Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ۶ ماهه امسال 3100 میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری در سرفصل های مختلف به نیازمندان کمک شده است.

حمزه‌علی کوهساری روز یکشنبه 11 مهرماه در جلسه همایش مراکز نیکوکاری استان مرکزی که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۳۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند و از اهداف ما این است که تا سال 1402 این مراکز به 20 هزار مرکز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی مراکز نیکوکاری توسط مردم و برای مردم اداره می‌شوند و لازم است درآمدها و توزیع آنها در سامانه ثبت و ضبط شود. در این فرآیند نیازمندان و خیرین در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این سامانه که به سازمان بهزیستی متصل است، احراز هویت شده می شوند و فرایند ثبت و ضبط کمک ها در کمترین زمان انجام می شود. این روند در راستای اجرای عدالت در بهره گیری از مشارکت مردمی است.

کوهساری بیان‌کرد: مراکز نیکوکاری در روستاها آماده خدمت به محرومان هستند. همچنین در تلاش هستیم با استقبال خوب مراکز خیریه و بهره گیری از نرم افزار در این خیریه ها عدالت و کیفیت را توسعه داده و موازی کاری را حذف کنیم.

وی در خصوص مراکز نیکوکاری گفت: در برنامه پنجم توسعه هسته های مردمی با استقبال خوب محلات به نام امداد محله تغییر نام داد. باید توجه داشت که رسیدگی به فقرا و نیازمندان تنها نباید محدود به غذا و بسته‌های معیشتی شود بلکه باید در زمینه‌هایی مانند مسکن، جهیزیه و درمان نیز بتوانیم آنها را حمایت کنیم و به همان اندازه که به بسته‌های معیشتی توجه می‌شود لازم است این موارد نیز جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر کیفی سازی خدمات ادامه داد: کیفی سازی زمانی اتفاق‌ می افتد که ارتباط بین مراکز و خیرین در همه حوزه‌های درمان، مسکن، اشتغال، ارتباطی تنگاتنگ باشد و یکی از اهداف ما در شش ماهه دوم سال کیفی سازی ارائه خدمات است.

وی افزود: هرچند ساخت مسکن اقدام پرهزینه‌ای است اما می‌توان به مددجویان در تعمیر خانه‌هایشان کمک کرد و امیدواریم بتوانیم در آینده چه در زمینه احداث و چه درحوزه تعمیر مسکن مددجویان موفق عمل کنیم.

کوهساری توضیح داد: در سال 91 اولین دستورالعمل مراکز نیکوکاری تدوین شد و طی آن امداد محله‌ها به مراکز نیکوکاری تغییر نام دادند و با تغییرات ساختاری به ‌صورت خودگردان به فعالیت‌های خود ادامه دادند اما امروزه مراکز نیکوکاری باید نیازهای منطقه خودرا بشناسند و متناسب با این نیازها به ارائه خدمات بپردازند.

وی با اشاره به این نکته که استفاده از بسترهای الکترونیکی از برنامه های آتی برای داشتن سامانه قدرتمند خیر و احسان در استان مرکزی است گفت: امروز مراکز نیکوکاری عمومی ما در همه بخش ها خدمات ارائه می دهند و مراکز نیکوکاری تخصصی در بخش های فرهنگی، کارآفرینی و درمان به صورت تخصصی به نیازمندان خدمات ارائه می کنند. همچنین در ۶ ماهه امسال سه هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری در سرفصل های مختلف به نیازمندان کمک شده است.

کوهساری خاطرنشان‌کرد: سال 98 نقطه اوج گسترش و افزایش مراکز نیکوکاری بوده‌ است. ما امروز دارای 8300 مرکز نیکوکاری در کشور هستیم که سهم استان مرکزی 304 مرکز نیکوکاری است.

به گزارش ایسنا، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۲۱ هزار حامی، حمایت از ۶۷۰۰ یتیم و فرزندان محسنین را عهده دار بودند که تعداد حامیان امسال به ۴۱ هزار حامی افزایش یافته است.

وی ضمن اشاره به اینکه استان مرکزی در نیکوکاری و احسان رتبه دوم را کسب کرده است، افزود: مراکز نیکوکاری با تکیه بر مردم فعالیت می کنند و هرکدام یک پایگاه مقابله با فقر هستند. در پویش اطعام و احسان حسینی تا کنون ۵۸۰ هزار وعده غذایی گرم و ۵۳ هزار بسته معیشتی با رعایت پروتکل های بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۲۷۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.میزان درآمد این مراکز در ۶ ماهه امسال ۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که به نسبت سال گذشته ۱۵۵ درصد رشد داشته است.

زهرا کسایی‌پورمدیرکل امور بانوان استان مرکزی نیز در این جلسه اظهارکرد: فقر یک پدیده خشن اجتماعی است که نسبت به زنان خشن‌تر و بی‌رحم تر عمل می‌کند، لذا خواهشمندیم از ظرفیت زنان و حضور آنان در مشاغل استفاده بیشتری بشود و در فضاهایی که زنان به ارائه خدمات و مشغول به کار هستند امتیازاتی به آنها داده ‌شود .

وی با ذکر این نکته که ساخت مسکن محرومین در حال پیگیری است اما هزینه‌های آن بالاست، افزود: هزینه ساخت مسکن بسیار زیاد است و لازم است برای افراد مددجو و بخصوص زنان خوابگاه‌ها و مجتمع‌هایی ایجاد شود. همچنین لازم است در عرصه کاهش فقر به دنبال علت باشیم تا بتوانیم آنرا کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ضمن تجلیل از مراکز نیکوکاری، اولین مرکز نیکوکاری آنلاین استان مرکزی با عنوان "مهام" افتتاح شد.

‌انتهای‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مسکن محرومین مراکز نیکوکاری بسته معیشتی استانی اجتماعی مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • فیلم/بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی