Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید داعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار طرح احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی در قانون بودجه سال گذشته ۲۹۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های صورت گرفته امسال به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود:  فاینانس داخلی راه‌آهن قطعه بیرجند - یونسی در حال انعقاد قرارداد مشارکت است  و زمان اجرای مشارکت چهار سال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی بیان کرد: حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است.

داعی گفت: ۱۸۳ کیلومتر  دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است.

وی افزود: تاکنون برای قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند - یونسی ۲.۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و ۱۲۰ دستگاه پل دارد که کارگاه کاملا فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سیاستی که در استان دنبال کردیم این است که بتوانیم در اسرع وقت مرکز استان را به راه‌آهن سراسری وصل کنیم و با پیگیری استاندار این جریان دارد به ثمر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در پروژه قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند - یونسی پیمانکاران ۲ شیفت مشغول به کار هستند اظهار داشت: مجموع راه‌آهن شرق کشور ۲۳ قطعه است که از قطعه چابهار تا زاهدان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال انجام است و بخشی از ریل‌گذاری انجام شده است.

داعی گفت: ایستگاه راه‌آهن نیز برای شهرهای نهبندان، سربیشه، بیرجند و قاین پیش‌بینی شده اما ایستگاه بیرجند تشکیلاتی است و اداره کل راه‌آهن ایجاد خواهد شد.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تکمیل راه‌آهن قطعه یونسی - بیرجند از جمله مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.

خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راه‌های آن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر بوده و ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر می‌کند.

از همین رو خراسان جنوبی همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جاده‌های استان هنوز دوطرفه است.

توجه به راه‌آهن و دوبانده شدن جاده‌ها از جمله درخواست‌های مردم و مسئولان در سومین سفر استانی رییس جمهوری بود که آیت الله رئیسی در پاسخ به این اولویت مطرح شده گفت: یکی از مسایل جاده‌ها و ارتباطات ریلی است که وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسئله را دنبال می‌کنند.

رییس جمهوری نوزدهم شهریور ماه در سفر به خراسان جنوبی اظهار داشت: جزو اولویت‌های این وزارتخانه اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسایل ریلی در مناطق مختلف است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی و جزو برنامه‌ها است.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی سفر استانی خراسان جنوبی بودجه ۱۴۰۰ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبارات پروندهٔ خبری خراسان جنوبی مقصد سومین سفر رئیس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی سید ابراهیم رییسی توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی سفر استانی خراسان جنوبی بودجه ۱۴۰۰ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبارات راه و شهرسازی خراسان جنوبی آهن بیرجند جاده ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: این طرح در استان بین شهرداری بیرجند و شرکت ارتباطات شاتل به عنوان شرکت مجری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید و تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
روحانی نژاد با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است افزود: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.
استاندار نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.
شهردار بیرجند هم گفت: تمام توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.
رئیس هیات مدیره شاتل هم با اشاره به هزینه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای این طرح گفت: خراسان جنوبی سی امین استان در زمینه اجرای این طرح در سطح کشور است.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها