قدمت خود مردم متدین و دینی دارد که سرمایه‌های این شهرستان هستند و باید از آن استفاده کنیم.

امروزه مشکل کشور ما پول نیست مشکل ایده و نداشتن طرح است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: وزارت ارشاد در حوزه طرح‌های فرهنگی بودجه لازم را دارد اما امروزه مشکل کشور ما پول نیست؛ مشکل ایده و نداشتن طرح است که باید هر شهرستان برای خود طرح‌های چند منظوره آماده کند.

کد خبر 5318978

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست فرهنگی شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا اربعین حسینی کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گرگان مرز مهران مجلس شورای اسلامی قزوین ایلام نیازمند واردات استان اصفهان شورای فرهنگی برنامه ریزی شورای فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا