Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:30:10 GMT

سند آمایش صنعتی اردبیل تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۱۶۰۲

سند آمایش صنعتی اردبیل تدوین شود

ایسنا/اردبیل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: آمایش صنعتی استان اردبیل در مسیر توسعه و تحول این بخش جز ضرورت‌هاست که استاندار جدید اردبیل باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشد.

حسین پیرمؤذن ۱۱ مهرماه در آیین تجلیل و تکریم از استاندار سابق اردبیل در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: استاندار سابق اردبیل با 11 سال تلاش و کوشش در استان در سمت‌های معاونت عمرانی و استانداری اردبیل سعی کرد تا به مسیر توسعه استان شتاب بیشتری بخشیده و روند تحولی را به شایستگی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این 11 سال بهنام‌جو منشأ اثر، خیر و برکت برای این استان بوده است، تصریح کرد: امیدواریم راه سخت و دشواری که استاندار سابق آغاز کرده، استاندار جدید با قوت و قدرت پیگیری کرده و امر مبارکی که در مسیر تهیه آمایش صنعتی استان برداشته شده در این دوره به سرانجام برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ضرورت بازسازی و توسعه استان را فارغ از کارهای سیاسی، جناحی و حزبی در استان به همت استاندار سابق یادآور شد و گفت: به عنوان نماینده بخش خصوصی که 25 سال در این حوزه فعال هستم، از مشارکت فعالانه استاندار سابق اردبیل در جلسات کمیته قضایی، تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفت‌و گو و سایر حمایت‌ها از فعالان بخش تولید، صنعت و سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف قدردانی می‌کنیم.

پیرمؤذن به افزایش 30 درصدی صدور جواز تأسیس در چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و 500 پروانه جواز تأسیس در سال‌های اخیر در استان اردبیل به همت استاندار سابق صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل همواره در وصول مطالبات رتبه اول و پرداخت تسهیلات جایگاه 24 تا 27 کشوری را داشت در حالی که در چهار سال اخیر رقم پرداختی تسهیلات با یک‌هزار و 100 میلیارد تومان منابع دو برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

پیرمؤذن اضافه کرد: کار خوبی که در این دوره آغاز شد تفکیک پرداخت تسهیلات بانک‌ها به طرح‌های زیربنایی نظیر سدها، راه‌ها و راه آهن با سهم صنعت و تولید بوده که به صورت تفکیکی مورد توجه بانک‌ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحولات بخش گردشگری نیز به رغم فعالیت‌های زیربنایی به ویژه احداث پیست‌های اسکی، احداث هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و رونق گردشگری زمستانی به دلیل شرایط کرونایی ما چندان این فعالیت‌ها را به عینه مشاهده نکردیم که به محض بهبود شرایط کرونایی استان اردبیل می‌تواند در این بخش جز استان‌های مقصد سفر و گردشگری باشد.

پیرمؤذن توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و احداث شهرک عظیم یک‌هزار و 600 هکتار در مغان را در کنار توسعه کشت گیاهان دارویی یادآور شد و ادامه داد: تلاش جدی برای اتصال راه آهن اردبیل به شمال استان و کشورهای آسیای میانه تدارک دیده شده که ما پیشنهاد کردیم بندر خشک و بارانداز ریلی در شمال استان راه‌اندازی شود تا با احداث سردخانه‌ها و سالن‌های نگهداری محصولات و صادرات آن رونق اقتصادی در استان شکل بگیرد.

وی به اجرای طرح عظیم پایاب سد خداآفرین و کشت محصولات متنوع در منطقه مغان اشاره کرد و گفت: با توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای تولید محصولات و صادرات آن به شکل گسترده هدف‌گذاری شده که امیدواریم هر چه سریعتر زمینه و بستر اجرایی شدن بارانداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک فراهم آید.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با اتصال راه آهن اردبیل – میانه به شمال استان و همچنین وصل شدن به کشور همسایه آذربایجان، استان اردبیل به کریدر جنوب به شمال تبدیل خواهد شد تا زمینه صادرات و تقویت تجارت با کشورهای آسیای میانه و روسیه فراهم آید.

وی از حل مشکل عزیمت کامیون‌ها و کانتینرها از طریق گمرک بیله‌سوار و آستارا بعد از تقویت روابط ایران با آذربایجان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با رفع سوءتفاهمات در جهت توسعه اقتصادی، روابط تجاری ایران با آذربایجان و کشورهای آسیای میانه تقویت شود.

پیرمؤذن با بیان اینکه بیش از 70 درصد پروژه راه آهن اردبیل در زمان مدیریت اکبر بهنام‌جو به ثمر نشسته است، گفت: تلاش بر این است تا این خط ریلی مهم و ارزشمند در سال آینده به بهره‌برداری برسد و در کنار آن پیگیری برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری با محوریت شهرستان بیله‌سوار و توسعه در سایر مناطق جز برنامه‌ریزی‌های استاندار جدید خواهد بود.

وی حل مشکل فرودگاه اردبیل و انجام پروازهای مستقیم از مناطق مختلف را جز ضرورت‌های توسعه استان برشمرد و افزود: برای حضور سرمایه‌گذاران و هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی توسعه فرودگاه اردبیل و راه‌اندازی ایرلان‌های بومی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از استاندار جدید اردبیل خواست تا به سرعت سند آمایش صنعتی استان را تهیه و تدوین کرده و در کنار آن حمایت همه‌جانبه را از صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انجام دهد.

در این جلسه جمعی از فعالان بخش خصوصی با برشمردن خدمات ارزشمند استاندار سابق اردبیل در بخش‌های حمایت از صنعت، تولید و سرمایه‌گذاران و همچنین پرهیز از ورود به مسائل سیاسی، کمک به احداث و تکمیل پل قدس، تلاش در جهت راه‌اندازی منطقه آزاد و تقویت منطقه ویژه اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان بومی و غیربومی، تلاش برای راه‌اندازی بارانداز ریلی و توسعه تجارت با کشورهای همسایه،‌ حمایت از صنعت فولاد و صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین سادگی و تلاش شبانه‌روزی استاندار سابق در توسعه بخش‌های کشاورزی، گردشگری و همچنین صنعتی به پاس زحمات اکبر بهنام‌جو لوح سپاسی را به او تقدیم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني وزارت صمت وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک های صنعتی استانی اقتصادی استاندار سابق اردبیل استاندار جدید سرمایه گذاران اتاق بازرگانی استان اردبیل آمایش صنعتی راه اندازی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل در آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته اردبیل، با بیان این مطلب، کار معلمی را دارای قداست و شرافت خواند و افزود: قداست کار تعلیم و تربیت، به روز و مناسبت هفته معلم شرافت داده و آن را در میان مردم ارزشمند کرده است.
سیدحامد عاملی قدردانی از زحمات معلمان را کمترین کار در حق آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با تلاش و خدمت بیشتر به جامعه و قشر معلم، مسئولیت ما از معلمان نمره قبولی بگیرد.
وی افزود: معلمان کسانی هستند که در امر انسان‌سازی و کمک به سایر انسانها تلاش می‌کنند و راه زندگی را برای آنها روشن کرده و مسیر حرکت را به آنها نشان می دهند و همین امر سبب ارزشمند شدن کار آنها شده است.
استاندار اردبیل صرف عمر در مسیر انسان‌سازی و تربیت فرزندان این آب و خاک را تصمیم بزرگی دانست و اظهار کرد: کار و تلاش معلمان در تربیت نسل‌های آینده با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.
استاندار اردبیل منابع و سرمایه انسانی پرورش یافته را که محصول زحمات معلمان است، مهم‌ترین ثروت استان اردبیل برشمرد و با اشاره به پیشینه این منطقه در ایجاد حکومت مرکزی مقتدر و شیعی در ایران گفت: امروز با این ظرفیت منابع و سرمایه انسانی، جایگاه اردبیل باید بهتر از وضعیت کنونی باشد.
عاملی با بیان این که مسئولان استان اردبیل در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای ارتقای جایگاه استان آغاز کرده‌اند که در حال نتیجه دادن است، افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها، مهم‌ترین اولویت عمرانی استان اردبیل تعیین شده است.
وی اجرای شتابان پروژه‌های اساسی عمرانی در حوزه ارتباطات و حمل و نقل و نیز صنعت و کشاورزی، گردشگری و مهار آبها را از جمله اقدامات زیربنایی در استان اردبیل برشمرد و گفت: در سایه این تلاش‌ها، رشد اقتصادی و رتبه درآمدی استان اردبیل در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود