Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر سرعت واکسیناسیون کرونا در اردستان به دلیل شک و تردید بعضی افراد درباره واکسن و عوارض آن کاهش یافته است.

وی با اشاره به اکیپ‌های سیار واکسیناسیون در این شهرستان، افزود: شبکه بهداشت و درمان با توسعه بسترهای واکسیناسیون و ایجاد اکیپ‌های سیار در مناطق مختلف شهر نسبت به واکسیناسیون افرادی که به هر دلیل به مراکز تجمیعی مراجعه نمی‌کنند، اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: تأثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر و بستری ناشی از ابتلاء به کرونا مشخص شده است و جای هیچ تعللی در تزریق واکسن وجود ندارد.

وی یادآور شد: افرادی که هنوز نسبت به تزریق واکسن شک و تردید دارند، باید تحقیق کنند و هرچه سریع‌تر واکسن خود را قبل از اینکه گرفتار کرونا شوند تزریق کنند.

در آینده‌ای نزدیک ارائه خدمات منوط به کارت واکسن خواهد بود

ذبیحی تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک بر اساس دستور دولت، بسیاری از خدمات منوط به تزریق واکسن و داشتن کارت واکسیناسیون خواهد بود و شاید افراد برای انجام برخی کارهای خود با مشکل مواجه شوند و حتی آن موقع واکسن هم سریعاً در دسترس نباشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به افرادی که به دنبال تزریق واکسن خاصی هستند، تاکید کرد: طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است ولی اگر واکسن‌های مختلف و به تعداد کافی در سبد واکسیناسیون شهرستان باشد قطعاً بنا به درخواست افراد تزریق انجام می‌شود.

ذبیحی ادامه داد: شاید برخی مواقع به دلایل گوناگون یک نوع واکسن با کمبود مواجه می‌شود اما افراد نباید فرصت را از دست بدهند و منتظر یک نوع واکسن خاص بماند باید واکسن موجود و در دسترس را تزریق کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: پلتفرم واکسن برکت و سینوفارم مشابه است اما در کل شاید واکسن‌ها در ماهیت خود تفاوتی داشته باشند ولی اثربخشی و ایمنی‌زایی توسط هرکدام ایجاد می‌شود.

ذبیحی تاکید کرد: ایمنی که توسط واکسن ایجاد می‌شود نسبت به ایمنی ایجاد شده در اثر ابتلاء به کرونا بیشتر است و افرادی واکسن تزریق کرده اند پادتن بسیاری در بدن‌شان ایجاد شده و مصونیت خوبی در برابر ویروس دارند.

مدیر شبکه بهداشت در خصوص ایمنی‌زایی واکسن کرونا یادآور شد: بعد از دریافت دز دوم واکسن ایمنی نسبی ایجاد می‌شود ولی بعد از تزریق دز اول نیز مقداری ایمنی جذب می‌شود اما کامل نیست.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن یک مسئولیت اجتماعی است، تصریح کرد: افرادی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند نه تنها خود را گرفتار می‌کنند بلکه ممکن است ناقل بوده و دیگر افراد جامعه را در معرض ابتلاء قرار دهند.

واکسیناسیون دانش آموزان و مادران باردار با سینوفارم انجام می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص تردید والدین برای واکسیناسیون دانش آموزان، گفت: واکسنی که در کشور برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال تزریق می‌شود تاییدیه مجامع بین المللی و وزرات بهداشت کشور را دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

ذبیحی یادآور شد: واکسن سینوفارم که برای بزرگسالان تزریق می‌شود همان برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفاوتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: طبیعی است وقتی که ما نیز فرزند خود را واکسینه می‌کنیم عموم مردم نیز بدون هیچ نگرانی نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود با واکسن سینوفارم اقدام کنند.

ذبیحی تصریح کرد: برای مادران باردار هم توصیه می‌شود بعد از گذشت دوازده هفته واکسن سینوفارم تزریق شود.

ایمنی ایجاد شده توسط واکسن صد درصد نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در ارتباط با افراد واکسینه شدن و ابتلای شدید آنها به کرونا خاطرنشان کرد: در کل دنیا تاکنون واکسنی که صد درصد ایمنی ایجاد کند توسط بشر ساخته نشده و تزریق واکسن درصد ابتلای شدید و مرگ را کاهش می‌دهد، شاید در برخی افراد با بیماری‌های خاص، ابتلاء به کرونا با وجود دریافت واکسن، موجب شدت بیماری و یا مرگ شود.

افزون بر ۸ هزار نفر از مردم اردستان نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند

مدیر شبکه بهداشت اردستان گفت: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در بخش زواره واکسینه شده اند در حالی که در شهر اردستان استقبال کمی را در این گروه سنی شاهد هستیم و حدود ۵۰ درصد تزریق واکسن انجام شده است.

ذبیحی ادامه داد: با احتساب جمعیت بالای ۱۲ سال تقریباً بیش از ۸ هزار نفر نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین پوشش واکسیناسیون در شهرستان را گروه سنی بالای ۶۰ سال دارا هستند، تاکید کرد: بیش از ۷۵ درصد مردم شهرستان اردستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از واکسینه شدن ۳۸۵ نفر در ۲۴ ساعت‌گذشته خبر داد و گفت: تاکنون تعداد ۲۸ هزار و ۱۴۱ نفر دوز اول واکسن و ۱۳ هزار و ۲۱۷ نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که در مجموع واکسن تزریق شده ۴۱ هزار و ۳۵۸ دز است.

کد خبر 5319057

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد کرمانشاه گرگان مرز مهران مجلس شورای اسلامی ایلام قزوین مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نسبت به تزریق واکسن دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره در سال جدید با حضور گروه‌های عملیاتی در روستای انجلین برگزار شد.

 مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره، اظهار کرد: در این اردوی جهاد دامپزشکی بیش از ۲۲۵۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری برسلوز تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی، گفت: خدماتی مانند واکسیناسیون دام‌ها در روستاهای هدف علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سم‌پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام، معاینه، ویزیت و پایش بیماری‌های دامی و برگزاری دوره آموزشی ترویجی درباره بیماری‌های دامی ویژه دامداران در منطقه برگزار شد.

حیدری با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیان کرد: حدود ۱۵ راس دام سبک و سنگین به‌طور رایگان توسط دامپزشکان جهادی ویزیت و درمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه