Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با حضور جمعی از مسئولان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سازمان منطقه آزاد ماکو، و تعدادی از فعالان صنعت گردشگری و هتل‌داری به صورت رسمی نخستین اقامتگاه سنتی ماکو در محدوده محله قاسم‌آباد بافت تاریخی در این شهرستان افتتاح شد.

مهدی خلف‌خانی معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ماکو در این مراسم ضمن اشاره به ظرفیت بافت تاریخی ماکو برای توسعه گردشگری منطقه گفت: بافت‌ تاریخی شهر‌ها در بطن خود حامل پیام‌های زیادی از تاریخ، هویت، شیوه زندگی، فرهنگ و آداب، نوع معماری، معیشت و حتی شرایط جغرافیایی و سیاسی و اقتصادی می‌باشند و در نوع خود می‌توانند سبب انتقال ارزش‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی مردمان به گردشگران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رسالت سازمان منطقه آزاد حمایت از طرح‌های خلاق و به خصوص توسعه گردشگری در محدوده بافت تاریخی ماکو است، افزود: این سازمان آمادگی هرگونه حمایت از طرح‌های گردشگری را دارد و در آینده نزدیک پس از برچیده شدن ویروس منحوس کرونا نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی هتل‌داری، رستوران‌داری، بوم‌گردی و همچنین طیف مختلف راهنمایان گردشگری اقدام خواهد شد.

خورابلو رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو نیز در این مراسم گفت: این اداره میراث‌فرهنگی تمام تلاش و توان خود را برای حفاظت، احیا و معرفی بافت تاریخی جزم کرده است و با امید به همراهی منطقه‌آزاد و شهرداری و مردم ساکن محلات بافت تاریخی به عنوان ذی‌نفعان اصلی از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی برابر مقررات حاکمه حمایت کامل می‌شود.
وی گفت: اقامتگاه افتتاح شده در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و با تعداد سه اتاق شروع به کار کرده و در فاز دوم سرمایه‌گذار قصد الحاق پلاک همجوار و توسعه پروژه را دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو عنوان کرد: این واحد اقامتی در سال جاری با اخذ استعلام و موافقت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرتان موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان منطقه آزاد ماکو شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو آذربایجان غربی ارومیه گردشگری و صنایع دستی اداره میراث فرهنگی بافت تاریخی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد